ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: «Ξεδιπλώνεται» η αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου - Απομένει η χρηματοδότηση

Πάτρα: «Ξεδιπλώνεται» η αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου - Απομένει η χρηματοδότηση



Μετά από σχεδόν δύο χρόνια από την οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου στην Πάτρα (μας απομένουν άλλα 97), έφτασε η ώρα για να προκηρύξει ο Δήμος τον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό για την ανάπλασή του.
Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που για να έχει αντίκρισμα θα πρέπει να βρεθεί χρηματοδοτική πηγή που θα αντληθούν κονδύλια για την υλοποίηση της πρότασης που θα επιλεγεί.
Ο διαγωνισμός για την «Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Πάτρας» είναι δύο σταδίων και η προκήρυξη στάλθηκε, όπως προβλέπεται, για δημοσίευση στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα. Ο Δήμος εξέφρασε χθες την αισιοδοξία του ότι υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις για μεγάλη συμμετοχή αρχιτεκτονικών γραφείων από όλη την Ελλάδα.
Με βάση το σχεδιασμό της δημοτικής αρχής, θα γίνει μελέτη ανάπλασης στο παραλιακό μέτωπο από το ύψος της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου μέχρι την Κανελλοπούλου. Ο προϋπολογισμός για την εκπόνηση όλων των εργασιών ανέρχεται στα 34 εκ. ευρώ, ενώ η αμοιβή για τη μελέτη ανέρχεται στα 3.473.386 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ. Η δημοτική αρχή θέλει να διεκδικήσει τη χρηματοδότηση των έργων μέσω της επόμενης προγραμματικής περιόδου (2021-2027) με την προϋπόθεση ότι στο νέο ΕΣΠΑ θα επιτρέπεται να χρηματοδοτηθούν έργα αναπλάσεων.
Η κατεύθυνση που έχει δοθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο είναι να αναπλαστεί ολόκληρη η έκταση και να δοθεί έμφαση στον κοινόχρηστο χαρακτήρα της μέσω της δημιουργίας δομών πολιτισμού, αθλητισμού, χώρων αναψυχής και πρασίνου.
Επίσης, οι προτάσεις που θα κατατεθούν για αξιολόγηση από την κριτική επιτροπή που θα συσταθεί, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την κατεδάφιση του κτιρίου που στέγαζε το πρώην Λιμενικό Ταμείο και του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) στο βόρειο λιμάνι. Η κατεύθυνση που δίνεται από τον Δήμο είναι στη θέση του πρώην κτιρίου υπηρεσιών του λιμανιού και των συνοδών σε αυτό κτιρίων (αποθήκες, στέγαστρα κ.ά.) να σχεδιαστεί και να εγκατασταθεί ένα τοπόσημο-σύμβολο της πόλης, όπως ήταν στο παρελθόν ο φάρος της Αγίου Νικολάου, που θα μπορεί να υποδεχθεί χρήσεις πολιτισμού, τεχνών κ.ά.
Στους όρους και τις παραμέτρους του σχεδιασμού ο Δήμος ζητάει να ληφθούν υπόψη όλες οι αρχές οργάνωσης του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού για το θαλάσσιο μέτωπο, η υπόγεια διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο μαντρότοιχος που χωρίζει την πόλη από το λιμάνι κ.ά.
Για το σύγχρονο τρένο γίνεται μνεία σε αποφάσεις που έχουν ληφθεί σχετικά με την «υπόγεια διέλευση του σιδηροδρόμου, που λειτουργούσε ως φυσικό όριο και την αξιοποίηση του επίγειου απελευθερωμένου χώρου ως συνέχεια της έκτασης του θαλασσίου μετώπου», καθώς η συγκεκριμένη πτυχή «αποτελεί την βασικότερη παράμετρο σχεδιασμού της πόλης…».






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [04:21:45]