ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οποιος ξέρει ΙΧ ξέρει κι από βέσπα; - Τι δηλώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης Γ. Παναγιωτόπουλος

Οποιος ξέρει ΙΧ ξέρει κι από βέσπα; - Τι δηλώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης Γ. Παναγιωτόπουλος



Σύγχυση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στις σχολές οδήγησης, με αφορμή υπουργική απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Με το επίμαχο ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε προχθές, οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, φέρονται να μπορούν να οδηγούν και μοτοσικλέτα, μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εκπαίδευση και εξετάσεις, σε εναρμόνιση της Ελλάδας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Οι εκπαιδευτές οδήγησης έχουν ξεσηκωθεί, γιατί μια τέτοια εξέλιξη, εκτός του ότι εγείρει θέματα κυκλοφοριακής ασφάλειας, αφαιρεί και εκπαιδευτικό έργο από τις σχολές.

ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έσπευσε χθες να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, όμως, με την ανακοίνωσή του, αφήνει ανοικτό το παράθυρο, εξομοίωσης διπλωμάτων.

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι η ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Το υπουργείο διευκρινίζει ότι, με τη ρύθμιση αυτή, δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.

ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Πάντως, ο πρόεδρος του νεοσύστατου Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Αχαΐας Γιώργος Παναγιωτόπουλος, δήλωσε στην «Π» ότι, μετά τις αντιδράσεις του κλάδου, το υπουργείο «πάγωσε» το σχετικό ΦΕΚ. Παράλληλα, τόνισε ότι πιθανή εξομοίωση των διπλωμάτων κατηγορίας Α1 (για μηχανές μέχρι 125 κε) με κατηγορίας Β (για ΙΧΕ αυτοκίνητα), δεν είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, ειδικά σε μια χώρα με υψηλά ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα με δίκυκλα.

«Τα 125 κε, δεν είναι 50άρι ή πατίνι. Τα μηχανάκια αυτής της κατηγορίας, φτάνουν τα όρια ταχύτητας που έχουν και τα αυτοκίνητα σε έναν αυτοκινητόδρομο», τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή δημιουργείται με διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να προηγηθεί εκπαίδευση του υποψήφιου οδηγού και εξέτασή του, για να λάβει τη σχετική άδεια ικανότητας οδήγησης.

Μάλιστα, διέψευσε τον ισχυρισμό του υπουργείου ότι με αυτή την απελευθέρωση, η Ελλάδα εναρμονίζεται με όλες τις χώρες της ΕΕ. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, η οδήγηση δικύκλων μέχρι 125 κ.ε. δεν ισχύει παντού, εκτός από οχήματα μέχρι 50 κ.ε. και σε κάποιες μόνο χώρες.

«Δεν είναι σοβαρό. Δεν έχει καμία λογική και ασφάλεια» δήλωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος. Μάλιστα, τόνισε ότι και ο κλάδος, αιφνιδιάστηκε στην αρχή από αυτή την ρύθμιση, η οποία όπως είπε, δεν πιστεύει και ούτε θέλει να δεχθεί ότι, θα μπορούσε να συνδέεται με το θέμα της επιδότησης των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[20:22]  Οριζόντια μέτρα: Μάσκα παντού,...
[19:47]  Νέο σοκ με 2.056 κρούσματα κορονοϊού -...
[18:59]  Πάτρα: Πέθανε ο επιχειρηματίας Γιώργος...
[17:00]  Ο Πρύτανης Χρ. Μπούρας για τις κλοπές...
[17:00]  Συνάντηση Δήμου-ΣΚΕΑΝΑ: Η εστίαση...
[16:54]  Φρικτός θάνατος συντηρητή ασανσέρ στο...
[16:00]  Αιγιάλεια: Στο Αίγιο χθες οι...
[16:00]  Αιγιάλεια: Συνάντηση ευαισθητοποίησης...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [23:37:27]