Σάββατο 20 Οκτωβρίου 10:40      14°-26° Πάτρα
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Προτάσεις του ΤΕΕ για την Κανακάρη, την Κορίνθου και τη Μαιζώνος

Πάτρα: Προτάσεις του ΤΕΕ για την Κανακάρη, την Κορίνθου και τη Μαιζώνος



«Προφανής απαίτηση» εκτιμά πως είναι η αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη και Κορίνθου το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Στις θέσεις που εξέδωσε με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου και την επικείμενή παράδοσή του σε χρήση, το ΤΕΕ καταθέτει προτάσεις για την άμβλυνση των συνεπειών που θα επιφέρει και καλεί το Δήμο Πατρέων να αναλάβει πρωτοβουλία για την διοργάνωση ημερίδας.
Το κείμενο του ΤΕΕ που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα υπογράφεται από τον πρόεδρο του φορέα Βασίλη Αϊβαλή. Αφορμή αποτέλεσε σχετικό αίτημα της συντονιστικής επιτροπής κατοίκων και επαγγελματιών πέριξ της Κανακάρη.
Το ΤΕΕ κρίνει απαιτητή την αντιδρόμηση, «μιας και η είσοδος του ρεύματος κυκλοφοριακής ροής της πόλης είναι στη βόρεια πλευρά της στον άξονα της ΝΕΟ Πατρών-Αθηνών (δεξιά) και η έξοδος από την πόλη στη νότια πλευρά (αριστερά)» και εκτιμά ότι «αυτός είναι ο σωστότερος κυκλοφοριακός σχεδιασμός με τα συγκεκριμένα δεδομένα».
ΟΙ ΚΛΙΣΕΙΣ
Συμφωνεί με τους σοβαρούς προβληματισμούς που σχετίζονται με την γεωμετρία της Κανακάρη, τις κατά τόπους μεγάλες υψομετρικές διαφορές και τις έντονες κλίσεις της που παρουσιάζει ο δρόμος. Το ΤΕΕ συμπεραίνει ότι απαιτείται ευρεία συναίνεση για να δοθεί σε πλήρη χρήση η οδός και εκφράζει τη θέση ότι η αδυναμία να εφαρμοστούν τεχνικές που θα ελαχιστοποιούσαν τις μεγάλες κλίσεις οφείλεται στο ήδη διαμορφωμένο δομημένο περιβάλλον εκατέρωθεν της οδού και στα οικονομικά δεδομένα της εποχής.
Η ΜΑΙΖΩΝΟΣ
Συμφωνεί ότι με τη λειτουργική ένταξη του δρόμου στη ζωή της Πάτρας μπορεί να ξεκινήσει η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, αλλά θα πρέπει να προηγηθούν μια σειρά παρεμβάσεων.
Το ΤΕΕ καλεί τον Δήμο να προκαλέσει ευρεία σύσκεψη-ημερίδα των εμπλεκομένων με σκοπό τον εντοπισμό και την αποτύπωση του συνόλου των προβλημάτων που είναι πιθανό να προκύψουν από την υλοποίηση του έργου της αντιδρόμησης των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, αλλά και του ευρύτερου κυκλοφοριακού σχεδιασμού στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, ενώ παράλληλα να αναφερθούν και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους που έχουν να προτείνουν οι αντίστοιχες τεχνικές υπηρεσίες των φορέων που θα συμμετέχουν.

Το ΤΕΕ στο κείμενο των θέσεών του καταγράφει, μετά από μελέτη που έκανε, τα σημεία που χρήζουν άμεσων απαντήσεων, λύσεων και παρεμβάσεων, πριν την ολοκλήρωση των αντιδρομήσεων. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
1. Οι αντιδρομήσεις των οδών Κορίνθου και Κανακάρη να πραγματοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση και απόδοση σε πλήρη λειτουργία της Μίνι Περιμετρικής Πατρών («μετά από ένα μικρό αλλά ικανοποιητικό διάστημα»). Εκτιμά ότι η Μίνι δεν θα μεταβάλει τον αρχικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό στο κέντρο της πόλης, αλλά «θα βοηθήσει, προκειμένου να υπάρξουν νέες κυκλοφοριακές συνθήκες, που θα αποφορτίσουν το κέντρο της πόλης από διερχόμενα οχήματα, που σήμερα υποχρεούνται να το διασχίσουν» και «θα εξασφαλίσει και καλύτερη διαχείριση του κόμβου Κουρτέση στην πράξη, προκειμένου να λάβουν χώρα τα οποιαδήποτε έργα βελτίωσης (αν αυτό απαιτηθεί)».
2. Εκφράζει την άποψη ότι πρέπει να εξεταστούν και να γίνουν, πριν από την αντιδρόμηση της Κανακάρη, «όλα εκείνα τα απαραίτητα έργα, τα οποία θα ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα οποιουδήποτε ατυχήματος μαθητή, ο οποίος εισέρχεται ή εξέρχεται από το σχολικό συγκρότημα της περιοχής». Είτε πρόκειται για έργα κυκλοφοριακής διευθέτησης του φόρτου είτε για έργα δημιουργίας εναλλακτικού σημείου πρόσβασης (εισόδου - εξόδου) στο σχολείο.
3. Προτείνει, πριν την κατασκευαστική φάση υλοποίησης της μελέτης σηματοδότησης της Κανακάρη και πριν την έγκρισή της από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, οι αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου να φροντίσουν για:

Να υπάρξει κατάλληλη μέριμνα κατασκευών για την προσβασιμότητα ΑμεΑ στα πεζοδρόμια (ράμπες ΑμεΑ) και ύπαρξη αντίστοιχων θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ.

Επίσης, πρέπει να υπάρξει:
Σαφής χωροθέτηση σημείων τοποθέτησης κάδων απορριμμάτων, απαγόρευση στάθμευσης μπροστά από χώρους στάθμευσης και θέση στάθμευσης μπροστά από φωτεινούς σηματοδότες, παρόδια δενδροφύτευση, έτσι, ώστε να μειωθεί τόσο η ρύπανση από τα καυσαέρια προς τις διπλανές πολυκατοικίες όσο και τα ίδια δένδρα να αποτελέσουν φυσικά ηχοπετάσματα, να διευκρινιστεί σαφώς μέχρι πού θα επιτρέπεται στάθμευση οχημάτων σε μονή σειρά και πού αυτή θα απαγορεύεται πλήρως.

4. Επισημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα διέλευσης των λεωφορείων αστικής συγκοινωνίας από και προς το κέντρο της Πάτρας και προφανώς όχι από μοναδικούς διαμήκεις άξονες (οδούς) της πόλης.
5. Εκτιμά ότι πρέπει να δοθεί προσοχή στο θέμα που σχετίζεται με τις θέσεις στάθμευσης. Προβλέπει ότι το πρόβλημα θα επιδεινωθεί με την προβλεπόμενη νέα μείωση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, που θα προκύψει από την απαγόρευση στάθμευσης σε πολλά σημεία της Κανακάρη στη μονή πλευρά, και εκτιμά ότι «θα πρέπει να υπάρξουν, να διατεθούν και να διαμορφωθούν εκείνοι οι χώροι, για θέσεις στάθμευσης που θα αντισταθμίζουν έστω και μερικώς τις χαμένες θέσεις».
6. Τέλος, εκτιμά ότι θα πρέπει να υπάρξει εκ των προτέρων στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό εναλλακτικός τρόπος άμεσης διευθέτησης της κυκλοφορίας της οδού, για περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.



ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
vasilak@pelop.gr





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[10:30]  Πάτρα: Συνάντηση Γιαννόπουλου με την...
[10:21]  Πάτρα: 18χρονος έκανε "ψώνια" χωρίς...
[10:10]  Πάτρα: Δύο συλλήψεις για καταδικαστικές...
[09:57]  Πάτρα: Κλειστοί οι δρόμοι την Κυριακή...
[09:43]  2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Αιγιάλειας: Με...
[08:55]  Πάτρα: Η σιωπή για το τρένο προκαλεί...
[08:53]  Πάτρα: Ο τοίχος στα Δημοτικά Λουτρά και...
[08:50]  Πάτρα: Τα λέει ο πρόεδρος για την...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:40:33]