Σάββατο 25 Νοεμβρίου 05:41      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες: Ολοκληρωμένο σχέδιο για τη Δυτική Ελλάδα

Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες: Ολοκληρωμένο σχέδιο για τη Δυτική Ελλάδα



Η Δυτική Ελλάδα θέλει να ενταχθεί στον παγκόσμιο χάρτη των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών, ενός νέου τομέα δραστηριοτήτων σε όλο τον κόσμο: Εκεί, τα έσοδα (Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία) ξεπέρασαν την αυτοκινητοβιομηχανία!
Μετά τη σύσταση της «Περιφερειακής Πρωτοβουλίας για τον Πολιτισμό και τη Δημιουργικότητα («RICC»), πρόσφατα στις Βρυξέλλες η Δυτική Ελλάδα, πρώτη σε ολόκληρη τη χώρα, κατέθεσε αίτημα ένταξης στο δίκτυο ανάπτυξης της Δημιουργικής και Πολιτιστικής Βιομηχανίας στην Ευρώπη «RICC» όπου μετέχουν 27 ακόμη περιφέρειες.
Αν σας ενδιαφέρουν τα τεχνοκρατικά: Η συνάντηση στα γραφεία της Περιφέρειας EmiliaRomagna, έγινε στο πλαίσιο της Στρατηγικής της Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS3) και εκεί η Περιφέρεια παρουσίασε πως προσδιορίζεται ο όρος «Δημιουργική Βιομηχανία» στη Δυτική Ελλάδα.
Ποια είναι δηλαδή τα στρατηγικά σημεία στα οποία έχει επιλέξει να αναπτυχθεί καθώς και τα σημεία που θα πρέπει να εστιάσει κάθε ενδιαφερόμενος που επιθυμεί να αναπτύξει τον τομέα αυτόν. Όπως έδειξε και η πρόσφατη καταγραφή που έγινε από το υπουργείο Πολιτισμού, η Δυτική Ελλάδα είναι ένας δυνάμει ισχυρός παίκτης στη Δημιουργική Βιομηχανία της χώρας: Διαθέτει 140 ιστορικά μνημεία, 31 αρχαιολογικούς χώρους, 20 βιβλιοθήκες, συντηρεί 37 διαφορετικούς πολιτιστικούς φορείς ενώ διοργανώνονται και 34 φεστιβάλ πολιτιστικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Το υπουργείο αλλά και η Περιφέρεια θα κατευθύνουν άμεσα -από το ΕΣΠΑ 2014-2020- πόρους για την ανάπτυξη της Δημιουργικής Βιομηχανίας. Ουσιαστικά μιλάμε για χρηματοδότηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στον τομέα του πολιτισμού και της καινοτομίας, οι οποίες μπορούν να δώσουν παρόν και μέλλον σε πολίτες διάφορων ηλικιών. Και η Δυτική Ελλάδα αποδεδειγμένα έχει ταλαντούχους δημιουργούς που μπορούν να ελπίζουν.
ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ
Ο όρος Δημιουργική και Πολιτιστική Βιομηχανία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα όπου περιλαμβάνονται εικαστικές και αναπαραστατικές τέχνες (θέατρο), εκδόσεις, εκτυπώσεις, Κατασκευές, χειροτεχνίες, οπτικοακουστικά μέσα, διαφήμιση, design, αρχιτεκτονική, εκδόσεις λογισμικού, τηλεόραση και ραδιόφωνο, βιβλιοθήκες και μουσεία. Θετικό πρόσημο ανάπτυξης στην χώρα μας εδώ και μια δεκαετία εμφανίζουν κυρίως οι κλάδοι του ειδικευμένου σχεδίου (design), της έκδοσης λογισμικού, των τεχνών και του οπτικοακουστικού τομέα.
Δυο κλάδοι που επέδειξαν αντοχή στην κρίση και συγκράτησαν την απασχόληση, είναι εκείνοι του design και της έκδοσης λογισμικού όπου θέλει να επενδύσει η Δυτική Ελλάδα.
Οι Δημιουργικές και Πολιτιστικές Βιομηχανίες συμβάλλουν συχνά στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών, με τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας, βελτιώνοντας και της ακτινοβολία ευρωπαϊκών περιφερειών και πόλεων, ένα χάρτη στον οποίο θέλει να ενταχθεί η Δυτική Ελλάδα.
ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Χρήστο Τζομάκα, ο οποίος βρέθηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες στη συνάντηση του δικτύου της «RICC», «η Περιφέρεια θέλει ενταχθεί στο δίκτυο, λόγω της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς που διαθέτει και της ισχυρής βιοτεχνικής παράδοσης η οποία υπέστη σοβαρό πλήγμα κατά τη δεκαετία '80 και το '90 αλλά και την πρόσφατη οικονομική κρίση».
«Η παρουσία σημαντικών ερευνητικών φορέων στην περιοχή που αναπτύσσουν θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων που παράγουν λογισμικό, όπως το Επιστημονικό Πάρκο (φωτ.) -ως εταίρος του Orange Grove Patras- ή το Corallia με την θερμοκοιτίδα «Innohub», προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα πάνω στο στόχο που έχουμε θέσει για την αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας μέσω της Δημιουργικής Βιομηχανίας για την περιφερειακή οικονομία και την νέων θέσεων εργασίας» αναφέρει στην «Π».
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ-ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΗ
Στο πλαίσιο της Δημιουργικής Βιομηχανίας η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θέλει να προωθήσει ένα νέο μοντέλο «δημιουργικού επαγγελματία» επιδοτώντας πολλούς -μεσήλικες κυρίως- ανέργους καλλιτέχνες που κατά τη διάρκεια της κρίσης βρέθηκαν στο περιθώριο.
Ζωγραφική και λαϊκή τέχνη μπορεί να αποτελέσουν νέες επιχειρηματικές εστίες, σε χώρους κλειστών εργοστασίων σε όλη τη Δυτική Ελλάδα.
Επίσης και ο αγροδιατροφικός τομέας αποτελεί έναν αναδυόμενο κλάδο Δημιουργικής Βιομηχανίας για την Περιφέρεια.
Δραστήριες επιχειρήσεις που αξιοποιούν τοπικά αρωματικά προϊόντα, όπως το Aroma Innovation HUB (στη φωτ. ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίρπας στο περίπτερο της Αroma HUB στη ΔΕΘ, με τον καθ. Βασίλη Αναστασόπουλο, πρόεδρο του Επιστημονικού Πάρκου Πάτρας) αποτελούν πρότυπα που μπορούν να στηριχθούν δίνοντας ώθηση και σε άλλες καινοτομικές προσπάθειες από το χώρο της αγροτικής οικονομίας και της αγροδιατροφής.
Από την Εντυπη "Πελοπόννησο" της 18/10/2017




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 




Πρόσφατα
[05:15]  Καλάβρυτα: Οι εκδηλώσεις για το...
[χθες 22:57]  Όφελος "εκατομμυρίου" για το ΠΓΝΠ...
[χθες 22:08]  Η Πάτρα επιμένει στο "όχι" στους...
[χθες 21:18]  Πάτρα: Στα δικαστήρια συνεχίστηκε...
[χθες 20:55]  Δυτική Ελλάδα: Νέο κύμα...
[χθες 20:39]  Εμβολιασμός παιδιών Ρομά στο...
[χθες 20:37]  Με τον Δήμαρχο Πατρέων Κ. Πελετίδη...
[χθες 18:44]  Συνάντηση Π. Κρίκη με Κ. Πελετίδη

 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [05:41:44]