ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ


Ας τους αφήσουμε επιτέλους



Αφού τελείωσε το κύριο μέρος των Πανελληνίων εξετάσεων ήρθε η ώρα για έναν απολογισμό. Οχι για το πώς τα πήγαν οι διαγωνιζόμενοι ή αν τα θέματα ήταν βατά για τους καλά διαβασμένους ή αν θα ανέβουν οι βάσεις ή αν αυτό το σύστημα εισόδου στα πανεπιστήμια είναι το καταλληλότερο, αλλά για το ποια ήταν η συμπεριφορά των μη εμπλεκόμενων με τη διαδικασία για μία ακόμη φορά και πόσο βοηθά τους ίδιους τους μαθητές.
Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος είδαμε ανθρώπους να εκφράζουν τις απόψεις τους. Απόψεις που είναι πολύ πιθανό να μην έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της διαδικασίας, αλλά την προσωπική προβολή, την δημιουργία έντασης για πολιτικούς σκοπούς ή τέλος πάντων ο,τιδήποτε άλλο εκτός από την ουσιαστική βοήθεια στον μαθητή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Είναι όμως η περίοδος των εξετάσεων η κατάλληλη για να γίνονται αυτές οι συζητήσεις; Βοηθά στην πραγματικότητα αυτός ο διάλογος για το αν τα θέματα ήταν εύκολα, για το αν γίνονται λάθη ή είναι κατάλληλη η διαδικασία; Και αν βοηθά, ποια είναι η επίδραση που δέχονται οι μαθητές από όλη αυτή τη συζήτηση;
Θεωρούμε δεδομένο πως η χρονιά των Πανελληνίων για έναν μαθητή είναι η πρώτη αγχωτική περίοδος της ζωής του. Οι όποιες συνήθειες είχε ως τότε, όπως ο αθλητισμός, ο χορός ή άλλες δραστηριότητες, συνήθως αναστέλλονται μέχρι το τέλος των εξετάσεων. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές δεν έχουν τις διεξόδους που θα ήθελαν για να αποφορτιστούν από το διάβασμα. Ο λόγος που συμβαίνει το παραπάνω είναι επειδή το εκπαιδευτικό μας σύστημα (ναι, είναι και τα φροντιστήρια μέσα) σχεδόν επιβάλει σε έναν μαθητή να σταματήσει την μέχρι τότε ζωή του για να προετοιμαστεί για ένα κοσμογονικό γεγονός. Για ένα γεγονός που αν δεν ληφθεί σοβαρά υπόψη, είναι πιθανό η ζωή του να πάρει την κάτω βόλτα.
Γιατί έτσι παρουσιάζεται στα παιδιά η διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων. Σαν μια διαδικασία που θα αλλάξει τη ζωή ενός παιδιού. Σαν μια διαδικασία που σε περίπτωση που δεν στεφθεί με επιτυχία, ο μαθητής θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος. Σαν μια διαδικασία που είναι ό,τι πιο σημαντικό θα συμβεί στη ζωή του.
Τελικά είναι η πιο σημαντική απόφαση της ζωής των παιδιών; Σε καμία περίπτωση. Ισως είναι η σημαντικότερη περίοδος στη μέχρι τώρα ζωή τους. Αλλά και πάλι αυτό δεν δικαιολογεί την έκταση που παίρνει κάθε χρόνο το θέμα «Πανελλήνιες εξετάσεις». Οι μόνοι ζημιωμένοι από αυτή τη συζήτηση είναι τα παιδιά.
Τα παιδιά που φορτώνονται επιπλέον άγχος, ενώ έχουν εξαρχής να αντιμετωπίσουν ένα ακραία αγχωτικό σύστημα. Με το να μεγαλοποιούμε το θέμα των Πανελληνίων, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να οδηγούμε μεγάλη μερίδα των μαθητών εκτός ουσιαστικών στόχων ζωής. Γιατί μόλις τελειώνουν το σχολείο, πολλοί είτε δεν μπορούν να συνεχίσουν σε παρόμοιους ρυθμούς, είτε θεωρούν τους εαυτούς τους επιτυχημένους εντελώς λανθασμένα.
Στην πραγματική ζωή, το τι θα κάνει κάποιος στις Πανελλήνιες εξετάσεις έχει ελάχιστη σημασία. Καλώς ή κακώς είναι έτσι η ζωή μας, όπου όλα όσα ακολουθούν είναι αυτά που διαμορφώνουν ουσιαστικά τον νέο εργαζόμενο.
Μήπως έχει έρθει ο καιρός να σταματήσει αυτή η κατάσταση που επικρατεί κάθε χρόνο για έναν μήνα; Για ένα μήνα που όντως είναι σημαντικός για ένα παιδί που για πρώτη φορά μοχθεί για να πετύχει κάτι. Ισως του χρόνου να κάνουμε μια αρχή και να σταματήσουμε δείχνουμε στα παιδιά πόσο δεν μας ενδιαφέρει η ουσιαστική πρόοδος τους. Ισως και όχι βέβαια…
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:07:12]