ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


σωτηρης παπανδρεου


Δομικές αλλαγές



Μετά από δέκα χρόνια διακοπής, η Αχαΐα αποκτά πάλι από αύριο σιδηροδρομική σύνδεση, με την έναρξη λειτουργίας της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
Η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, αφορά το τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο με ντιζελοκίνητες μηχανές, καθώς για την ηλεκτροκίνηση θα χρειαστεί να περιμένουμε κι άλλο, αφού η υποδομή δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα.
Προσπερνάμε προς το παρόν αυτή την σημαντική έλλειψη, καθώς, το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε και με υπομονή, θα φτάσουμε κάποια στιγμή και στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το σημαντικό είναι ότι, η περιοχή της Αχαΐας μπαίνει πάλι στον σιδηροδρομικό χάρτη και από αύριο αλλάζουν ριζικά τα μεταφορικά δεδομένα, με το Αίγιο να αποκτά εκ των πραγμάτων, μια μοναδική ευκαιρία αναβάθμισης του ρόλου του, στο μεταφορικό δίκτυο της χώρας.
Τα δρομολόγια που θα ξεκινήσουν από αύριο, θα συνδέουν την δεύτερη μεγάλη πόλη της Αχαΐας με το Κιάτο και κατ`επέκταση με την Αθήνα, με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το λιμάνι του Πειραιά.
Αυτό σημαίνει ότι, ένας πολίτης της Πάτρας ή της ευρύτερης περιοχής, από αύριο θα μπορεί να παίρνει το αυτοκίνητό του, ή το λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μεταβαίνει στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου και από εκεί θα μπαίνει στο τρένο και απευθείας ή με μια μετεπιβίβαση 5λεπτης διάρκειας στο Κιάτο, θα μπορεί να φτάσει μέσα σε 2 ώρες στην Αθήνα ή σε 2 ώρες και 20 λεπτά, στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» ή στο λιμάνι του Πειραιά.
Το δε κόστος μεταφοράς, σύμφωνα με πληροφορίες θα κυμαίνεται στα 15 - 16 ευρώ. Συγκρίνετέ το, με ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, που για να πάει στην Αθήνα και να επιστρέψει, χρειάζεται 60 ευρώ για καύσιμα και μαζί με τα διόδια της Ολυμπίας και της Αττικής Οδού, το συνολικό κόστος ξεπερνά τα 100 ευρώ. Αντιλαμβανόμαστε ότι δημιουργείται ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, που μόνο οφέλη θα φέρει προς το επιβατικό κοινό.
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή, αφορά την πόλη του Αιγίου, η οποία αναβαθμίζεται σημαντικά στον συγκοινωνιακό χάρτη, για όσο διάστημα η Πάτρα θα αντιπαλεύει το υπουργείο Υποδομών, για το πώς θα περάσει το τρένο από την παραλιακή ζώνη και θα φτάσει στο λιμάνι.
Για τα επόμενα χρόνια, ο τερματικός σταθμός της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα είναι το Αίγιο, το οποίο θα αναβαθμιστεί σε έναν μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο της Αχαΐας και το κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα ή ευρύτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Οι τοπικοί φορείς, αν αντιληφθούν και αξιοποιήσουν την ευκαιρία της διασύνδεσης του τρένου με το λιμάνι, τότε η πόλη του Αιγίου μπορεί να αποκτήσει τρομερά αναπτυξιακά οφέλη.
Βέβαια, τα μεγέθη και οι δυνατότητες του λιμανιού είναι περιορισμένα, όμως έστω κι έτσι, το Αίγιο μπορεί να αποκομίσει μεγάλα ωφέλη από αυτή την ευκαιρία που παρουσιάζεται μπροστά του.
Αυτό που επίσης περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, είναι να δούμε πως θα αντιδράσουν τις επόμενες ημέρες οι συγκοινωνικοί φορείς της περιοχής, δηλαδή τα ΚΤΕΛ Αχαϊας και Ηλείας.
Αν δηλαδή, θα δουν τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο ως τον βασικό ανταγωνιστή τους ή ως μια ευκαίρια για να εντάξουν τα νέα δεδομένα, στο πρόγραμμα των δρομολογίων τους.

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [00:00:44]