ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Με τον πέλεκυ της αυθεντίας των εξεταστών...

Με τον πέλεκυ της αυθεντίας των εξεταστών...



Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΤΑΡΑ *

Καταρχάς, θεωρώ ότι η συζήτηση των θεμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων δεν θέση στον δημόσιο διάλογο. Αλλά και γενικότερα, η παιδεία πρέπει να είναι κατά το δυνατόν ανεπηρέαστη από τις ιδιοτελείς επιδιώξεις κομμάτων, συντεχνιών και κοινωνικών ομάδων.
Ως άνθρωπος που ασχολείται με την εκπαίδευση επί μακρόν, έχω βεβαίως την άποψη ότι πρώτιστη φροντίδα των εξεταστών είναι η δίκαιη κρίση και αυτή διασφαλίζεται σαφέστερα με δυσκολότερα θέματα, τόσο σε όγκο όσο και σε απαιτήσεις. Ασφαλώς η τέχνη της διαμόρφωσης τέτοιων θεμάτων είναι εξαιρετικά δύσκολη και φυσικό είναι να γίνονται και λάθη.
Μέχρι εδώ καλά!
Ομως και σε αυτό το ευαίσθητο θέμα η στάση μας, ως κοινωνία και κράτος, είναι βαθύτατα υποκριτική. Ζητάμε από τους υποψήφιους πράγματα που ουδέποτε διδάχτηκαν ή εξετάστηκαν σε τέτοιο βάθος στο δημόσιο σχολείο, κλείνοντας πονηρά το μάτι στα φροντιστήρια.
Μειώνουμε σε διεθνώς απαράδεκτο επίπεδο την ύλη, τις ώρες διδασκαλίας και τις ενδοσχολικές εξετάσεις, δήθεν για να μην επιβαρύνουμε τα παιδιά, μετά τα στέλνουμε σε ένα δεύτερο σχολείο - το φροντιστήριο - όπου επιβαρύνονται βαρύτατα και μετά τα περιμένουμε στη γωνία με τον πέλεκυ της αυθεντίας των εξεταστών. Οφειλαν να γνωρίζουν τα πάντα, ακόμη κι αν εμείς δεν κάναμε τίποτε γι' αυτό.
Αγνοούμε συστηματικά όλα τα καμπανάκια (PISA κ.ά.) που αφορούν στο επίπεδο γνώσεων των αποφοίτων της μέσης εκπαίδευσης, για να μη χαλάσουμε τις καρδιές κανενός, καθηγητών, γονέων μαθητών, κλπ.
Δίνουμε έμφαση στην κονσερβαρισμένη αναπαραγωγή γνώσεων και καθόλου στην κατανόηση τους.
Ολα αυτά, ενώ έχουμε βαρεθεί να ακούμε διαχρονικά υπουργούς να καταργούν την «παραπαιδεία» και να παρουσιάζουν τα φαραωνικά, θνησιγενή, σχέδια τους. Ομως, ας είμαστε μια φορά ειλικρινείς: Ο,τι μάθανε αυτά τα παιδιά για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις, στα φροντιστήρια τα μάθανε! Τα παραμύθια περί δωρεάν παιδείας δεν τα πιστεύει κανείς πλέον, αλλά συνεχίζουμε όλοι να πληρώνουμε και να στρουθοκαμηλίζουμε.
Γενικεύσαμε μάλιστα την εμπλοκή των φροντιστηρίων και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τι πιο φυσιολογικό! Άλλωστε είναι αποδεδειγμένα ο πιο επιτυχημένος εκπαιδευτικός θεσμός στη χώρα. Κατά τα άλλα, το άρθρο 16 ισχύει!
Εσχάτως προσθέσαμε κι άλλο εύπεπτο παραμύθι: όλα τα παιδιά θα μπουν στο δημόσιο πανεπιστήμιο! Ας μην το σχολιάσουμε.
Σε μια άλλη χώρα θα μπορούσαμε να θέσουμε στο διάλογο πολλές πρακτικές προτάσεις, αντιγράφοντας έστω αυτά που γίνονται ήδη σε χώρες του εξωτερικού, οι οποίες νοιάζονται πραγματικά για το μέλλον τους.
Εδώ ας περιοριστούμε σε μια - αν και είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα εφαρμοστεί: αφήστε επιτέλους την παιδεία εκτός πολιτικής αντιπαράθεσης, το χρωστάμε στα παιδιά μας. Συνεννοηθείτε! Η παιδεία είναι εθνικό ζήτημα, βρείτε άλλους τομείς πιο ακίνδυνους για την άσκηση μικροπολιτικής.
Συγχωρείστε μου την οργή...


*Ο Δημήτρης Ματαράς είναι καθηγητής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών, κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 20:35]  Φαίνεται πως κάτι αλλάζει μετά τις...
[χθες 19:07]  Καταργείται η Νομική, πρόχειρα...
[χθες 14:55]  Τα λέμε στον πεζόδρομο
[χθες 14:00]  Η επιβράβευση της μισαλλοδοξίας
[χθες 14:30]  Λέμε «ναι» στη Νομική της...
[χθες 12:18]  Η πλήξη έγινε είδος προς εξαφάνιση
[χθες 12:04]  Ο χώρος του κέντρου εξακολουθεί να...
[χθες 10:56]  Ο τρίτος εν δυνάμει πόλος εξουσίας








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [11:20:09]