ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τι έμαθα από την ελληνική κρίση

Τι έμαθα από την ελληνική κρίση



Δεν είχε μπει καλά-καλά το 2010, και είχαν αρχίσει ήδη να κυκλοφορούν άρθρα για το τι μαθήματα έπαιρνε ο καθένας από την ελληνική κρίση χρέους. Κι ας μην είχε αυτός ο καθένας, ιδέα για το τι θα επακολουθούσε τα επόμενα χρόνια.
Δέκα χρόνια αργότερα, σαφώς πιο ώριμοι και ίσως πιο ψύχραιμοι, αφού οι περισσότεροι περάσαμε δια πυρός και σιδήρου, κάνουμε κατά καιρούς ένα φλας μπακ σε αυτό που έχει περιγραφεί ως η μακρότερη και βαθύτερη ύφεση που έχει βιώσει ποτέ ανεπτυγμένη χώρα.
Eνας σύγχρονος αμερικανός πολιτικός, πρώην επιτελάρχης του Μπάρακ Ομπάμα, άφησε σχετικά πρόσφατα το δικό του απόφθεγμα στην ιστορία, συμβουλεύοντας: Μην αφήνετε ποτέ μία σοβαρή κρίση να πάει χαμένη, χρησιμοποιείστε τη ως ευκαιρία για να κάνετε πράγματα που νομίζατε ότι δεν μπορούσατε να κάνετε πριν...
Εξετάζοντας το θέμα της αγροδιατροφής και της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, ίσως διαπιστώσει κάποιος ότι σε ένα μεγάλο βαθμό το απόφθεγμα έχει αρχίσει να πιάνει τόπο... σε αυτόν τον τόπο.
Στοιχεία και μελέτες των τελευταίων χρόνων δείχνουν ότι οι εξαγωγικές επιδόσεις της Ελλάδας στα αγροδιατροφικά προϊόντα ανεβαίνουν σταδιακά και κερδίζουν ολοένα έδαφος έναντι άλλων πιο «κλασικών» εξαγωγικών κλάδων.
Το branding, το packaging, η εξειδίκευση, οι πειραματισμοί σε γευστικούς συνδυασμούς, η στόχευση σε ξένες αγορές μαζί με το marketing και τη διαφήμιση, αν και σε νηπιακό ακόμα στάδιο σε σχέση πάντα με τους ξένους γίγαντες προϊόντων διατροφής, έχουν δώσει νέο αέρα στο σύγχρονο ελληνικό αγροδιατροφικό προϊόν.
Σπάνιες γεύσεις, προϊόντα της φύσης που μας κάνουν τη χάρη να ευδοκιμούν μόνο στο δικό μας ευνοημένο τόπο, μικρές παραγωγές, χαριτωμένες «hand made» συσκευασίες, ή άλλες με φρέσκια εικόνα, γεμίζουν σιγά-σιγά μπουτίκ ντελικατέσεν, concept stores, μοντέρνα μπακάλικα, αεροδρόμια και εστιατόρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αυτό που πολλοί πριν την κρίση θεωρούσαν επιστημονική φαντασία, την επιστροφή στην ύπαιθρο και την επένδυση στα προϊόντα της γης, κυριολεκτικά προσγειώθηκαν σε μία νέα πραγματικότητα που όμως δείχνει να αποτελεί την ευκαιρία για να γίνουν πράγματα που όλοι νόμιζαν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν πριν - κατά το απόφθεγμα.
Στην περίπτωση δε που προϊόντα και ιδέες συνοδεύονται κι από μια ιστορία, από την αφήγηση μιας οικογένειας, ενός τόπου, μιας ανάμνησης, πλουτίζουν ακόμα περισσότερο με μια συναισθηματική υπεραξία και τότε η γεύση γίνεται βίωμα, ανθρώπινη επαφή, αποτύπωμα ενός ξεχωριστού τόπου.
Συγκυριακά ή νομοτελειακά, σε αυτή τη δεκαετία άλλαζε ταυτόχρονα και η φιλοσοφία του παγκόσμιου τουρισμού. Άλλη μια ευκαιρία που ενδεχομένως να μην είχαμε πάρει είδηση αν βρισκόμασταν εκτός κρίσης, εξακολουθώντας να υπηρετούμε ευλαβικά το μοντέλο «καλοκαίρι-ήλιος-θάλασσα».
Πλέον οι περισσότερες καμπάνιες για τον ελληνικό τουρισμό περιλαμβάνουν την εμπειρία της αυθεντικής τοπικής γεύσης ως αναπόσπαστο κομμάτι ενός αξιόλογου, ποιοτικού τουριστικού προϊόντος ανεξαρτήτως εποχής και τοποθεσίας. Μονοπάτια σε βουνά, απομακρυσμένα χωριά, ορεινά τοπία, λίμνες και ποτάμια, διεκδικούν τη θέση τους δίπλα στις παραλίες, τα καλοκαιρινά θέρετρα και τα νησιά. Κοινό σημείο όλων, η αυθεντική εμπειρία του κάθε τόπου και των ανθρώπων του και η συμπύκνωσή τους μέσα από τις γεύσεις και τις κουζίνες του.
Επανάληψη: Οι τοπικές κοινωνίες έχουν να ωφεληθούν τα μάλα από τη μεταξύ τους συνεργασία για την προώθηση των προϊόντων τους, όχι μακριά και με ρίσκο, αλλά μέσα στις πόλεις και τα χωριά τους δημιουργώντας εμπειρίες και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Ακόμα κι αν οι τοπικές κουζίνες, οι ντόπιες γεύσεις, τα προϊόντα του διπλανού μποστανιού, χωραφιού και αμπελιού δεν κατακτήσει στο βαθμό που θα έπρεπε το θέση τους στο κοντινό κατάλυμα, ξενώνα, ξενοδοχείο ή εστιατόριο, όλοι πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο δρόμος για τη συμπόρευση του ποιοτικού τουρισμού με την ελληνική γαστρονομία έχει μόνο μία κατεύθυνση.
Αν μη τι άλλο, στην εκπνοή της δεκαετίας φαίνεται ότι μαθαίνουμε να κάνουμε πράγματα που νομίζαμε ότι δεν μπορούσαμε να κάνουμε πριν.

* Η Μάριαν Σπίγγου είναι σύμβουλος επικοινωνίας & marketing, Grapefool.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 23:01]  Η ευκαιρία βρίσκεται στα χέρια μας
[χθες 22:38]  Ο μυστικός δείπνος. Από τη μύηση...
[χθες 15:40]  Ο δρόμος για την ανάπτυξη δεν...
[χθες 12:56]  Η Πάτρα χρειάζεται ένα μεγάλο...
[χθες 12:43]  Να βγούμε από το τέλμα!
[χθες 12:21]  Η ιστορία διδάσκει ότι σπάνια...
[χθες 11:22]  Οι προοπτικές της Βιομηχανικής...
[χθες 09:36]  Πάτρα, έξυπνη πόλη








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [01:42:37]