ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


 Η ΕΕ δίνει ώθηση στα εναλλακτικά καύσιμα. Εμείς θα μείνουμε πίσω;

Η ΕΕ δίνει ώθηση στα εναλλακτικά καύσιμα. Εμείς θα μείνουμε πίσω;



Μπορεί να μην είναι ακόμα πλήρως ορατό στο μέσο πολίτη, αλλά τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως ο ηλεκτρισμός, το φυσικό αέριο και το υγραέριο, θα φέρουν μια επανάσταση στις μεταφορές και η αρχή έχει ήδη γίνει.
Αλλωστε, η χρήση των εναλλακτικών αυτών καυσίμων είναι μονόδρομος προκειμένου να πετύχει η χώρα μας τον ενεργειακό και κλιματικό της στόχο με άξονα το 2030 και να μη μείνει πίσω στον κρίσιμο τομέα των μεταφορών σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ο νέος ενεργειακός σχεδιασμός, που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2018, αντικατοπτρίζει πλήρως τη νέα πραγματικότητα και καλεί για περισσότερες ενέργειες ενόψει της επόμενης δεκαετίας.
Πιο αναλυτικά, ο σχεδιασμός θέτει ως στόχο τη συμμετοχή κατά 10% των ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων σε σχέση με το σύνολο των επιβατικών οχημάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία το έτος 2030. Παράλληλα, τονίζεται η ανάγκη για ανάπτυξη των έξυπνων υποδομών για την ηλεκτροκίνηση, καθώς και για μείωση του κόστους της τεχνολογίας. Επίσης, στο κείμενο του ΕΣΕΚ αναφέρεται ότι θα πρέπει να εξεταστεί η χρησιμότητα ενός ολοκληρωμένου πλαισίου οικονομικής υποστήριξης της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως μέσω της θέσπισης αποδοτικών φοροκινήτρων ή/και φοροαπαλλαγών.
Αντίστοιχη σημασία αποδίδεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες εναλλακτικών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο (CNG, LNG) και το υγραέριο (LPG), όπου παρατηρείται δραστηριότητα με τη δημιουργία νέων σταθμών ανεφοδιασμού και την επέκταση των σχετικών υποδομών στις πόλεις.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι προθέσεις είναι καλές, αλλά θα χρειαστούν συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής και προσεγμένες κινήσεις στο εξής προκειμένου να μπορέσουν τα εναλλακτικά καύσιμα να ανέβουν επίπεδο και να κάνουν ουσιαστική διαφορά.
Προκειμένου να γίνουν οι ελληνικές μεταφορές πιο "πράσινες", θα χρειαστεί ο συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών αντί για χρήση μονάχα μίας. Το καλό είναι ότι οι διαφορετικές νέες τεχνολογίες, όπως η αεριοκίνηση και η ηλεκτροκίνηση, δεν θέτουν εμπόδια η μια στην άλλη, άρα το μεγάλο αυτό έργο γίνεται λιγάκι ευκολότερο.
Επίσης, υπάρχει το πλεονέκτημα ότι η αεριοκίνηση θα απαλύνει σε ένα βαθμό το βάρος για το δίκτυο ηλεκτρισμού στο μέλλον και η ηλεκτροκίνηση θα ελαφρύνει τις ανάγκες για εισαγωγές φυσικού αερίου, ώστε να μην επωμισθούν τα δίκτυα υπέρμετρο βάρος. Πρόκειται για μια συνδυαστική λύση που θα επιτρέψει στις μεταφορές να κινηθούν μπροστά.
Παράλληλα, πολύ υποσχόμενη είναι και η τεχνολογία power to gas, δηλαδή το ανανεώσιμο αέριο που παράγεται με ενέργεια μέσω ανανεώσιμων πηγών (ΑΠΕ) και μελλοντικά θα συνδυαστεί με το φυσικό αέριο στα οχήματα και σε άλλους τομείς. Ήδη οι πρώτες παραγωγικές μονάδες κάνουν την εμφάνισή τους ανά την υφήλιο.
Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το σημαντικό ρόλο που καλείται να παίξει το LNG ως καύσιμο, τόσο στη ναυτιλία, όσο και στις οδικές μεταφορές, με χρήση π.χ. σε φορτηγά. Η ΕΕ στηρίζει έμπρακτα πρωτοβουλίες για τη χρήση του μέσω προγραμμάτων, όπως το Poseidon Med II, και η Ελλάδα αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.
Ολα τα παραπάνω σημαντικά θέματα θα απασχολήσουν το 2ο Συνέδριο Ecomobility, το οποίο θα διοργανώσει η Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία (HAEE) στις 22 Ιανουαρίου στην Αίγλη Ζαππείου, με τη συμμετοχή θεσμικών φορέων, στελεχών της αγοράς, ειδικών επιστημόνων και οργανισμών.
Στόχος του Συνεδρίου 2nd Ecomobility είναι να παρουσιάσει τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, την υγραεριοκίνηση και την αεριοκίνηση, το θεσμικό πλαίσιο, τις υποδομές και τις επενδύσεις, ενώ θα προβληθούν λύσεις για τις επιχειρήσεις που στρέφονται στα εναλλακτικά καύσιμα για τη μεταφορά ατόμων και εμπορευμάτων.


* Ο Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος είναι καθηγητής Χρηματοοικονομικών και Ενεργειακής Οικονομίας, διευθυντής στο Ερευνητικό Κέντρο Ενεργειακής Διοίκησης στο ESCP Europe Business School του Λονδίνου και πρόεδρος της Ελληνικής Δεξαμενής Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία (Hellenic Association for Energy Economics).




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[13:40]  Ολα από την αρχή και στον τουρισμό
[13:10]  Παρατημένος ο θησαυρός της Αχαΐας, από...
[12:42]  Θ. Βασιλείου: Μου δίνετε δύναμη και...
[12:21]  «Λαός μου τί εποίησά σοι και τί μοι...
[12:03]  Για τις εκλογές στην Περιφέρεια Δυτικής...
[11:00]  Υπάρχει μέλλον, αρκεί να κάνουμε την...
[10:03]  Σύγχρονη μαρίνα στο παλιό λιμάνι
[09:29]  Η Δικτατορία της 21ης Απριλίου και η...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:34:11]