Κυριακή 20 Αυγούστου 22:12      23°-34° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η Μαρίνα Ριζογιάννη γράφει...


Στο ίδιο έργο θεατές



Για πολλοστή φορά ακούσαμε έναν ακόμα υπουργό Παιδείας, και συγκεκριμένα τον πανεπιστημιακό Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, να λέει ότι «οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες και γι' αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη» και να προσθέτει ότι «υπάρχει και ένας θεσμός εκτός σχολείων που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι' αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».
Φοβερή ανακάλυψη! Προφανώς, σε μία κοινωνία που βοά για όλα τα παραπάνω, κανείς δεν περίμενε τον κ. Γαβρόγλου για να το διαπιστώσει. Αυτό που περίμενε και περιμένει κανείς από τον κ. Γαβρόγλου και τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας, είναι η θεραπεία της από χρόνια διαγνωσμένης νόσου. Το ελληνικό σχολείο, και κυρίως οι τάξεις του Λυκείου, έχουν απαξιωθεί πλήρως στη συνείδηση των μαθητών και των οικογενειών τους. Η φοίτηση σε αυτές γίνεται τυπικά και αναγκαστικά, προκειμένου οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Έχουμε ξαναγράψει σ' αυτή εδώ τη στήλη ότι αρκεί μία επίσκεψη αυτή την περίοδο στα Λύκεια στης χώρας, για να διαπιστώσει κανείς το παραπάνω. Οι αίθουσες διδασκαλίας της Γ΄τάξεως είναι άδειες. Και είναι άδειες, διότι οι μαθητές την ώρα που θα έπρεπε να είναι στο σχολείο βρίσκονται στο φροντιστήριο, καθώς το σύστημα τους έχει πείσει ότι μέσω αυτού θα εξασφαλίσουν το εισιτήριο της επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για τον «θεσμό», όπως τον αποκαλεί ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος κατάφερε «να καταβροχθίσει το σχολείο». Το ζητούμενο είναι, κ. Υπουργέ, ποιος θα έχει το πολιτικό σθένος να καταρρίψει τον συγκεκριμένο θεσμό. Ποιος θα έχει τη δυναμική να χτίσει το σχολείο που έχει ανάγκη η χώρα μας.
Δυστυχώς, αυτό δεν το διακρίνουμε στην πολιτική που ακολουθείτε. Ακολουθείτε κι εσείς την περπατημένη της κοπτικής ραπτικής του εκπαιδευτικού συστήματος που έχει χαραχτεί τα τελευταία 30 χρόνια, εισάγοντας εβδομάδες για τις έμφυλες ταυτότητες κ.α.
Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος γνωρίζετε πολύ καλά ποιο είναι το γνωστικό επίπεδο, ακόμα και των αριστούχων φοιτητών της χώρας μας. Ελάχιστοι είναι οι εραστές της μελέτης και του βιβλίου. Ένα σχολείο που θα καλλιεργήσει αυτή τη σχέση έχει ανάγκη η χώρα μας. Μόνον αυτή η σχέση μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην πνευματική ανόρθωση και την αναμόρφωση της κοινωνίας μας. Κι αυτό, διότι η μελέτη καλλιεργεί τη σκέψη και η σκέψη οδηγεί σε ευθυκρισία. Στην έλλειψη αυτών των χαρακτηριστικών οφείλεται σ' έναν μεγάλο βαθμό και η κατάρρευση της χώρας. Βέβαια, το έλλειμμα παιδείας αδιαμφισβήτητα εξυπηρετεί τους κυβερνώντες, καθώς οι πολίτες είναι ανίκανοι να ασκήσουν έλεγχο στις πολιτικές πρακτικές τους.
Και η ζωή συνεχίζεται με όλες τις παράπλευρες απώλειες και… ό,τι απομείνει όρθιο.
Σε αυτό συμβάλλει και η μία ακόμα μεταρρύθμιση στην παιδεία που εσείς δρομολογείτε. Εκ της θέσεώς σας γνωρίζετε καλύτερα από πολλούς άλλους τι έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Γιατί δεν το εφαρμόζετε;






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [22:12:17]