ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μάγνης


Κράιστ μου τα πάθη σου



Η ζωή είναι μεγάλος προβοκάτορας. Πάνω που κατήγγελλε με παλμό η δημοτική αρχή όσους την μέμφονταν ότι λογόκρινε καρναβαλικό άρμα που περιποιείτο τον Αμβρόσιο, να σου στο ξεκίνημα της Σαρακοστής ένα μουσικό, πλέον, και όχι καρναβαλικό γκρουπ, με όνομα Ρότινγκ Κράιστ, με κλεισμένη τη δημοτική αίθουσα Αίγλη για να παίξει. Το όνομα σημαίνει σαπίζων Χριστός. Σε πολλούς, αυτό προσβάλλει το θρησκευτικό τους αίσθημα. Σε άλλους, ακούγεται απλώς αποκρουστικό. Σε άλλους και τα δύο. Σε άλλους αδιάφορο, αλλά τους ενοχλεί αυτή καθ' αυτή η εσκεμμένη πρόκληση. Κάνε αίσθηση με τη μουσική σου, φίλε, αν μπορείς, και όχι με σημειολογία που είναι κι αυτή μια μορφή μάρκετινγκ.
Δεν ξέρουμε πόσοι το είχαν πάρει είδηση, αλλά χάρη στο διαδίκτυο δεν κρύβεται τίποτα πλέον. Το ψάρεψε υποψήφιος του βαρέως ακροδεξιού χώρου- ο οποίος χώρος έχει προηγούμενα με τη δημοτική αρχή- και κίνησε τα κατάλληλα νήματα. Λίγο αργότερα μαθαίνουμε ότι ανακαλύφθηκε τεχνικό πρόβλημα από την πλευρά του Δήμου και ο χώρος δεν μπορεί να διατεθεί. Και εγείρεται πλέον μέγας σάλος, για λογοκρισία και μεσαίωνες. Λογοκρισία μπορεί να είναι. Μεσαίωνας όχι, γιατί στον μεσαίωνα για κάτι τέτοια σε καίγανε στην πλατεία Γεωργίου και φέρνανε τον κόσμο να διασκεδάσει, γιατί τότε δεν υπήρχε σινεμά, που βλέπεις φρικαλέους θανάτους τρώγοντας ποπ κορν, το οποίο μυρίζει χειρότερα από την αποσύνθεση που απολαμβάνεις.
Εχει ενδιαφέρον ο λόγος για τον οποίο προέκυψε το τεχνικό πρόβλημα από πλευράς Δήμου. Αντίθετα με όσα λέγονται για υλιστικούς αθεϊσμούς και άλλα ξεπερασμένα και ξεχασμένα, ο πολιτικός χώρος της δημοτικής αρχής δεν είναι καθόλου ασύμβατος με το συντηρητικό, θρησκευόμενο ακροατήριο. Και βέβαια δεν τα πηγαίνει και πολύ καλά με απύλωτους καλλιτεχνικούς νεωτερισμούς και ακραίες εκφραστικές ελευθεριότητες που απλώνονται σε μη αποδεκτές θεωρητικές περιοχές. Ο ίδιος ο Δήμος έβγαλε θηρία στην παρέλαση, αλλά η επιλογή αφορούσε το ερμηνευτικό μοντέλο που διέπει τη φιλοσοφία της δημοτικής αρχής. Ασέβειες πάνω σε θρησκευτικά σύμβολα δεν την εκφράζουν. Η δημοτική αρχή και το κόμμα της αποτελούν ιδιάζον σχήμα προοδευτικού συντηρητισμού, με τον δεύτερο να αναιρεί τον πρώτο, αλλά κυρίως τον έχει αναιρέσει η εποχή.
Τι εννοεί το όνομα του συγκροτήματος; Εκφυλίστηκαν τα θρησκεύματα; Διαφθείρουν τις ψυχές; Είναι διεφθαρμένοι οι πιστοί εξ αιτίας των θρησκευμάτων ή εξ αιτίας της ανθρώπινης φύσης που δεν μπορεί να παρακολουθήσει την εξιδανικευμένη αγνότητα που κηρύσσουν οι δάσκαλοι των θρησκειών; Ή μήπως απλώς σου πετάει στα μούτρα μια φράση που θα σε προκαλέσει γιατί θέλει να καταγγείλει τον κόσμο σου, γενικότερα, τις κοινωνικές δομές, τις συμβάσεις, το γενικότερο σύστημα; Διαλέξτε αν θέλετε κάτι από όλα αυτά, τα οποία έχουν ειπωθεί στο παρελθόν με διάφορους τρόπους, είτε ηπιότερους είτε πιο προχωρημένους. Η μνήμη μας επιστρέφει σε εκείνο το ρεφρέν που ακούγαμε από τον Πανούση και τις Μουσικές Ταξιαρχίες, ένεκα του οποίου έτρεχαν το συγκρότημα στα αυτόφωρα. Δεν είχε στοιχείο αντισυστημικής καταγγελίας. Ήταν μια τολμηρή, οριακή προσπάθεια να νομιμοποιήσει τη (συνηθισμένη και αποδεκτή στην κοινωνική μικροκλίμακα) βρισιά ως εκφραστικό μέσο ενός συνθήματος. Το Σ' Αγαπώ, που να πάρει ο διάολος, στην του εκδοχή που αγγίζει με παράπονο και παραφορά το θείον. Η διαφορά του Πανούση ήταν ότι το σλόγκαν το έλεγε στη συναυλία, δεν το έκανε εξώφυλλο σε δίσκο. Στη συναυλία πήγαινε ένα μυημένο, δεκτικό ακροατήριο.
Το επόμενο ερώτημα που μπαίνει είναι μέχρι ποιό σημείο μπορεί η ευαισθησία και το θρησκευτικό αίσθημα να αποτρέπουν την ελεύθερη έκφραση, είτε αυτή είναι εύστοχη είτε είναι χοντροκομμένη. Υποτίθεται ότι αυτά τα ρυθμίζει ο νομοθέτης, αλλα πάντα ο νομοθέτης μένει πίσω στα ζητήματα της έκφρασης και καλείται ο δικαστής να βγάλει άκρη ανάμεσα σε σκληρά αντιμαχόμενες θέσεις.
Το θέμα, τελικά, δεν είναι νομικό. Είναι αισθητικό. Υπάρχει μια αόρατη αστυνομία της αισθητικής, που αποφασίζει τι θα προσεχθεί και τι θα πεταχτεί. Και τι πρέπει να προσπερνιέται ως αδιάφορη έξαρση ή ανούσια εξυπνάδα.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:46:39]