ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου για πατίνια, skate board και roller

Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου για πατίνια, skate board και roller



Κατατέθηκε στην Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων θεσπίζονται κανόνες για κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα/rollers, τροχοσανίδες/skate boards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα), ορίζονται κανόνες για την οδήγηση οχημάτων και μέσων (πχ μοτοποδήλατα), καθορίζονται ισοδυναμίες μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Μάλιστα, στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h.

Με το σχέδιο νόμου θεσπίζεται το πλαίσιο κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών. Επίσης, καταρτίζεται και τηρείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Μητρώο Εποπτών των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), ενώ εισάγονται διατάξεις για τις μεταβιβάσεις και την αυτόνομη οδήγηση.

Ειδικότερα, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα-Μικροκινητικότητα - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» συνοψίζονται στα εξής:

Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Με τη θεσμοθέτηση των ΣΒΑΚ, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών.

Υποχρέωση κατάρτισης ΣΒΑΚ έχουν:

- ΟΤΑ Α΄ βαθμού, με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων

- Το σύνολο των ΟΤΑ Β΄ βαθμού.

- ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων, εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Σκοπός είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης των ΟΤΑ, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν σε:

- Βελτίωση της οδικής ασφάλειας,

- Προώθηση της μικροκινητικότητας,

- Διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης,

- Ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης,

- Ενίσχυση των δημόσιων συστημάτων μεταφοράς,

- Μέριμνα για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία

Η κεντρική διοίκηση θεσπίζει για πρώτη φορά ενιαίους κανόνες και συγκεκριμένες απαιτήσεις για την κατάρτιση των σχεδίων αυτών, βάσει των οδηγιών του Παρατηρητήριου Eltis, για την αξιολόγηση και έγκριση έργων στο πεδίο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Επιπλέον, τυποποιείται η διαδικασία εξέτασης, έγκρισης και αναθεώρησης των ΣΒΑΚ από τις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου, με σκοπό τον περιορισμό των καθυστερήσεων.

Τέλος, θεσπίζεται η δυνατότητα εκπόνησης ειδικών αναπτυξιακών σχεδίων για δράσεις ΣΒΑΚ.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 16:30]  Λιβανός για δασικούς χάρτες: Καμιά...
[χθες 15:30]  Σταϊκούρας: Σταδιακή η επιστροφή...
[χθες 12:46]  Τσακλόγλου για συντάξεις: Έχουν...
[χθες 12:12]  ΣΥΡΙΖΑ: «Θερμός» Μάιος για τα...
[χθες 11:21]  Χρυσοχοΐδης για Φουρθιώτη:...
[χθες 10:38]  Διπλωματικό επεισόδιο...
[χθες 10:24]  Βενιζέλος: Το εκλογικό σώμα ζητάει...
[χθες 21:16]  Πέτσας: Προανήγγειλε νέα παράταση...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [04:06:31]