ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Λιάνα Ζωζά: Ποιες είναι οι συνέπειες του να μην μπορεί κανείς να δει τα έργα τέχνης;

Λιάνα Ζωζά: Ποιες είναι οι συνέπειες του να μην μπορεί κανείς να δει τα έργα τέχνης;



Πώς θα νιώσεις μέσω διαδικτύου την συγκίνηση που αισθάνεσαι ότα βλέπεις την Εναστρη Νύχτα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, αναρωτιέται η Λιάνα Ζωζά
Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει πρόσβαση του κοινού στις γκαλερί, όπως τώρα με τη λήψη των μέτρων για τον Covid - 19 και την αναστολή λειτουργίας τους, υπάρχουν σίγουρα σοβαρές συνέπειες τόσο στην επικοινωνία των έργων τέχνης, όσο και στις πωλήσεις τους.
Είναι σημαντικό το να μπορεί κάποιος να επισκεφθεί μία έκθεση, γιατί ο τρόπος με τον οποίο θα «στηθεί» και θα παρουσιασθεί, έχει σαν στόχο, να αναδειχθεί η δουλειά του καλλιτέχνη, αν πρόκειται για ατομική έκθεση ή των περισσότερων καλλιτεχνών, αν αφορά ομαδική έκθεση ή art project.
Ο τρόπος που αναρτώνται τα έργα, η θέση τους, αλλά και ο σωστός φωτισμός τους, βοηθούν τον θεατή να αποκτήσει τη σωστή εικόνα τους.
Το internet και τα ηλεκτρονικά εργαλεία αποτελούν σημαντική βοήθεια για τον επιμελητή και τον γκαλερίστα, αλλά λειτουργούν πάντα βοηθητικά και σε συνδυασμό με τον φυσικό χώρο στον οποίο πραγματοποιείται η έκθεση και αυτός είναι η γκαλερί. Σταματώντας, λοιπόν να λειτουργεί μία γκαλερί, αυτόματα μειώνεται η δυναμική τόσο του χώρου όσο και των καλλιτεχνών και των έργων τους, που αυτή αντιπροσωπεύει.
Τα web sites, οι παγκόσμιες εικαστικές πλατφόρμες και τα social media κάνουν εξαιρετική δουλειά και φέρνουν την τέχνη σε επαφή με ακόμη ευρύτερο κοινό, σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, αρκεί όμως να τους δώσεις το φωτογραφικό υλικό που προέρχεται πάντα από τον χώρο της έκθεσης, είτε για να δημιουργηθεί ένα virtual tour είτε για παρουσιάσεις έργων και καλλιτεχνών.
Υπάρχει, βέβαια και το σημαντικό ζήτημα του επαγγελματισμού και της θέσης που κατέχει μία γκαλερί στον εικαστικό χώρο, αλλά και στον χώρο των συλλεκτών και αγοραστών έργων τέχνης που κατακτάται μέσα από το βιογραφικό που δημιουργεί ένας γκαλερίστας. Το βιογραφικό αυτό δημιουργείται τόσο από τις συνεργασίες όσο και από τις εκθέσεις που φιλοξενούνται κάθε χρόνο στην γκαλερί και στην πορεία από τη δημιουργία της μέχρι τη στιγμή που μιλάμε. Είναι πολλά τα παραδείγματα των γκαλερί που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, λόγω της οικονομικής κρίσης και οι ιδιοκτήτες τους προσπάθησαν να τις αντικαταστήσουν με virtual art galleries και να συνεχίσουν τη δουλειά τους μόνο μέσω του internet. Δυστυχώς όμως ο τρόπος αυτός στην πλειοψηφία του δεν απέδωσε, με αποτέλεσμα ικανοί γκαλερίστες με εξαιρετικό βιογραφικό να «εξαφανισθούν» από την αγορά της τέχνης, μην έχοντας τη δυνατότητα της διατήρησης και του φυσικού χώρου της γκαλερί και της αξιοπιστίας που αυτός προσδίδει σε έναν γκαλερίστα στην παγκόσμια αγορά της τέχνης.
Δεν είναι απαραίτητο να μπορεί κάποιος να επισκεφθεί μία γκαλερί μιας και δουλεύουμε με πελάτες ανά τον κόσμο, είναι όμως σημαντικό να μπορεί αν το θελήσει να έχει τη δυνατότητα να το κάνει ή να παρακολουθεί τις εκθέσεις που πραγματοπουούνται στον χώρο μέσα από το διαδίκτυο. Υπάρχουν περιπτώσεις έργων, όχι ευτυχώς πολλές, που έχουν ταξιδέψει μέχρι τον αγοραστή, ακόμη και στο εξωτερικό, που τα έχει επιλέξει μέσα από φωτογραφίες τους και έχουν επιστραφεί, γιατί δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα που εκείνος έχει δημιουργήσει στο μυαλό του. Αν και συνήθως τα έργα στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα, μιας και είναι κοινό μυστικό, στο χώρο της τέχνης, πως ακόμη και οι πιο επαγγελματικές φωτογραφίες θα τα αδικήσουν, έστω και σε μικρό βαθμό, είναι εντελώς διαφορετική η αίσθηση, όταν κάποιος στέκεται απέναντι σε ένα πρωτότυπο έργο τέχνης.
Ενα πολύ εύκολα αντιληπτό παράδειγμα, σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να συνεχίσουν να υπάρχουν οι γκαλερί και στον φυσικό τους χώρο, και όχι μόνο on line, είναι τα εξαιρετικά sites των μουσείων, σε όλο τον κόσμο, όπου ο καθένας μας μπορεί να επισκεφθεί πολύ εύκολα και να βρεθεί μπροστά σε καταπληκτικά έργα τέχνης. Ποιο όμως virtual tour που θα μας φέρει μπροστά στη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι ή στην Εναστρη Νύχτα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ θα μας δώσει τη χαρά και τη συγκίνηση που θα αισθανθούμε, όταν βρεθούμε απέναντι του;





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 11:44]  Ανοίγουν την Δευτέρα τα σινεμά
[χθες 09:51]  Ερχεται ο «Xarvey» απ' τον «Ρεφενέ»
[χθες 14:58]  Ανδριάννα Μπάμπαλη: Η μουσική...
[χθες 10:38]  Στον κόσμο του βιβλίου με τον...
[χθες 15:50]  Κ.Γεροπαναγιώτη: Είδε Μπονάνο για...
[χθες 14:22]  Ν.Σύψας: Η απόφαση απαγόρευσης του...
[χθες 14:28]  Μαρία Τσουκαλά: Έτοιμοι για...
[χθες 09:21]  Cantelena: Μια καινούργια μέρα...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [08:51:23]