Δευτέρα 20 Αυγούστου 13:27      22°-36° Πάτρα
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τι μας άρεσε και τι όχι στον «Οιδίποδα»

Τι μας άρεσε και τι όχι στον «Οιδίποδα»



Η πρεμιέρα της καλοκαιρινής παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Οιδίπους - Ο μύθος της ιστορίας του κόσμου όπως τον είπαν οι Ελληνες» σε σκηνοθεσία του Σταύρου Τσακίρη, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης στο γεμάτο, αλλά όχι κατάμεστο Ρωμαϊκό Ωδείο.
Η παράσταση αποτελεί μία σύνθεση των τραγωδιών «Οιδίπους τύραννος», «Οιδίπους επί Κολωνώ», «Αντιγόνη», «Φοίνισσες», «Βάχκες», «Αντιγόνη», «Ικέτιδες» και «Επτά επί Θήβας». Αφηγηματικά, η παράσταση λειτούργησε πολύ καλά, δίνοντας την ευκαιρία ακόμα και σε όσους δεν γνώριζαν την ιστορία, να κατανοήσουν την πορεία του οίκου των Λαβδακιδών. Βέβαια, η διάρκεια της παράστασης, η οποία ξεπερνά τις δύο και κάτι ώρες, θεωρήθηκε αρκετά μεγάλη από μεγάλο μέρος του κοινού.
Τον δικό της ρόλο είχε η μουσική του Μίνωα Μάτσα, με ήχους κρουστών, ρεμπέτικου αλλά και βαλκανικούς, η οποία σχολίαζε ή πλαισίωνε με το δικό της τρόπο σκηνές και συναισθήματα. Τα κοστούμια του οίκου Parthenis από την Ορσαλία Παρθένη, έδιναν μια σύγχρονη νότα στην παράσταση, με μίνιμαλ γραμμές και μονοχρωμίες, χωρίς να «επισκιάζουν» τις ερμηνείες. Μινιμαλιστική γραμμή ακολούθησε και το σκηνικό διά χειρός Αλέξανδρου Ψυχούλη, ο οποίος χρησιμοποίησε και σύγχρονα μέσα animation για να ντύσει τις σκηνές, προσθέτοντας στο αποτέλεσμα. Στην παράσταση βρήκαμε και αρκετές αναφορές ακόμα και σε γνωστές κινηματογραφικές ταινίες.
Οι έννοιες της διχόνοιας και του ξένου κυριαρχούν στην παράσταση, στην οποία συμμετέχουν έντεκα ηθοποιοί, της νεότερης αλλά και της παλαιότερης γενιάς. Η απόλυτη πρωταγωνίστρια της παράστασης ήταν η Μαρία Κίτσου, η οποία με δωρικό τρόπο ερμήνευσε την Ιοκάστη. Αποφεύγοντας φθηνούς και εύκολους συναισθηματισμούς και ερμηνευτικές κορώνες ενσάρκωσε την τραγική μητέρα. Στους ίδιους λιτούς τόνους κινήθηκε και ο Δημήτρης Λάλος, ο οποίος ερμήνευσε τον Οιδίποδα σε νεαρότερη ηλικία. Με λόγο καθαρό και φυσικό, πέρασε από διάφορες συναισθηματικές φάσεις μέχρι τη συνειδητοποίηση της αλήθειας και της πραγματικής του ταυτότητας. Στην ακριβώς αντίπερα όχθη βρίσκουμε τον Τάκη Χρυσικάκο, ως Οιδίποδα μεγαλύτερης ηλικίας, ο οποίος χρησιμοποίησε διαφορετικά εκφραστικά μέσα. Αυτό ήταν και κάτι που χαρακτήρισε την παράσταση, καθώς οι ηθοποιοί δεν λειτουργούσαν κάτω από ένα κοινό ερμηνευτικό πλαίσιο. Ετσι, απέτυχε να δοθεί ένα δραματικό σύνολο και να περάσει στο κοινό ένα ενιαίο αίσθημα.
Ο Γεράσιμος Γεννατάς ανέβηκε στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου ως Κρέοντας, ενώ ρόλους των Ετεοκλή και Πολυνείκη ξεχώρισαν οι Γιώργος Παπαπαύλου και Μάνος Καρατζογιάννης, ενώ ως Αντιγόνη εμφανίστηκε η Λένα Δροσάκη.

Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[13:13]  Δημοτικός Κινητός Κινηματογράφος: «Η...
[10:03]  Θεατρικό παιχνίδι στο Πολύεδρο
[χθες 23:10]  «Οι μνήμες υπάρχουν για να μας...
[χθες 22:08]  Τι γίνεται στην Πάτρα με το Film...
[χθες 14:38]  Θεσμοφοριάζουσες: 28 και 29...
[χθες 12:56]  Δερβένι: Με τις μελωδίες του...
[χθες 22:08]  Μια θάλασσα τραγούδια στις 27...
[χθες 13:46]  Ο «Φον Δημητράκης» στις Δάφνες








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [13:27:41]