ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Δυτική Ελλάδα - Κοροβέσης: Καμπάνια προβολής και το χειμώνα - Για τον τουρισμό

Δυτική Ελλάδα - Κοροβέσης: Καμπάνια προβολής και το χειμώνα - Για τον τουρισμό



Ο Νίκος Κοροβέσης είναι αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού. Δραστηριοποιείται στο χώρο της εστίασης και του τουρισμού ως ελεύθερος επαγγελματίας. Στην εστίαση συνεχίζει την οικογενειακή επιχείρηση που ίδρυσε ο παππούς του το 1977 στο Δήμο Ζαχάρως-Φιγαλείας ενώ στον τουρισμό επιχειρεί από το 2011, στην ίδια περιοχή, με ξενοδοχειακή μονάδα τριών αστέρων. Διαθέτει HND (Higher National Diploma) στη Διεθνή Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Mediterranean College. Συγκαταλέγεται στον πυρήνα των πρώτων πολιτικών στελεχών που ακολούθησαν το όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κόμμα «ανοικτών θυρών» μέσω του μητρώου στελεχών. Μιλήσαμε μαζί του για τα πεπραγμένα του πρώτου χρόνου στην αντιπεριφέρεια και για τους στόχους της επόμενης χρονιάς.


Συμπληρώσατε ένα χρόνο στην αντιπεριφέρεια Πολιτισμού και Τουρισμού. Ποιες ήταν οι δύο σημαντικότερες κινήσεις που κάνατε ανά τομέα σε αυτό το διάστημα;
Από την πρώτη ημέρα που ανέλαβα ως Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού θέλησα να περάσω μία νέα φιλοσοφία και κουλτούρα η οποία λέει ότι ο τουρισμός και ο πολιτισμός στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρέπει να πάψουν να είναι οι «φτωχοί συγγενείς» ως προς τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που υιοθετούνται κάθε φορά. Έτσι το πρώτο πράγμα που κάναμε, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, είναι να τετραπλασιάσουμε τους πόρους που μπορούν να διατεθούν για την τουριστική προβολή μέσω ΕΣΠΑ, από € 1 εκ. σε € 4 εκ. και πράγματι πετύχαμε το στόχο μας αυτό, αφού αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχει εγκριθεί η συγκεκριμένη πράξη από τη Διαχειριστική Αρχή, η οποία αφορά ένα φιλόδοξο, αλλά και καινοτόμο σχέδιο αύξησης του αποτυπώματος αναγνωρισιμότητας της περιοχής μας σε όλο τον κόσμο.
Επίσης, γνωρίζοντας ότι προκειμένου να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα μας, αντιληφθήκαμε ότι θα πρέπει να εξελίξουμε τις ειδικές μορφές τουρισμού, μέσα όμως από μια ολιστική προσέγγιση όπου θα εμπλακούν και άλλοι φορείς της Περιφέρειας μας. Σε αυτό το πλαίσιο, και μετά από συζήτηση με αρκετούς θεσμικούς παράγοντες αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε δύο νέα ειδικά θεματικά τουριστικά προϊόντα, που πιστεύω ότι στην πλήρη εξέλιξη τους θα προσφέρουν μεγέθυνση του οικονομικού πλούτου στους επαγγελματίες του χώρου, το γαστρονομικό και προσκηνυματικό (θρησκευτικό) τουρισμό. Η εξέλιξη και των δύο αυτών projects, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουμε εξαιτίας του κορονοϊού, πάει πάρα πολύ καλά και για αυτό θέλω να ευχαριστήσω τόσο τους φορείς των καταστηματαρχών, για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε, όσο και την Εκκλησία.

Ποιοι είναι οι δύο σημαντικότεροι στόχοι που θέτετε ανά τομέα για την επόμενη χρονιά;
Η επόμενη χρονιά θα είναι πολύ ιδιαίτερη εξαιτίας, φυσικά, των επιπτώσεων από τον κορονοϊό. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, φέτος ουσιαστικά είχαμε μία τουριστική περίοδο μόλις 2 μηνών με πολλούς περιορισμούς. Κατά συνέπεια το 2021 αποτελεί κρίσιμη χρονιά για την παγκόσμια οικονομία ως προς το αν θα καταφέρει η ανθρωπότητα να βρει ένα κατάλληλο φάρμακο που θα μας επιτρέψει σταδιακά να επανέλθουμε στην κανονικότητα. Εμείς όμως δεν μένουμε παρατηρητές μέχρι να φτάσουμε ξανά σε μία κανονικότητα, αλλά προετοιμαζόμαστε εντατικά ώστε να επανατοποθετηθούμε στον τουριστικό χάρτη πιο ανταγωνιστικοί. Ο πρώτος στόχος μας λοιπόν είναι να ξεκινήσει η υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος τουριστικής προβολής ύψους € 4 εκ. που σας ανέφερα και που θα προσδώσει στην Περιφέρεια μας σημαντικές δυνατότητες προώθησης της. Ο δεύτερος στόχος μας είναι να σταθούμε κοντά στους επαγγελματίες του κλάδου, που φέτος επλήγησαν σημαντικά. Ήδη όπως γνωρίζεται έχουν δημοσιευτεί σημαντικά προγράμματα ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ για ενίσχυση της ρευστότητας τους. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους και θέλω να τους διαβεβαιώσω ότι και την επόμενη χρονιά θα κάνουμε ότι είναι απαραίτητο για να μετριάσουμε τις επιπτώσεις του κορονοϊού στις επιχειρήσεις τους. Και αυτό επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι χωρίς δυνατές και βιώσιμες επιχειρήσεις ο τουρισμός στη Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να έχει μέλλον.

Ο τουριστικός σχεδιασμός της Περιφέρειας το περασμένο καλοκαίρι εστιάστηκε στην προσέλκυση εσωτερικού τουρισμού. Ποια είναι τα αποτελέσματα; Δικαιώθηκε η επιλογή σας; Θα επιμείνετε σε αυτή την στρατηγική;
Η γεωγραφική μας θέση, ως περιφέρεια της ηπειρωτικής Ελλάδας σε κοντινή απόσταση από την Αττική, αποτέλεσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα ώστε να καταφέρουμε, τουριστικά, να μετριάσουμε τις αναμενόμενες, από το εξωτερικό, απώλειες. Αν και ακόμα δεν έχουν δημοσιευτεί τα επίσημα στοιχεία, από τις πληροφορίες που έχω μέσα από τις συνεχείς επαφές μου με τους επαγγελματίες του χώρου, ο κλάδος του τουρισμού μπόρεσε να πάρει σημαντική ανάσα από τους Έλληνες. Ιδιαίτερα ο Αύγουστος υπήρξε, τολμήστε μου να πω, εξαιρετικά καλός για τα ξενοδοχεία μας, ώστε να καταφέρουν να αποκτήσουν μία ρευστότητα για το δύσκολο χειμώνα. Σε αυτή την εικόνα θεωρώ ότι συμβάλλαμε και εμείς σημαντικά αφού έγκαιρα αναγνωρίσαμε τη φετινή τάση, και με τροποποίηση που κάναμε στις αρχές Μαΐου του σχεδίου δράση μας μεταφέραμε κονδύλια σε δράσεις προώθησης της Δυτικής Ελλάδας στο εσωτερικό της χώρας. Νομίζω ότι η συγκεκριμένη πολυεπίπεδη καμπάνια μας πήγε εξαιρετικά καλά αφού γίναμε αποδέκτες πολλών θετικών σχολίων. Σκοπεύουμε, λοιπόν, να ακολουθήσουμε την ίδια τακτική και το χειμώνα, με τη δημιουργία νέων εξειδικευμένων τηλεοπτικών και ψηφιακών εργαλείων που θα προβάλουν την περιοχή μας σε όλη τη χώρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Η περιοχή μας επένδυσε το προηγούμενο διάστημα στην covid-free ταυτότητά της. Δεν μας φέρνει πίσω η εφαρμογή πρόσθετων περιοριστικών μέτρων -έστω προσωρινών- και πως θα πείσουμε ξανά τους υποψήφιους επισκέπτες ότι η Δυτική Ελλάδα είναι ασφαλής;
Αυτό το σκεπτικό είναι η μία όψη του νομίσματος. Ναι πράγματι το τελευταίο χρονικό διάστημα είχαμε κάποια αυξημένα κρούσματα, τα οποία οδήγησαν στο να εφαρμοσθούν αυτά τα περιοριστικά μέτρα. Από την άλλη φαίνεται ότι ο κόσμος πειθαρχεί και ήδη από την πρώτη εβδομάδα έχουμε συγκράτηση των κρουσμάτων και είμαι αισιόδοξος ότι θα επανέλθουμε σύντομα στην προηγούμενη κατάσταση. Εμείς, όπως σας ανέφερα σχεδιάζουμε ένα δυναμικό πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για τη χειμερινή περίοδο γιατί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες πρέπει να κάνουμε το καθήκον μας και να υποστηρίξουμε τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις του. Ως προς το αν η Δυτική Ελλάδα είναι ένας ασφαλής προορισμός, νομίζω ότι δεν θα έπρεπε καν να τίθεται ως ζήτημα διότι όλες τις φορές που χρειάστηκε άμεσα συγκρατήσαμε και μειώσαμε σχεδόν στο μηδέν τη διασπορά του ιού. Αυτό δείχνει και την ποιότητα των επαγγελματιών αλλά και του πληθυσμού μας γενικότερα που πειθαρχεί και προστατεύεται. Και αυτή η ως τώρα συμπεριφορά μας νομίζω ότι είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι ένας ασφαλής προορισμός.

Τι έχει προσδώσει στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η συμμετοχή σας στο Συμβούλιο για τον Τουρισμό;
Ένας από τους προσωπικούς στόχους που έθεσα όταν ανέλαβα Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού ήταν να αναβαθμίσω θεσμικά τη θέση αυτή και να αποκτήσουμε στα εθνικά, και όχι μόνο, φόρα λόγο και επιρροή. Και αυτό να ξέρετε είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο όταν σχεδιάζονται εθνικές βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες πολιτικές προβολής αλλά και τουριστικής ανάπτυξης. Το Συμβούλιο για τον Τουρισμό έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο και με επιλογή της Κυβέρνησης οπότε καταλαβαίνετε ότι η συμμετοχή μας εκεί μας δίνει πολλά πλεονεκτήματα. Καταρχήν συζητάμε με την ηγεσία του Υπουργείου, αλλά και οι Αντιπεριφερειάρχες μεταξύ μας τα προβλήματα που προκύπτουν στον τουρισμό κα σχεδιάζουμε λύσεις. Και σε αυτές τις λύσεις η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πάντα παρούσα. Ταυτόχρονα, ανταλλάσουμε τεχνογνωσία και ιδέες για καλύτερη προώθηση των προορισμών μας, αλλά δημιουργούμε και τις προϋποθέσεις για κοινές συνέργιες στο μέλλον.


Συνέντευξη στο Μιχάλη Βασιλάκη vasilak@pelop.gr





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 20:12]  Tα μέτρα μετά τα τοπικά lockdown
[χθες 11:20]  Πάτρα: Ξεκίνησαν τα rapid test σε...
[χθες 09:09]  Παύλος Μαρινάκης: «Ο Πελετίδης...
[χθες 19:10]  Κορονοϊός: Νέο ρεκόρ με 1.547...
[χθες 15:05]  Φόβος για νέα λουκέτα στην περιοχή...
[χθες 10:30]  Αχαΐα: 39χρονος αντεπιτίθεται σε...
[χθες 09:14]  Αχαΐα: Δόξα και τιμή, με μεγάλη...
[χθες 07:20]  Πάτρα: 1500 ράπιντ τεστ για...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [03:36:23]