ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΝΑ


Πόσο πιο χαμηλά;



Οι καταστάσεις των βάσεων εισαγωγής στα ελληνικά πανεπιστήμια μούσκεψαν για μία ακόμα φορά από τα κροκοδείλια δάκρυα των αρμοδίων.
Από την επομένη κιόλας οι καταστάσεις στέγνωσαν και τα δάκρυα στέρεψαν πάνω από την ταφόπλακα της εκπαίδευσης.
Επικράτησε ικανοποίηση για την επιτυχία του 77% των υποψηφίων στα ΑΕΙ. Αραγε είναι επιτυχία που κάποιος εισάγεται στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών με 17.825 μόρια; Είναι επιτυχία που κάποιος εισάγεται στο Τμήμα Φιλολογίας επίσης του Πανεπιστημίου Πατρών με 11.525 μόρια και στο Τμήμα φιλοσοφίας με 9.925 μόρια; Και όσο προχωράμε ο κατάλογος γεμίζει με ακόμα περισσότερα ερωτηματικά.
Θα μπορέσουν να φοιτήσουν και υπό ποιες συνθήκες θα πάρουν πτυχίο; Ηδη ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών την τελευταία δεκαετία έχει ενταχτεί σε φροντιστηριακές αίθουσες για να μπορέσει να παρακολουθήσει τη σχολή στην οποία φοιτά. Φροντιστήριο για να εισαχθείς στο Τμήμα. Φροντιστήριο για να βγεις από το Τμήμα, τι επιπέδου επιστήμονες αποφοιτούν τελικά από τα ακαδημαϊκά μας ιδρύματα;
Πώς θα μπορέσει ένας φιλόλογος που μπήκε στο Πανεπιστήμιο με βαθμό λίγο πάνω από τη βάση να σταθεί στην αίθουσα διδασκαλίας όταν είναι διερευνητέο εάν κατέχει πλήρως τη σχολική ύλη και γνωρίζει τους βασικούς ορθογραφικούς κανόνες; Πόσο δύσκολο είναι να αντιληφθεί κανείς τον κύκλο της εκπαίδευσης και πώς η μία αλυσίδα συμπαρασύρει την άλλη;
Προσφάτως υπήρξε προβληματισμός γιατί το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν
ήταν στη λίστα με τα κορυφαία πανεπιστήμια της χώρας. Η απάντηση βρίσκεται στις βάσεις εισαγωγής των τελευταίων ετών στις Σχολές του.
Το επίπεδο των φοιτητών ενός τμήματος είναι μια παράμετρος που είναι αλληλένδετη με το επίπεδο των σπουδών. Οι βάσεις εισαγωγής αποτελούν τον βασικό παράγοντα που επηρεάζει την ποιότητα του Πανεπιστημίου και του έργου του.
Οπως γίνεται αντιληπτό εάν αυτό δεν αλλάξει πάντα το βελάκι της αξιολόγησης θα κινείται προς τα κάτω. Και η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από τον κορμό της βασικής εκπαίδευσης. Εάν αυτός δεν στελεχωθεί με ικανότατο εκπαιδευτικό προσωπικό το πρόσημο θα παραμένει αρνητικό. Μήπως ήρθε η ώρα να επανέλθουν οι γραπτοί διαγωνισμοί για τους διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση; Είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για να μπουν στα σχολεία οι άριστοι και οι γνώστες. Παράλληλα όλες οι σχολές που οδηγούν στην εκπαίδευση να θέσουν υψηλότατα όρια στις βάσεις τους. Ο αγράμματος δάσκαλος και καθηγητής είναι σίγουρο ότι θα βγάλει αγράμματους μαθητές, ακολούθως ημιμαθείς αποφοίτους και στην πορεία ανεπαρκείς επαγγελματίες. Κι αυτοί δυστυχώς συμπαρασύρουν και τους λίγους άριστους.
Τα κροκοδείλια δάκρυα δεν είναι ικανά να σταματήσουν την κατηφόρα. Χρειάζεται πολιτικό σθένος για να σταματήσει αυτή η κακοδαιμονία και κάποιος που θα αναλάβει το πολιτικό κόστος. Υπάρχει κανείς;





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [09:32:36]