ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΝΑ


Δάσκαλος και ερευνητής



Η νέα πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Πατρών αναλαμβάνει καθήκοντα σε περίπου ένα μήνα. Και μαζί με αυτά αναλαμβάνει την ευθύνη της εξέλιξης και της πορείας του ακαδημαϊκού μας ιδρύματος.
Η αλήθεια είναι ότι αναλαμβάνει καθήκοντα σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τον ακαδημαϊκό χώρο, όχι μόνον τοπικά και πανελλαδικά αλλά σε παγκόσμιο. Πολλά αλλάζουν στον τρόπο λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι σύγχρονες προκλήσεις είναι πάρα πολλές και συγκρούονται σε αρκετά σημεία με την παραδοσιακή διδασκαλία.
Ωστόσο σε αυτό τον καταιγισμό των εξελίξεων υπάρχουν και οι σταθερές. Ο ακαδημαϊκός δάσκαλος, ο φοιτητής, το ακαδημαϊκό ήθος και ύφος.
Οι ρόλοι δασκάλου και φοιτητή καθώς και το ακαδημαϊκό ήθος, δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται σκληρά και σε ένα βαθμό έχουν υποστεί αλλοιώσεις και βαθιές διαβρώσεις.
Διάβαζα προ ημερών ένα σημείωμα του προέδρου του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Οδυσσέα Ζώρα για τον ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης Λευτέρη Οικονόμου στον οποίο ο Δήμος Ηρακλείου απένειμε το «Βραβείο Ηθικής Τάξεως» και προβληματίστηκα. Αφενός για τον τίτλο του συγκεκριμένου βραβείου και αφετέρου για το πόσοι φοιτητές του σήμερα μπορούν να αναφερθούν με ανάλογα λόγια για τους καθηγητές τους;
Ο κ. Ζώρας υπογραμμίζει λοιπόν ότι «Ο Λευτέρης Οικονόμου εργάστηκε όσο κανείς για να έλθει αυτή η νέα εποχή με τις ευκαιρίες και τους κινδύνους της. Και το έκανε χωρίς ποτέ να προσχωρήσει ο ίδιος στο κύριο ρεύμα αυτής της εποχής. Παρέμεινε πάνω απ' όλα ένας ερευνητής κι ένας δάσκαλος. Εκείνο το πολύ ανθεκτικό είδος ακαδημαϊκού ανθρώπου που θα συνεχίσει να αποτελεί τον αμετάλλακτο πυρήνα κάθε αληθινού πανεπιστημίου για πάντα».
Τι έχουν ανάγκη λοιπόν τα ακαδημαϊκά μας ιδρύματα; Δασκάλους - ερευνητές, ακαδημαϊκούς ανθρώπους. Οση τεχνολογία και εξέλιξη να εισαχθεί στον πανεπιστημιακό χώρο δεν μπορεί να αντικαταστήσει ή να καλύψει το κενό του δασκάλου. Αυτός εμπνέει τον φοιτητή του, αυτός χαράσσει την πορεία της προόδου και της εξέλιξής του, αυτός διαμορφώνει ήθος και ύφος, αυτός είναι ο βασικός κορμός ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος. Κανένας φοιτητής δεν βγήκε χαμένος από τα χέρια ενός εμπνευσμένου δασκάλου. Και κανένα ακαδημαϊκό ίδρυμα που είχε άριστους δασκάλους δεν έφερε απλώς τον τίτλο του πανεπιστημίου αλλά είχε ένα επιδείξει καρπούς αριστείας σε όλα επίπεδα.
Αυτοί οι καρποί πρέπει να είναι και η βασική επιδίωξη της νέας πρυτανικής αρχής μέσα σε πλαίσιο συνεργασίας, απόλυτης διαφάνειας, αξιοκρατίας και ακαδημαϊκού ήθους.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [09:27:10]