ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΜΑΓΝΗΣ


Η διάβρωση των μυαλών



Πάνε χρόνια πολλά. Ξέσπασε μπόρα με δυτικό άνεμο πολλών μποφόρ και το κύμα τσάκισε τον παραλιακό δρόμο που εξυπηρετούσε την κίνηση ανάμεσα στο Λαμπίρι και στις Καμάρες. Ο δρόμος καταστράφηκε. Δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα απαιτούσε η ανακατασκευή του σε ένα άλλο κράτος, αλλά στο δικό μας κράτος ο δρόμος δεν φτιάχτηκε ποτέ. Τα παιδιά μας, που ήταν τότε μωρά, έβγαλαν το σχολείο, πήγαν φαντάροι, αποστρατεύονται με τον βαθμό του ταξιάρχου, αλλά ο δρόμος δεν έγινε. Ακούστηκαν διάφορες εκδοχές: Δεν ήταν νόμιμα χαραγμένος, έπρεπε να επαναχαραχθεί με γνώμονα την ακτογραμμή, δεν έπρεπε να υπάρχει δρόμος καθόλου, όλα αυτά μαζί και ταυτοχρόνως, διάφορες συντροφιές, αναντάμ παπαντάμ σε ταβέρνες, που λέει ο Σαββόπουλος. Σήμερα έχει απομείνει ένας χωματόδρομος με την πέτρα που βγάζει ο αέρας από τη θάλασσα. Μπορεί και να έχει απολιθώματα από αχινούς και αστερίες, αλλά άσφαλτο δεν έχει και δεν θα αποκτήσει. Αστερία η οδός, ην πορεύεις σήμερον.
Πάνω κάτω το ίδιο ισχύει σε άλλα σημεία της παραλιακής, στον Αγιο Βασίλειο, στο Ακταίο, στο Ρίο και στις νότιες ακτές. Οι παραλιακές χαράχτηκαν πάνω στο κύμα. Πιο πάνω είναι ιδιοκτησίες και μαντρότοιχοι. Η διαβόητη διάβρωση των ακτών έχει ρημάξει οδοστρώματα, υποστρώματα και πλακοστρώματα. Αυτή η κατάσταση παραμένει αναλλοίωτη επί χρόνια και βαίνει επιδεινούμενη, γιατί η διάβρωση διαβρώνει διαβρωτικώς. Ανοιξε κοτζαμάν Βερίγγειο πορθμό. Τα Τσουκαλέικα θα της γλύτωναν; Ο Δήμος Πατρέων έχει κάνει κάποιες διορθωτικές απόπειρες, αλλά τα συνεργεία του βρίσκουν ανάχωμα τις κρατικές αρχές. Η Κτηματική υπηρεσία δεν επιτρέπει παρεμβάσεις. Οι δρόμοι ανήκουν στο δημόσιο και απαιτείται ειδική διαδικασία. Μελέτες, έγκριση και τα τοιαύτα. Ο Δήμος- έκανε και συνέντευξη ο δήμαρχος πλασιωμένος με υποστηρικτές πάνω από λακκούβες έξω από την οικία Στεφανόπουλου στη θέση Ξυλοκάρα παραλίας Ακταίου- διατείνεται ότι η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα. Η Κτηματική απαντά μέσω του ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» ότι αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται επιδερμικά, με μια ασφαλτόστρωση ενός πρωινού, αλλά χρειάζονται δραστική παρέμβαση, με όρους τεχνοκρατικά και νομικά πλήρεις. Αλλά ακόμα και αν η υπηρεσία έκανε τα στραβά μάτια για να μπει λίγη άσφαλτος στη γούβα- πάντα υπάρχει ένας πολίτης που θα καταγγείλει τις εργασίες αυτές ως αυθαίρετες και θα υποχρεώσει τα περιπολικά να σπεύσουν- η ακτογραμμή έχει μήκος 35 χιλιόμετρα. Πόσο να κάνεις τον αλλοίθωρο;
Φτάσαμε τις 350 λέξεις και δεν καταλήξαμε κάπου. Και ούτε θα καταλήξουμε. Εμείς λέμε ότι ο δρόμος στο Λαμπίρι είναι άφτιαχτος επί 20 χρόνια, ότι έρχονται πατρινοί από το εξωτερικό στον Αγιο Βασίλειο κάθε χρόνο και γελάνε που βλέπουν τις ίδιες λακκούβες, ότι δεν είναι ανακλαστικά αυτά για ένα κράτος που θέλει να έχει τουρισμό, ότι κάποιος νομοθέτης πρέπει να φροντίσει ώστε να δοθούν δικαιοδοσίες στην αυτοδιοίκηση για τέτοια θέματα, και να μην φέρεται η πολιτεία σαν να είναι οι δήμαρχοι κοινοί καταπατητές και πειρατές των ακτών. Αλλά εάν ο νομοθέτης επιμένει ότι οι δήμαρχοι είναι κοντόφθαλμοι, τσαπατσούληδες ψηφοθήρες, ας εφοδιάσει την Κτηματική υπηρεσία με προσωπικό και μηχανισμούς ώστε να κάνει εκείνη τη δουλειά που δεν κάνουν οι δήμαρχοι. Οσο για τους δημάρχους, όσο σχοινοτενής και να είναι η διαδικασία με τις μελέτες και τα μοιρογνωμόνια, αν την είχαν επωμιστεί οι δήμοι, σήμερα θα είχαμε δρόμο και στο Λαμπίρι, και στο Ακταίο, και στα Ροϊτικα, και δεν θα είμαστε μια σεληνιακή κατάσταση, να τη βλέπεις, να τη βρίζεις και να κλαις.
Αυτά. Οχι ότι θα βγει κάτι, αλλά ούτε και με τα άλλα θέματα βγαίνει τίποτα, εντούτοις ασχολούμαστε για να παριστάνουμε ότι έχουμε επάγγελμα.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [07:57:38]