ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οσοι τα σχεδίασαν, έχουν εμπειρία τάξης;

Οσοι τα σχεδίασαν, έχουν εμπειρία τάξης;



ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΧΑΛΟΥΛΟΥ *


Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι σοβαρό, αναμφισβήτητα, και η αδράνεια ή η αντίδραση-άρνηση δεδομένη εδώ και δεκαετίες. Όμως όχι μέσω της μετάδοσης με βίντεο του μαθήματος, δήθεν χάριν των απόντων μαθητών, και με ανεφάρμοστο τρόπο, λόγω των πολλαπλών απαιτούμενων ρυθμίσεων, που αφενός εμποδίζουν τον διδάσκοντα από τη φυσική ροή της διδασκαλίας, η οποία δεν συνίσταται σε μια «διάλεξη»..., αφετέρου τον μετατρέπει σε τεχνικό, ενώ ταυτόχρονα διδάσκει (παράλογο!).
Η κάμερα θα στοχεύει μόνο στον διδάσκοντα και τον πίνακα και όχι κατά την ώρα της εξέτασης των μαθητών...
Ας δούμε κάποια δεδομένα:
Το μάθημα δεν είναι ένας μονόλογος, διεξάγεται και με συμμετοχή, διάλογο με τους μαθητές.
Εκτός αυτού θεωρώ για πολλούς λόγους ανεφάρμοστο τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος (αν κάποιος ήθελε και επιχειρούσε...) λόγω του πλήθους ρυθμίσεων που διάβασα πως χρειάζεται να κάνει ο διδάσκων εκπαιδευτικός (για να επιτρέψει την πρόσβαση για κάθε μαθητή από όσους αιτηθούν συμμετοχή, να διακόψει, αν χρειαστεί την πρόσβαση..., κ.α.). Η διδακτική ώρα επαρκεί, άραγε, για εξέταση (εργασιών, ασκήσεων...), ρυθμίσεις σε tablet, υπολογιστή ή κινητό, παράδοση-διάλεξη (!), έλεγχο της ροής, ώστε να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις σε περίπτωση που κάτι ξεφεύγει από τα επιθυμητά (φασαρία, αταξία και ανάρμοστη συμπεριφορά...);
Αν η προσοχή του καθηγητή είναι στον έλεγχο του μέσου και του τρόπου μετάδοσης, δεν θα έχει τον έλεγχο ροής του μαθήματός του. Εκτός αν του ...διαθέσουν τεχνικό για τη μετάδοση του μαθήματος! Τι λέτε;
Αλλά μήπως όσοι τα σχεδίασαν έχουν εμπειρία της τάξης;
Δεν ξέρω αν αυτός ο τρόπος κοινοποίησης του μαθήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για («αντικειμενική») αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών. Από ποιους; Ίσως και από τους γονείς ή άλλους, που θα βρίσκονται στο χώρο του μαθητή, που θα βλέπει-ακούει, ίσως συμμετέχει από απόσταση; Φοβάμαι πως δεν είναι αυτός ένας ασφαλής τρόπος για αξιολόγηση. Θυμάμαι τώρα μια άποψη για τις σχετικές με την Ιστορία και τη διδασκαλία της, ιστοσελίδες μου, που διάβασα κάποτε σε blog συζήτησης, όπου τυχαία είχα μπει. Επειδή αναφέρω στην κεντρική σελίδα μου «Στις ιστοσελίδες μου θα βρείτε μαθήματα κατά θεματικές ενότητες προς χρήση καθηγητών φιλολόγων και των μαθητών τους στο Γυμνάσιο» και δεν εννοώ κάθε διδακτική ενότητα, αφού δεν είναι κατάλληλες όλες για μάθημα με Η/Υ (αν δεν στηρίζονται και σε οπτικό-εικονογραφικό υλικό, δεν έχουν νόημα, θα μπορούσαν να γίνουν κάλλιστα με βιβλία και φωτοτυπίες, αν μόνο κείμενα είναι το υλικό μας - για την αρχαία Σπάρτη, για παράδειγμα, υπάρχει το λιγότερο οπτικό υλικό, όλα σχεδόν είναι πληροφορίες κειμενικές), με κατηγορούσε κάποιος ότι δεν περιλαμβάνω τίποτα για την ένδοξη ιστορία της αρχαίας Σπάρτης και της σπαρτιατικής αγωγής… Αυτοί είναι, έγραφε, οι δάσκαλοι των παιδιών μας, διαγράφουν ένδοξες σελίδες της ιστορίας μας! Αυτός ο άγνωστος επισκέπτης των ιστοσελίδων μου, που είναι δημιουργημένες και για εξ αποστάσεως διδασκαλία, με αξιολόγησε, όπως αυτός έκρινε! Έτσι θα με αξιολογούσε οποιοσδήποτε άσχετος με το τι και πώς γίνεται το μάθημα στη σχολική τάξη, ακόμα και αν έβλεπε και άκουγε ζωντανά το μάθημα!...
Μάθημα με παρουσία άλλων, εκπαιδευτικών (μία φορά ακόμα και παρουσία αντιπροσωπείας ευρωπαίων συναδέλφων) και σχολικού συμβούλου, έχω πραγματοποιήσει περισσότερες από τέσσερις φορές, αλλά το θέλαμε και το είχαμε συμφωνήσει. Δεν θα φοβόμουν την κάμερα, μήπως φανεί η «ανεπάρκειά μου» ως εκπαιδευτικού, άλλωστε κάτι τέτοιο δεν με απασχολεί προσωπικά πλέον, αφού εδώ και οκτώ χρόνια απέχω από τη διδακτική πράξη ως συνταξιούχος…

* Ο Παναγιώτης Χαλούλος είναι φιλόλογος-συγγραφέας.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 13:00]  Η ιατρική ως επάγγελμα αντί για...
[χθες 12:31]  Ας μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας
[χθες 11:56]  Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού...
[χθες 10:53]  Η διπλή αξία μίας παραίτησης
[χθες 09:56]  Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία
[χθες 08:59]  Περιπτώσεων σχεδιάσματα
[χθες 17:51]  Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Ενα...
[χθες 17:40]  Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Δεν...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:37:48]