ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Θέατρο: Εικονικό θέατρο στα Σχολεία

Θέατρο: Εικονικό θέατρο στα Σχολεία



Στην εποχή του Covid-19, η παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων μέσω της εικονικής πραγματικότητας δεν δημιουργεί μόνο σκεπτικισμό και επιφυλακτικότητα σε μια μερίδα των ανθρώπων του θεάτρου. Εχει και τους θιασώτες της στην παγκόσμια θεατρική κοινότητα, οι οποίοι υιοθετούν και αξιοποιούν ευχαρίστως τα παρεχόμενα από την τεχνολογία μέσα, όχι μόνο για την αναμετάδοση της θεατρικής δημιουργίας του παρελθόντος αλλά και την παραγωγή νέας στο παρόν.
Το ρητορικό ερώτημα που θέτουν είναι: «Το θέατρο επεβίωσε εδώ και χιλιάδες χρόνια. Γιατί να μην μπορεί να επιβιώσει και στους σημερινούς δύσκολους καιρούς;». Η απάντηση είναι για αυτούς δεδομένη: «Το θέατρο μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει μέσω της εικονικής πραγματικότητας επί τόσο χρόνο, όσο δεν μπορούμε να έχουμε την αμεσότητα της παραδοσιακής θεατρικής εμπειρίας».
Στην πλευρά αυτή ανήκει η Susie Lawrence, σκηνοθέτις και υπεύθυνη του θεατρικού τμήματος Αμερικανικού Λυκείου, η οποία σήκωσε με επιτυχία αλλά όχι χωρίς κόπο το γάντι των τεχνολογικών προκλήσεων, μεταφέροντας στο γέρμα του πανδημικού έτους 2020 την «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» του Σαίξπηρ στην εικονική σκηνή με τη συμμετοχή των μαθητών του.
Από την επιλογή του έργου και τη διασκευή του, μέχρι την άσκηση του μαθητικού δυναμικού και την τελική υλοποίηση του εγχειρήματος, όλα είχαν ως σημείο αναφοράς την πεποίθηση της θεατροπαιδαγωγού ότι το θέατρο στην εκπαίδευση μπορεί να γίνει πηγή διέγερσης, κάθαρσης και ανακούφισης του κοινού ακόμα και στις μέρες μας, αρκεί κάποιος να έιναι ανοικτός στις προκλήσεις του παρόντος, που μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες.
Με το βλέμμα λοιπόν στραμμένο στο παρόν, η δραστήρια Susie Lawrence επέλεξε την σαιξπηρική κωμωδία, βρίσκοντας ότι υπάρχουν παραλληλίες ανάμεσα στους χαρακτήρες της και στον νέο κόσμο της πανδημίας. Πράγματι, οι ήρωές της, ζώντας μακριά από τους φίλους τους και την οικογένειά τους και αναζητώντας τις ισορροπίες τους σε μια παράξενη χώρα, παραπέμπουν στο αίσθημα της μοναξιάς και της σύγχυσης, της ρευστότητας και της απογοήτευσης του σύγχρονου και διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου μας. Με σεβασμό στη γλώσσα του πρωτοτύπου ανανέωσε τη μορφή του έργου, αφαιρώντας κάθε τι παρωχημένο και αναχρονιστικό, μειώνοντας τους μακρείς μονολόγους ώστε να επιτραπεί η ανάληψη ρόλων από περισσότερους, και προσθέτοντας νέες εκδοχές στα πρόσωπα.
Με την ίδια εκσυγχρονιστική ματιά είδε και την υλοποίηση του όλου εγχειρήματος. Ξεκινώντας από την προσωπική της εμπειρία -να επιδίδεται μαζί με φίλους σε παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας την περίοδο του εγκλεισμού- κατέστησε το video-game κυρίαρχη σκηνική πλατφόρμα και ζήτησε από τον ειδικευμένο τεχνικό να κατασκευάσει για την παράσταση virtual σκηνικό και avatar χαρακτήρες, πάνω στους οποίους προσαρμόστηκαν με τεχνολογική υποστήριξη οι φωνές των μαθητών, που ανέλαβαν τους ρόλους.
Παρά τις δυσκολίες της εξοικείωσης των μαθητών με το σαιξπηρικό κείμενο και τον συντονισμό τους από τα σπίτια τους, ώστε να μένουν ασφαλείς, τηρώντας τα περιοριστικά μέτρα, το σκηνικό αποτέλεσμα -προϊόν συνέργειας της σύγχρονης τεχνολογίας και της ανθρώπινης παρουσίας- απέδωσε τα αναμενόμενα εξασφαλίζοντας νέους τρόπους επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ ανθρώπων που πιστεύουν και υιοθετούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα ως μέσα επικοινωνίας και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Γενικότερα η Susie Lawrence είναι μεταξύ αυτών που υποστηρίζει ότι η τεχνολογία και τα προϊόντα της ανοίγουν έναν ολόκληρο κύκλο ευκαιριών για θεατρικές παραγωγές, που μπορούν να παρουσιαστούν παντού, χωρίς τις δεσμεύσεις της παραδοσιακής σκηνής του παραδοσιακού θεάτρου, και να είναι προσβάσιμες σε ένα ολοένα και μεγαλύτερο κοινό, αφού το επιθυμητό είναι να μοιραζόμαστε την τέχνη με περισσότερους ανθρώπους.
Συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι μέσω της τεχνολογίας μπορούν να αναδειχθούν τρέχοντα θέματα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως της φτώχειας, της ανεργίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, μέσα από την ενέργεια και τον ακτιβισμό της νέας γενιάς, πληροφορημένης σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε και εξοικειωμένης με τα multimedia περισσότερο από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα.
INFO: Η παράσταση «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων», που αριθμεί ήδη έναν ικανοποιητικό αριθμό προβολών, είναι διαθέσιμη για το κοινό μέσω του Website: «Cardinal and White, From Students by Students» και στο Youtube: «Comedy of Errors» - Chaminate Drama Dept. 2020


Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΟΚΚΟΤΑ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 11:00]  Το Καρναβαλικό πρόγραμμα του...
[χθες 14:40]  Του χρόνου μπούλες: "Το μαγικό...
[χθες 13:36]  Καρναβαλικές εκδηλώσεις: Θέατρο,...
[χθες 11:28]  Σήμερα τελικα θα αρχίσει το Βίντεο...
[χθες 10:10]  Παιχνίδια Αρμάδων: "Πήγε άκαφτος"...
[χθες 16:24]  Μητροπολίτης Κανάγκας: «Θαύματα...
[χθες 16:23]  Επίσκεψη στις Μητροπόλεις Πατρών...
[χθες 13:53]  Πάτρα: Πρεμιέρα για την «Joanna»...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:37:14]