ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πατρών-Πύργου - Τι λέει το υπουργείο: «Τους έχουμε πείσει, το έργο θα γίνει»

Πατρών-Πύργου - Τι λέει το υπουργείο: «Τους έχουμε πείσει, το έργο θα γίνει»



Καθησυχαστικές εμφανίζονται πηγές από το υπουργείο Υποδομών, οι οποίες εκτιμούν ότι δεν προκύπτει λόγος ανησυχίας από την επιστολή που έστειλε σε ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τις εξελίξεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος η επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, Ελίζα Φερέιρα.
Απαντώντας σε ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη και της Ελενας Κουντουρά, η κ. Φερέιρα αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν η ένταξη του τμήματος Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό αντίκειται στους ευρωπαϊκούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών τονίζουν ότι το έργο έχει εγκριθεί επί της αρχής από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας (DG GROW), η οποία έχει και τον τελικό λόγο για το εάν η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου των 70 χιλιομέτρων από την Ολυμπία Οδό μπορεί να γίνει αποδεκτή από την Κομισιόν.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο αρμόδιος Επίτροπος, Τιερί Μπρετόν, έχει πεισθεί για την αναγκαιότητα του έργου και προσθέτουν ότι η αποστολή επίσημης έγκρισης από την DG GROW αποτελεί θέμα λίγων ημερών.
Οπως επισημαίνουν, το πλέον κρίσιμο ζήτημα στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν η έγκριση της DG GROW, δεδομένου ότι πολύ δύσκολα θα προκύψει ενδεχόμενο πρόβλημα κρατικών ενισχύσεων.
Αυτό άλλωστε ήταν και το μήνυμα της αρμόδιας Επιτρόπου Ανταγωνισμού, η οποία είχε εξαρχής τονίσει στην ελληνική πλευρά ότι θα πρέπει το έργο να εγκριθεί από τον Τιερί Μπρετόν και την ομάδα του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διεύθυνση ανταγωνισμού (DG COMP) της Κομισιόν αναμένεται να δώσει το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου, δεδομένου ότι στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Ολυμπίας Οδού προβλέπεται η ανάληψη ρίσκου από τον παραχωρησιούχο.
Η συμμετοχή των ιδιωτών της Ολυμπίας Οδού θα φτάσει τα 80 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων 10 εκατομμύρια θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια, ενώ τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω δανεισμού από τις συστημικές τράπεζες.

Τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών θα στείλει στην ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού το φάκελο με τα στοιχεία της συμφωνίας παραχώρησης Δημοσίου - Ολυμπίας Οδού, τα οποία αφορούν στη μελέτη κόστους - οφέλους και του χρηματοοικονομικού μοντέλου.

Το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου θα ανέλθει σε 304 εκατομμύρια ευρώ, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να διαμορφώνεται σε 224 εκατομμύρια ευρώ. Στη συμβολή του Δημοσίου συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης του συστήματος διοδίων.

Τα κονδύλια που θα διαθέσει το Δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα - Πύργος θα προέλθουν από την υφιστάμενη (2014 - 2020) και από την επόμενη (2021 - 2027) προγραμματική περίοδο, καθώς το έργο έχει εγκριθεί ως επένδυση γέφυρα.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Μιλώντας στην «Πελοπόννησο», κυβερνητικά στελέχη διατείνονται ότι οι επιλογές για την κατασκευή του οδικού άξονα ήταν τρεις.

>Η πρώτη ήταν να προχωρήσει η υλοποίηση της επένδυσης ως δημόσιο έργο με τις οκτώ ξεχωριστές εργολαβίες. Στην περίπτωση αυτή, όπως εκτιμούν οι ίδιες πηγές, σε λίγα χρόνια τα έργα θα βρίσκονταν σε τέλμα λόγω των υπέρογκων εκπτώσεων και η ανάθεση συμπληρωματικών συμβάσεων θα αποτελούσε μονόδρομο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους φορολογούμενους.

>Το υπουργείο Υποδομών εξέτασε το ενδεχόμενο προκήρυξης νέου, ενιαίου διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου. Ωστόσο, η επιλογή αυτή απορρίφθηκε δεδομένου ότι η διαδικασία δημοπράτησης δημοσίων έργων αποτελεί εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ο οποίος ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.

>Η τρίτη επιλογή, η οποία εν τέλει προκρίθηκε, ήταν η ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα πάντα με στελέχη της κυβέρνησης, το έργο θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και το κόστος για το Δημόσιο θα είναι μικρότερο.

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Σπύρος Μυλωνάς προέβη στην παρακάτω δήλωση:

«Με ανησυχία πληροφορηθήκαμε την απάντηση αρμόδιας επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

Από την απάντηση προκύπτει η εικόνα χρονοβόρων διαδικασιών που παραμένουν σε εκκρεμότητα και που είναι αβέβαιο πότε θα ολοκληρωθούν και συνεπώς καθιστούν άγνωστη την έναρξη και την ολοκλήρωση του έργου.

Οπως είναι γνωστό ένα σημαντικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου διέρχεται στα όρια του Δήμου ενώ είναι χιλιάδες οι συνδημότες, που θα τον χρησιμοποιούν καθημερινά. Οπως επίσης χιλιάδες είναι και συνδημότες που καθημερινά χρησιμοποιούν την υπάρχουσα και επικίνδυνη Πατρών-Πύργου.

Το ενδιαφέρον μας για τη γρήγορη έναρξη και την ταχεία ολοκλήρωση του έργου είναι σταθερό και αμείωτο. Η Δυτική Αχαΐα δεν αντέχει άλλο φόρο αίματος, δεν αντέχει άλλη απομόνωση από το εθνικό δίκτυο των κλειστών αυτοκινητόδρομων».
ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΤΟΠΑ







Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[18:25]  Κορονοϊός: Εφιάλτης με 608...
[13:06]  Παράταση του lockdown ως τη Δευτέρα 7...
[10:24]  Ανδρέας Παναγιωτόπουλος για την...
[07:00]  Πάτρα: Τι εισπνέουμε στο Νότιο Πάρκο;
[χθες 21:36]  Κινητοποίηση στην Πυροσβεστική....
[χθες 17:53]  Νέο αρνητικό ρεκόρ με 597...
[χθες 13:07]  Πάτρα - Τι απαντούν πέντε έμποροι...
[χθες 09:16]  Πάτρα: Η ΑΒΕΞ θα μετατραπεί σε...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [23:07:43]