ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πόσα λιμάνια θα έχει η Πάτρα; - Παρέμβαση Μπούσμπουρα με ερωτήματα

Πόσα λιμάνια θα έχει η Πάτρα; - Παρέμβαση Μπούσμπουρα με ερωτήματα



Τα ερωτήματα είναι δύο: Θα φτάσει το (νέο) τρένο στο (νέο) λιμάνι; Και πότε θα γίνει αυτό; Ο σχεδιασμός είναι καταφατικός ως προς το πρώτο ερώτημα. Μένει μετέωρο ωστόσο το χρηματοδοτικό σκέλος. Ο χρόνος υλοποίησης, βέβαια, είναι προφανές ότι μας πάει πολύ μακριά.

Αφορμή για το ερώτημα ήταν το άρθρο ενός τεχνοκράτη που έχει εμπειρία στο λιμενικό ζήτημα της πόλης όσο κανείς. Του Π. Μπούσμπουρα, ο οποίος επανήλθε με παρέμβασή του στην «Π» σε μια θέση που και στο παρελθόν έχει εκφράσει: Να αφεθούν κατά μέρος τα σχέδια για υπόγεια επέκταση μέχρι το νέο λιμάνι, έως ότου αυτά πατήσουν σε τεκμηρίωση, έστω, και να εξυπηρετηθεί η εμπορική δραστηριότητα μέσω των κείμενων εγκαταστάσεων, περιοχή Γλυφάδας, που διαθέτουν τις αναγκαίες προδιαγραφές.

>Η παρέμβαση- όπως συνηθίζεται στην πόλη- δεν προσέχθηκε από τους τοπικούς παράγοντες, αλλά κομίζει έναν σοβαρό προβληματισμό: Ο κ. Μπούσμπουρας δεν βλέπει ότι η επέκταση προς τα νότια της πόλης βρίσκεται πραγματικά στις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Ούτως ή άλλως, η (υπόγεια, μάλιστα) σύνδεση μεταξύ κέντρου πόλης και νέου λιμένα, τελεί υπό την αίρεση της βιωσιμότητας.

>Ηταν κάτι που είχε οφ δε ρέκορντ εξηγήσει στους τοπικούς παράγοντες ο προηγούμενος υπουργός Χ. Σπίρτζης, πριν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανακοινώσει με πολύ μεγάλη ευκολία που έγειρε καχυποψίες για τη βασιμότητα της εξαγγελίες, ότι εγκρίνει σχεδιασμό επέκτασης προς νότιο λιμάνι, με «εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Ο κ. Σπίρτζης είχε τονίσει ότι διαθέσιμα χρήματα για τέτοιο έργο μπορούν να υπάρξουν εάν η επέκταση της γραμμής ενσωματωθεί ως συνοδό έργο στη δημιουργία εμπορευματικού τμήματος στο νέο λιμάνι και ενταχθεί στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΣΕΦ. Για να γίνει αυτό όμως θα πρέπει να τεκμηριωθεί η βιωσιμότητα. Αυτό μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει, αφού δεν έχει υπάρξει η σχετική πλήρης μελέτη, συνεπώς η εξασφάλιση είναι θεωρητική.

>Σύμφωνα με τεχνικούς παράγοντες, η βιωσιμότητα εξασφαλίζεται εάν προβλεφθεί η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου. Μια τέτοια επένδυση απαιτεί ιδιωτική πρωτοβουλία. Σε αυτή τη φάση δεν έχει προκύψει κάποια κινητικότητα με προοπτικές. Αυτό ίσχυε και προ κόβιντ.

>Αλλά ίσως ο κόβιντ δώσει ελπίδα. Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του ΟΛΠΑ Ν.Κοντοέ, οι υγειονομικές συνθήκες δημιουργούν νέους όρους που μπορούν να χαλαρώσουν τον ασφυκτικό κανόνα εξισορρόπησης μεταξύ κόστους και οφέλους, εάν πρόκειται να δημιουργηθούν ασφαλέστερες μεταφορικές υποδομές.

Ο κ. Κοντοές πιστεύει ότι ο σχεδιασμός για επέκταση στο νέο λιμάνι πρέπει να ισχύσει και η πόλη να επιμείνει σ' αυτόν. Η ολοκλήρωση του έργου θα δώσει ασύγκριτο πλεονέκτημα στην Πάτρα έναντι της Ηγουμενίτσας. Σε αντίθετη περίπτωση η Ηγουμενίτσα θα ηγεμονεύσει στις μεταφορές στον δυτικό άξονα.

Εκτιμά ότι θα ήταν βαριά αντίφαση να έχει αναπτυχθεί νέο λιμάνι και να παραμείνει η εμπορική κίνηση στη σημερινή θέση. Και υπογραμμίζει ότι ο σχεδιασμός Καραμανλή για την όδευση της νέας γραμμής υπερκαλύπτει τις προσδοκίες της πόλης.

>Δεν είναι δυνατόν να έχει η πόλη δυό λιμάνια, βόρειο και νότιο, είναι η άποψη του δημοτικού συμβούλου Νικου Τζανάκου, που έχει αναλώσει χρόνια στην υπόθεση του θαλασσίου μετώπου.

Η δική του ένσταση είναι άλλη: Αφορά το διαγραφόμενο πλάνο να αποκτήσει η πόλη δύο σταθμούς, στο νότιο πάρκο και στον Αγιο Ανδρέα- περίπου όπως έγινε επί Τρικούπη, μεταξύ Τριών Συμμάχων και Αγίου Ανδρέα- προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι οδεύσεις των αμαξοστοιχιών.

Του ΚΩΝ. ΜΑΓΝΗ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[18:55]  Αχαΐα: Θωρακίζεται η ΕΛΑΣ κατά του...
[13:28]  Πάτρα - ΠΓΝΠ: Ο τοκετός που έγινε...
[10:45]  Πάτρα: "Εξω" στους 30 μήνες ο δράστης...
[09:42]  Πάτρα - Καραμανδάνειο: Συναγερμός και...
[07:30]  Αχαΐα: Θωρακίζεται η ΕΛΑΣ κατά του...
[χθες 18:37]  Η Πάτρα αποκτά Β’ Πυροσβεστικό...
[χθες 13:01]  Πάτρα: Με επιχείρηση-αστραπή πήγαν...
[χθες 12:19]  Πάτρα - Παραλία: Πλήρωσαν ακριβά...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:58:36]