ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Δημήτρης Γεωργαλάς: «Η τέχνη έχει γίνει το εξιλαστήριο θύμα του κορονοϊού»

Δημήτρης Γεωργαλάς: «Η τέχνη έχει γίνει το εξιλαστήριο θύμα του κορονοϊού»



Αναμένοντας το τι μέλλει γενέσθαι στον χώρο του πολιτισμού, ο Πατρινός ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Γεωργαλάς παραμένει στην Αθήνα, για τις πρόβες του «Αγαμέμνονα» που θα ανεβάσει με τον επίσης πατρινό ηθοποιό Γεράσιμο Σοφιανό ενώ παράλληλα ελπίζει σύντομα να ξανα-ανεβάσει την «Μήδεια» μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στον θεατρικό χώρο, με συνεχή sold out.
Ομως, όλα τα παραπάνω παραμένουν σχέδια, καθώς κανείς δεν γνωρίζει τι θα ισχύει στον χώρο του θεάτρου. Αλλωστε, όταν τον ρωτάμε για τον ερχόμενο θεατρικό χειμώνα, η απάντησή του είναι χαρακτηριστική: «Ανύπαρκτος» μας λέει αμέσως και συμπληρώνει: «Θα είναι πολύ δύσκολος. Πραγματικά δεν ξέρω τι θα γίνει, κανείς μας δεν ξέρει. Κάθε μέρα αλλάζουν τα δεδομένα, τι να πω;».
Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί, ο Δημήτρης Γεωργαλάς λέει χαρακτηριστικά: «Η κατάσταση είναι ότι το θέατρο έχει κριθεί - άδικα κατά την γνώμη μου- από τους πιο επικίνδυνους χώρους, εν μέσω κορονοϊού. Εγώ δεν θεωρώ ότι είναι τόσο επικίνδυνος χώρος, γιατί είναι ένας χώρος όπου οι άνθρωποι κάθονται σε μία απόσταση, με μάσκα, κοιτούν όλοι προς τη σκηνή, δεν υπάρχει καμία επαφή του ενός με τον άλλο, παρακολουθούν κάτι το οποίο απ' ό,τι δείχνουν τα πράγματα το θέλουν, το έχουν ανάγκη, οι άνθρωποι πάντα θέλουν να πηγαίνουν στο θέατρο. Δεν είναι ένας χώρος επαφής που μπορεί να δημιουργήσει διασπορά του ιού». Παράλληλα, ο γνωστός ηθοποιός σημειώνει πως αν ισχύει τελικά το σενάριο που θέλει την πληρότητα των θεατρικών χώρων να φτάνει το 30%, αυτό θα σημάνει και ένα «ξεκαθάρισμα» των θεάτρων. «Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό. Σίγουρα θα γίνει ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα, άλλο ένα, γιατί υποτίθεται ότι το πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα στον θεατρικό χώρο έγινε τα χρόνια της κρίσης. Τώρα θα γίνει ένα ακόμα πιο άγριο και βίαιο ξεκαθάρισμα» τονίζει.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
Ερωτηθείς για το πώς θα χαρακτήριζε την στάση της Πολιτείας απέναντι στον πολιτισμό, ο Δημήτρης Γεωργαλάς σημειώνει χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι είναι πολύ σκληρή και δεν καταλαβαίνω τον λόγο. Εχω την αίσθηση ότι η τέχνη έχει γίνει το εξιλαστήριο θύμα αυτής της ιστορίας που λέγεται κορονοϊός και των οικονομικών συμφερόντων που δεν πρέπει με τίποτα να θυσιαστούν. Το πιο εύκολο να θυσιάσει κανείς είναι η τέχνη, γιατί δεν μιλάμε για μεγάλα κεφάλαια, δεν μιλάμε για μεγάλες εταιρείες όπου δύσκολα βάζει κανείς χέρι. Αρα και δίνεις την εντύπωση ότι παίρνεις μέτρα κλείνοντας τα θέατρα και ουσιαστικά την πληρώνει αυτός που σε απασχολεί λιγότερο».

Παράλληλα, ο Δημήτρης Γεωργαλάς επισημαίνει πως στον συγκεκριμένο χώρο, δεν εργάζονται μόνο οι ηθοποιοί αλλά πλήθος κόσμου, πίσω και κάτω από την σκηνή, τεχνικοί κλπ, των οποίων οι ζωές επηρεάζονται, ενώ αναφέρεται και στα λεγόμενα της υπουργού Πολιτισμού περί «μαύρου χρήματος» στον χώρο των ηθοποιών: «Είναι απαράδεκτο να ακούμε ότι δεν έχουμε καν το δικαίωμα να μιλήσουμε διότι το τελευταίο καιρό δεχόμαστε να παίρνουμε μαύρα χρήματα. Είναι δυνατόν να μιλάμε για μαύρο χρήμα στο χώρο του θεάτρου; Σε άλλους χώρους πόσο μαύρο είναι το χρήμα που επικρατεί; Ερεβος».

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
«Εμένα η Αθήνα μου είναι αφόρητη αυτόν τον καιρό. Είναι πολύ σκληρή. Είμαστε πολύ απομονωμένοι, τις περισσότερες ώρες κλεισμένοι στα σπίτια μας. Αν δηλαδή δεν έχω να κάνω μια πρόβα, να πάω στη δουλειά μου, αποφεύγω να κάνω οτιδήποτε άλλο, όπως και ο περισσότερος κόσμος», μας λέει ο γνωστός ηθοποιός όταν τον ρωτάμε ποια είναι η κατάσταση στην Αθήνα αυτή τη στιγμή, συμπληρώνοντας πως το ποσοστό όσων δεν τηρούν τα μέτρα είναι πολύ μεγάλο. «Υπάρχει μεγάλο ποσοστό που δεν τηρεί τα μέτρα, οπότε έχουμε αυτά τα πολλά κρούσματα. Αμα συνεχίσουμε έτσι, δεν θα υπάρξει λύση στο πρόβλημα. Είμαι εδώ (σ.σ. Αθήνα) για τις πρόβες του «Αγαμέμνονα». Εάν δεν υπήρχε αυτό, θα ήμουν στην Πάτρα, στους δικούς μου, δεν έχω κανένα λόγο να κάθομαι εδώ» λέει χαρακτηριστικά.

Η ΜΗΔΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ
Μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες της περασμένης σεζόν ήταν η «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά που παρουσιάστηκε στο Μπάγκειον. «Η Μήδεια είναι μια μεγάλη ιστορία που μας έχει τιμήσει πάρα πολύ, μας έχει φέρει πίσω μια τεράστια ηθική ικανοποίηση. Είναι συγκινητικό αυτό που συμβαίνει. Βέβαια πίσω από αυτή την παράσταση υπάρχει μία τρομερή ειλικρίνεια. Οφείλω να το πω γιατί ξέρω πολύ καλά πώς την έχω κάνει. Και φαίνεται κάτι που ούτως ή άλλως πίστευα και αποδεικνύεται τώρα, ότι η ειλικρίνεια στο θέατρο είναι το Α και το Ω» λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος μιλώντας για την παράσταση, η οποία όπως λέει αυτή την ώρα είναι σε «αναστολή» περιμένοντας το ΟΚ από την Πολιτεία για να συνεχιστεί.
Παράλληλα, αυτόν τον καιρό κάνει πρόβες με τον Γεράσιμο Σοφιανό για τον «Αγαμέμνονα», άλλη μια παράσταση που έχει περάσει πολλές αναβολές και που αν όλα πάνε καλά θα δούμε στην Πάτρα και συγκεκριμένα στο Λιθογραφείον στα τέλη Νοεμβρίου για τέσσερις παραστάσεις. «Είναι μια επιθυμία του Γεράσιμου Σοφιανού να κάνει αυτόν τον μονόλογο, είναι κάτι που το αγαπάει πάρα πολύ. Μου το πρότεινε και ήταν για εμένα μια αφορμή να εμβαθύνω λίγο στον Ρίτσο» τονίζει, ενώ όταν τον ρωτάμε πώς προσέγγισε το συγκεκριμένο κείμενο επισημαίνει: «Ο Ρίτσος ανήκει στους ποιητές που είναι μιας παλιότερης γενιάς, που έχουν έναν λόγο πολύ φορτισμένο. Είναι ένας ιδιαίτερα φορτισμένος λόγος, και έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον να ψάξει κανείς πώς ένα τόσο φορτισμένος λόγος ανεβαίνει στην σκηνή και επικοινωνεί με τον κόσμο».
Ερωτηθείς για το εγχείρημα ο Δημήτρης Γεωργαλάς το χαρακτηρίζει «ενδιαφέρον και δύσκολο» συμπληρώνοντας πως πρόκειται για έναν σπουδαίο ποιητή, η γλώσσα του οποίου είναι εξαιρετική. «Είναι ένας ποιητής ωριμότητας κατά την γνώμη μου που καταθέτει απόσταγμα ζωής» μας λέει συμπληρώνοντας πως ο λόγος του Ρίτσου είναι σκληρός και συγχρόνως πολύ ρομαντικός και ευαίσθητος, ενώ πρόκειται και για έναν πολιτικό ποιητή.

Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 12:02]  Αποπειράθηκε να κλέψει κράνος του...
[χθες 11:54]  Ο Έλτον Τζον έχει μια εντυπωσιακή...
[χθες 11:10]  Λεωνίδας Καραΐσκος: «Η απλότητα...
[χθες 10:00]  Αρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου;...
[χθες 14:01]  Περικλής Δημητρόπουλος: Ο Πατρινός...
[χθες 09:26]  Δημήτρης Τζελέπης: Πατρινός στο...
[χθες 10:22]  Παναγιώτης Περιβολάρης: «Η σιωπή...
[χθες 09:52]  Αλεξάνδρα Μακρυγεώργου: Η Liofyllo...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [04:13:52]