ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


 Ας προσφέρουμε στα παιδιά το παράδειγμα

Ας προσφέρουμε στα παιδιά το παράδειγμα



Της ΝΙΚΟΛΕΤΤΑΣ ΚΑΤΣΙΔΗΜΑ-ΛΑΓΙΟΥ*
ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ του δόγματος «όχι σε όλα» υιοθετούν μια διαστρεβλωμένη αντίληψη περί προοδευτικότητας αποδίδοντας τις εκάστοτε κοινωνικές επιταγές σε μία ύποπτη και ύπουλη προσπάθεια επιβολής του κατεστημένου απέναντι στο οποίο οφείλουν να ορθώσουν το «επαναστατικό» τους ανάστημα.

ΟΙ ΑΡΝΗΤΕΣ της πανδημίας κι ως εκ τούτου της μάσκας είναι απολύτως βέβαιοι για την ορθότητα της άρνησής τους, μην επιτρέποντας στον εαυτό τους το δικαίωμα της αμφιβολίας. Δικαίωμα που θα απεδείκνυε τη νοητική ελευθερία τους κι είναι εξάλλου πάντα κι εκδήλωση υγιούς στοχασμού. Η ανευθυνότητα και η εξυπναδίστικη σκέψη που αποδίδει τα πάντα σε συνομωσίες κάποιων αόρατων σκοτεινών κέντρων, είναι δυστυχώς οι πιο επικίνδυνες πανδημίες.
Η χρήση της μάσκας δεν υιοθετείται ως μέτρο προκειμένου να προστατευτούμε σε απόλυτο βαθμό από τη διασπορά του ιού, υιοθετείται προκειμένου να μειωθεί ο ρυθμός της διασποράς. Ο,τι γλιτώσουμε θα είναι κέρδος.

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΗ αντιφατική συμπεριφορά είναι και η εξής: Οι γονείς που αρνούνται τη μάσκα για τα παιδιά τους στο σχολείο, είναι οι ίδιοι που τη δέχονται όταν τα στέλνουν φροντιστήριο.
Κι όσο για το αν ο δάσκαλος αισθάνεται πως θα κληθεί να «αστυνομεύει» τα παιδιά σχετικά με το αν φορούν μάσκα ή αν τη φορούν σωστά, πρέπει να πούμε ότι ο παιδαγωγός πάντα επιτηρούσε κι επιτηρεί την τάξη για πληθώρα θεμάτων π.χ. σωστή συμπεριφορά, επιδόσεις στα μαθήματα, καθαριότητα της αίθουσας, μπούλινγκ κ.λπ. Αν φυσικά αισθάνεται παιδαγωγός κι όχι ιστοσελίδα που την γκουγκλάρεις για να πάρεις πληροφορίες.

ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να καθοδηγούμε τους μαθητές και να μεριμνούμε για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους προκειμένου να υλοποιήσουμε αυτό για το οποίο τόσο πολύ κοπτόμεθα: Την ανθρωπιστική παιδεία.

Η ΜΑΣΚΑ λοιπόν δεν είναι πανάκεια. Κανείς από τους επιστήμονες δεν το ισχυρίστηκε αυτό. Είναι ένα μέτρο το οποίο συνδυαστικά λειτουργώντας με άλλα (ατομική υγιεινή, αποστάσεις, απολυμάνσεις) μειώνει τον αριθμό των κρουσμάτων.
Κι όσο για την απαίτηση που αφορά τη λήψη κι άλλων μέτρων πιο αποτελεσματικών, όπως το σπάσιμο των τμημάτων έτσι ώστε ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη να μην ξεπερνά τους 15 κι επομένως την πρόσληψη διπλάσιων σχεδόν διδασκόντων, αυτό θα ήταν ευχής έργον κι είναι κατά τη γνώμη μου απαραίτητο όχι μόνο τώρα αλλά γενικά, προκειμένου να είναι πιο ουσιαστικός ο ρόλος του σχολείου.

ΟΜΩΣ η για δεκαετίες κακοδιαχείριση της δημόσιας περιουσίας, η καταλήστευση των δημοσίων ταμείων, η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος (κι όλα αυτά και με δική μας, διά της ψήφου, συνυπαιτιότητα) μας έχει φέρει στη δεινή και ντροπιαστική θέση να μην μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας κάτι παραπάνω από μία μάσκα, αντισηπτικό και… παγουρίνο. Αυτά αντέχει η τσέπη μας και ναι, πρόκειται για θλιβερή κατάντια.

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ας τους προσφέρουμε και το παράδειγμα του λογικά και με νηφαλιότητα σκεπτόμενου πολίτη, αυτού που σέβεται κοινωνικούς κανόνες εφόσον επιλέγει να ζει μέσα σε συλλογικότητες κι όχι να μονάζει σε σπηλιές. Κι αυτό το παράδειγμα δεν κοστίζει, είναι τσάμπα, σε αντίθεση με την τσάμπα μαγκιά που στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να κοστίζει ζωές.
Υ.Γ. Επειδή πολλές φορές το αυτονόητο αποτελεί ζητούμενο, θα πρέπει να τονιστεί πως ο παιδαγωγός οφείλει να συμπεριφέρεται ως τέτοιος. Αν δηλαδή κάποιος μαθητής αισθάνεται δυσφορία εξαιτίας της μάσκας, εννοείται πως στεκόμαστε με κατανόηση, του επιτρέπουμε την έξοδο από την τάξη, δεν απειλούμε με τιμωρίες, δεν αποκαλούμε τα παιδιά δυνητικούς δολοφόνους(!) των παππούδων τους, δεν τα προσβάλλουμε αποκαλώντας τα ανεύθυνα ή ανώριμα. Υπήρξαν τέτοια κρούσματα αντιπαιδαγωγικής συμπεριφοράς. Κι εν τέλει ζητάμε τη λύση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για τα παιδιά που αδυνατούν για ψυχολογικούς(η άρνηση των γονέων επιδρά καταλυτικά στη δική τους άρνηση) ή και για λόγους υγείας π.χ άσθμα, να κάνουν χρήση της μάσκας. Προσωπικά, κάνω πολλές ώρες μάθημα τη μέρα με μάσκα. Οταν κι αν οι ειδικοί συμφωνήσουν πως δεν είναι απαραίτητη, θα τη βγάλω..

*Η Νικολέττα Κατσιδήμα Λάγιου είναι φιλόλογος-ποιήτρια.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[14:05]  Η ανατομία του ελληνικού ναζιστικού...
[13:05]  Η «ψιλονομιμοποίηση» δεν είναι λύση για...
[12:05]  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΣΩΤΗΡΧΟΠΟΥΛΟΥ - Ενα...
[χθες 19:13]  Για τη Γενοκτονία των Ρομά
[χθες 13:51]  Η «δεύτερη ευκαιρία» είναι η...
[χθες 12:03]  Οι νέοι με τα πρησμένα πόδια
[χθες 11:07]  Οι έκρυθμες καταστάσεις δεν...
[χθες 13:07]  Ο Πέλκας, η Φενέρ, η Ελλάδα και η...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [15:04:07]