ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Χειμώνας επαναλήψεων στο Θέατρο;

Χειμώνας επαναλήψεων στο Θέατρο;



Το περίεργο καλοκαίρι που διανύσαμε αλλά και οι αλλεπάλληλες αναβολές, ακυρώσεις και ματαιώσεις προγραμματισμένων για τον Σεπτέμβριο θεατρικών παραστάσεων, που ανακοινώθηκαν από τους αρμόδιους φορείς, είναι εύλογο να προϊδεάζουν για ένα εξίσου δύστροπο καλλιτεχνικά χειμώνα. Μεγάλη εκκρεμότητα για τους ανθρώπους του θεάτρου παραμένει το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμα οριστεί τα πρωτόκολλα λειτουργίας των κλειστών θεατρικών χώρων για τη νέα σεζόν και παρά το γεγονός ότι κάποια θεατρικά σχήματα βρίσκονται στη διαδικασία των προβών και έχουν ανακοινώσει ημερομηνία πρεμιέρας, δεν έχουν ενημερωθεί για ό,τι πρόκειται να ισχύσει.
Σε μια περίοδο αβεβαιότητας για το άμεσο μέλλον, που διαιωνίζεται ανεξάρτητα από την μη προβλέψιμη ανταπόκριση του κοινού υπό την πίεση των περιορισμών, αλλά κυρίως σε σχέση με το υποτονικό ενδιαφέρον της Πολιτείας για τον κόσμο του θεάματος, είναι φυσικό οι επαναλήψεις επιτυχημένων παραστάσεων προηγούμενων ετών να βγαίνουν από το συρτάρι του καλλιτεχνικού αποθέματος των θεάτρων και να αποτελούν σε μια μετέωρη φάση λύση ασφάλειας και ανάγκης.
Εξι δημοφιλείς ηθοποιοί επανέρχονται από τον Οκτώβριο στη σκηνή για να ξαναπαίξουν ρόλους, στους οποίους διακρίθηκαν και αγαπήθηκαν από το κοινό. Στο «Αμφιθέατρο», που επαναλειτουργεί μετά από βραχύχρονη σιωπή ήδη από πέρυσι, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος επανακάμπτει ως Αμλετ σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, που εστιάζει στο κομβικό στη σαιξπηρική προβληματική ζήτημα του θανάτου. Ο μελαγχολικός πρίγκιπας της Δανιμαρκίας επιδέχεται πολλαπλές ερμηνευτικές αναγνώσεις. Μεταξύ αυτών και αυτή, που υιοθετείται στην παράσταση, της αναδοχής του βάρους και του πόνου, που προκαλεί στο νεαρό πλην όμως πολυσύνθετο σαιξπηρικό ήρωα η μνήμη του νεκρού πατέρα του (14/10).
Στον ρόλο της Μαρίας Κάλλας επιστρέφει η Μαρία Ναυπλιώτου για να χαρίσει εκ νέου στους θεατές την παλλόμενη από συγκίνηση ερμηνεία της, μέσα από το έργο «Master Class» του Τέρενς ΜακΝάλι. Ενα κείμενο που γράφηκε με αφορμή τα μαθήματα φωνητικής που παρέδωσε η θεϊκή σοπράνο στη σχολή Τζούλιαρντ, διεκτραγωδώντας παράλληλα με την επαγγελματική της σταδιοδρομία τα τραύματα και τις οδύνες της προσωπικής της ζωής, με σημείο εστίασης τη μοιραία σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση (θέατρο «Δημήτρης Χορν», 14/10).
Τον κύριο Φρανσουά Πινιόν, τον αφελή πλην όμως συμπαθή γκαφατζή ήρωα του Φράνσις Βέμπερ στο διαχρονικό «Δείπνο Ηλιθίων» επαναλαμβάνει ο Σπύρος Παπαδόπουλος, αναστατώνοντας την τακτοποιημένη ζωή ενός μεγαλοεκδότη. Ετοιμος να αποδώσει και πάλι τον αβανταδόρικο ρόλο σε δική του σκηνοθετική ανάγνωση, με τη γνωστή του δωρική απλότητα και φυσικότητα στη διαχείριση του κωμικού, στο θέατρο «Κάπα», ερμηνεία που αγαπήθηκε από το κοινό (15/10).
Στην επιτυχημένη «Μαρίκα» της ξαναγυρίζει η Νένα Μεντή, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια, ενσαρκώνοντας ψυχωμένα τη μεγάλη ηθοποιό του ελληνικού θεάτρου Μαρίκα Κοτοπούλη. Η παράσταση, που βασίστηκε σε ντοκουμέντα της εποχής, παρακολουθώντας την πολυκύμαντη ζωή της από το 1936 μέχρι το θάνατό της (1954) αλλά και το μεγάλο της στοίχημα να δημιουργήσει το δικό της ομώνυμο θέατρο -άξιο να ανταγωνιστεί το Εθνικό- θα επαναληφθεί στο θέατρο «Χώρα» από 16/10.
Στη σκηνή και πάλι ο τιμημένος με βραβείο «Χορν» Γεωργής Τσουρής, για να διανύσει τα «170 τετραγωνικά / Moonwalk». Ενα έργο το οποίο, με αφορμή τη σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ αδελφών για τη διεκδίκηση ενός σπιτιού μετά το θάνατο του πατέρα τους, φωτίζει τη διαχρονική παθογένεια της ελληνικής οικογένειας και κοινωνίας, με όλους τους συμβολισμούς και τις προεκτάσεις, που ενσωματώνει η υλική ιδιοκτησία. Σκηνοθετημένο από τον Γιώργο Παλούμπη επανακάμπτει στο θέατρο «Ιλίσια-Βολανάκη» (24//10).
Αφησα για το τέλος την «Ευρυδίκη» της Αμερικανίδας Σάρα Ραούλ, σύγχρονη εκδοχή μιας από τις συγκινητικότερες ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών, που επιστρέφει στο θέατρο «Πορεία» (4/11) με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Τάρλοου να προσδιορίζεται όχι από τη λατρεία του θανάτου αλλά από τον πόθο της ζωής και με τη μουσική της Κατερίνας Πολέμη να παρακολουθεί με άκρα ευαισθησία το βηματισμό της παράστασης. Στους ρόλους των δύο τραγικών αγαπημένων η Κόρα Καρβούνη (Ευρυδίκη) και ο Λαέρτης Μαλκότσης (Ορφέας).
Οι επαναλήψεις και δη επιτυχημένων παραστάσεων είναι καλοδεχούμενες, παραμένουν όμως και αυτές μετέωρες, έστω και αν έχουν ανακοινωθεί, αφού εκκρεμεί ακόμα η διαβούλευση του θεατρικού κόσμου με το ΥΠΠΟ. Ευχή μας, ο θεατρικός χειμώνας να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επώδυνος, με τα θέατρα ανοικτά και ασφαλή.

Της Χριστίνας Κόκκοτα



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[18:06]  Ρωμέικο οδοιπορικό: Ο Αγιος Γεώργιος...
[15:23]  Πάτρα: «Πυρκαγιές», «Κουραμπιέδες»,...
[13:07]  Πάτρα - Εικαστικό Εργαστήρι: Ξεκινούν...
[10:31]  Πάτρα: Ερχεται η «Μαρία Πενταγιώτισσα»
[χθες 21:16]  Πολιτισμός: Τα μέτρα...
[χθες 18:50]  Θέατρο: Η γοητεία της φαρσοκωμωδίας
[χθες 12:03]  Πάτρα: Αφιέρωμα στο ρεμπέτικο από...
[χθες 10:53]  Στην Αγορά με τους «Υποκριτές»








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:31:52]