ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναπτύσσοντας δεξιότητες ζωής

ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναπτύσσοντας δεξιότητες ζωής



ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ *


«Οι Eλληνες αγαπούν την ελευθερία… μισούν την υπακοή» λέει ο Εντ. Αμπού το 1853. Μια φράση αναλλοίωτη στον χρόνο. Στην εφαρμογή των νόμων πάσχουμε, από συστάσεως του ελληνικού κράτους. Γιατί ν' αλλάξουμε;
Αυτή τη φορά, στην covid-19 εποχή, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Η ελευθερία περιορίζεται στη χρήση μάσκας. Μάσκα μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος για τη νέα σχολική χρονιά.
Μετά το «χαλαρά» και το «όλοι μαζί αντάμα» του καλοκαιριού, καλούμαστε να εργαστούμε σε τάξεις με το σύνολο των μαθητών φορώντας ΟΛΟΙ τη μάσκα μας. Νέα δεδομένα, λοιπόν, για την εκπαιδευτική κοινότητα, που καλείται να δουλέψει σε πρωτόγνωρες συνθήκες.
Θα αναφερθώ στα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν από την απόφαση του ΥΠΕΠΘ: Καλό είναι στις συναντήσεις των ειδικών να έχει λόγο ο δάσκαλος/νηπιαγωγός της πράξης. Αυτός μπορεί να πληροφορήσει τους ειδικούς για τη σημασία της χειλανάγνωσης ειδικά στους μαθητές της Α΄και στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ανάγνωση/ακρόαση από μαθητές, διαλογική συζήτηση, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία κ.ά.
Ο/η εκπαιδευτικός θα αναπτύξει δεξιότητες ζωής που εφαρμόζονται στην πράξη στους μαθητές. Καιρός ήταν το σχολείο να στραφεί προς την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων και στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης για τον «άλλον» και το «σύνολο». Οι γνώσεις πρέπει να ενυπάρχουν μέσα σε αυτές τις δεξιότητες και όχι να «διδάσκονται».
Η πολιτεία, από την άλλη, πρέπει να σκύψει στο θέμα ουσιαστικά: μείωση των μαθητών ανά τμήμα, νοσηλευτής - βοηθός δασκάλου σε κάθε σχολείο, αλλαγή θρανίων στην τάξη - εισαγωγή ατομικών θρανίων για κάθε μαθητή, καθαρίστρια σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Φυσικά αντιλαμβανόμαστε το υπέρογκο κόστος τέτοιων αλλαγών τη δεδομένη συγκυρία. Πλάτη, όμως, δεν θα βάζουν μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς αλλά και η πολιτεία. Είναι αμφίδρομη η διαδικασία.
Τέλος, η παιδεία να εστιάσει εκτός των άλλων και στην ανάπτυξη κουλτούρας «δημόσιας υγείας» που θα περιλαμβάνει δεξιότητες προφύλαξης, υγιεινής των μαθητών σε δημόσιους χώρους.

*Η Αναστασία Ευσταθίου είναι εκπαιδευτικός/διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας και συγγραφέας.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 17:47]  Μια φανταστική ιστορία με αφορμή...
[χθες 17:42]  Μια πολυσύνθετη σύγχρονη ανάγκη
[χθες 17:40]  Το πρόβλημα της αλήθειας
[χθες 17:38]  Mια Πολιτεία δίχως παιδεία, όραμα...
[χθες 17:33]  Ερμαια στα σατανικά σχέδιά τους...
[χθες 17:29]  Εκφράζοντας καχυποψία στην εξουσία
[χθες 17:26]  Υπάρχουν και πράγματα που γίνονται...
[χθες 17:23]  Covid-19 και θεωρίες συνωμοσίας:...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [00:07:04]