ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά έχουν την τάση να ταυτίζονται με τις συμπεριφορές των ενηλίκων

ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά έχουν την τάση να ταυτίζονται με τις συμπεριφορές των ενηλίκων




ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΨΩΜΙΑΔΟΥ *

Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, που θα λάβει χώρα σε συνθήκες πανδημίας, οι μαθητές των δημοτικών σχολείων καλούνται, μεταξύ άλλων, να χρησιμοποιήσουν υποχρεωτικά προστατευτικές μάσκες στο σχολικό περιβάλλον. Η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση φαίνεται να εγείρει ερωτήματα και ανησυχίες στα παιδιά αλλά και στους γονείς τους. Για παράδειγμα: Θα κουραστούν τα παιδιά; Θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τον κανόνα χρήσης της μάσκας; Θα επηρεαστεί αρνητικά ο ψυχισμός τους; Ενδεχομένως, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, (ανάλογα με την προσωπικότητα και τις άμυνες του κάθε παιδιού), οι μικροί μαθητές θα κουραστούν από τη χρήση της μάσκας, θα απογοητευτούν κατά την επιστροφή τους στο σχολείο, θα θυμώσουν, θα στενοχωρηθούν. Είναι σημαντικό όμως οι γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους την εκδήλωση αυτών των συναισθημάτων, να τα αντέξουν οι ίδιοι, να μιλήσουν και να κάνουν διάλογο για αυτά μαζί τους. Αξίζει να εκφράσουν και οι ίδιοι την κούραση τους και τα υπόλοιπα δυσάρεστα συναισθήματα που μπορεί να συνοδεύουν τη χρήση μάσκας, αλλά και να δείχνουν στα παιδιά τους ότι έχουν τη δύναμη να τα διαχειριστούν. Είναι απαραίτητο να ενημερώσουν τα παιδιά για την αναγκαιότητα της εφαρμογής αυτού του μέτρου, τονίζοντας την αίσθηση της αυτοπροστασίας και της υπευθυνότητας απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, στο διπλανό μας. Τα παιδιά, λοιπόν, αυτών των ηλικιών χρειάζονται και λογικές εξηγήσεις: με απλά λόγια, με χρήση παραδειγμάτων (π.χ. παραλληλισμός με τη χρήση κράνους) και με βιωματικό τρόπο (π.χ. ας παρακινήσουμε τα παιδιά να βήξουν στο χέρι τους με και χωρίς χρήση μάσκας, ώστε να κατανοήσουν τις διαφορές). Αλλες βοηθητικές προτάσεις, διαφορετικές για κάθε ηλικία, είναι η αξιοποίηση του παιχνιδιού (παιχνίδια ρόλων με μάσκες), η δημιουργία ιστοριών (π.χ. με ήρωες που φορούν μάσκα), η αναφορά σε επαγγελματίες που φορούν μάσκα, όπως γιατρούς, πυροσβέστες, που ενδεχομένως θαυμάζουν τα παιδιά ή η παρακολούθηση βίντεο αγαπημένων καλλιτεχνών που τηρούν το συγκεκριμένο μέτρο. Εξάλλου, τα παιδιά έχουν την εντυπωσιακή ικανότητα να προσαρμόζονται εύκολα στις αλλαγές κι έχουν την τάση να ταυτίζονται με τις συμπεριφορές των ενηλίκων, αρκεί να υπάρχει σταθερότητα και συνέπεια στους κανόνες και οι ενήλικες να λειτουργούν ως θετικά πρότυπα που, παρά τις όποιες αμφιταλαντεύσεις τους, στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στα παιδιά τους. Συνεπώς, το παιδί μπορεί να φοβηθεί, να ανησυχήσει, να θυμώσει, αλλά η χρήση μάσκας τού επιτρέπει να αποκτήσει μια κάποια αίσθηση του ελέγχου απέναντι σε αυτό τον μικρό και αόρατο ιό, με τις μεγάλες αλλαγές.


·Η Μαρία Ψωμιάδου είναι ψυχολόγος (MSc) παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 17:47]  Μια φανταστική ιστορία με αφορμή...
[χθες 17:42]  Μια πολυσύνθετη σύγχρονη ανάγκη
[χθες 17:40]  Το πρόβλημα της αλήθειας
[χθες 17:38]  Mια Πολιτεία δίχως παιδεία, όραμα...
[χθες 17:33]  Ερμαια στα σατανικά σχέδιά τους...
[χθες 17:29]  Εκφράζοντας καχυποψία στην εξουσία
[χθες 17:26]  Υπάρχουν και πράγματα που γίνονται...
[χθες 17:23]  Covid-19 και θεωρίες συνωμοσίας:...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [00:34:36]