ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Ποια κυβέρνηση ασχολήθηκε;

Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Ποια κυβέρνηση ασχολήθηκε;



ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ *
Σε μια χώρα που τα πάντα δραματοποιούνται, τα αποτελέσματα των Πανελληνίων εξετάσεων αποκτούν μια διάσταση σχεδόν μεταφυσική: ορίζονται ως η στιγμή που θα κριθεί το μέλλον και η επιτυχία στη ζωή ενός παιδιού που βρίσκεται μόλις στα 17 του χρόνια. Στην πραγματικότητα οι Πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια από τις πολλές ευκαιρίες που θα έχει ο καθένας μας στη ζωή του για να την οργανώσει μ' έναν τρόπο που δεν θα «γίνει σα μια ξένη φορτική».
Γιατί το μεγάλο ζητούμενο, και για όσους περάσουν και για όσους δεν περάσουν, είναι αυτό: Να ζήσουν έλλογα και να ευτυχήσουν. Για καλή μας τύχη η ευτυχία είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση κι έτσι δεν υπάρχουν αξιόπιστοι γενικοί ορισμοί. Ο καθένας την ορίζει μόνος του με τις εμπειρίες, την παιδεία και τις παραστάσεις του. Επομένως το αν θα πετύχουμε και τι θα πετύχουμε δεν κρίνεται για κανένα μας στα δεκαεπτά του. Κι ας βομβαρδίζουμε τα παιδιά μας με το μήνυμα ότι ευτυχία είναι η κατανάλωση και το life style. Κι ας τα στριμώχνουμε στη μέγγενη των προσδοκιών της οικογένειας και πρώτα απ' όλα των γονιών, που αγωνιούν, φορτώνοντας τις δικές τους προσδοκίες, απωθημένα, αποτυχίες και όνειρα στους ώμους των παιδιών και τα θέλουν γιατρούς, μηχανικούς ή δικηγόρους γιατί αυτοί ξέρουν, έτσι θα γίνουν τα παιδιά ευτυχισμένα κι έτσι θα μπορούν να καταναλώνουν, και ποιος ξέρει, ίσως μπορέσουν να μπουν και στο δημόσιο!
Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, όταν μια οικογένεια συχνά θυσιάζει τα πάντα, και μάλιστα ανιδιοτελώς, «για να σπουδάσει το παιδί», θέλει να δει να πιάνουν τόπο οι θυσίες της. Δυστυχώς, σε μια κοινωνία με τις παθογένειες της δικής μας, οι οικογένειες έτσι εκπαιδεύτηκαν. Με τέτοια πρότυπα και τέτοιες παραστάσεις, από μια πολιτική και πνευματική ηγεσία, ημών των καθηγητών μη εξαιρουμένων, που ποτέ δεν κατάφερε να ενώσει τη χώρα με τα ιδεολογικά ρεύματα και τα αξιακά πρότυπα των κοινωνιών που χτίστηκαν ενσωματώνοντας το πνεύμα της αναγέννησης και του διαφωτισμού.
Ποια κυβέρνηση π.χ. ασχολήθηκε σοβαρά με την ανάπτυξη και βεβαίως την εφαρμογή ενός συστήματος που θα ανιχνεύει εγκαίρως τις κλίσεις και τα ταλέντα των παιδιών και θα τα προσανατολίζει ώστε μ' αυτά να ασχοληθούν κι επαγγελματικά στη ζωή τους; Δεν είναι άραγε ένα κομμάτι ευτυχίας το επάγγελμα μας να ταυτίζεται μ' αυτό που αγαπάμε;
Ποια κυβέρνηση ασχολήθηκε σοβαρά με την δημιουργία ενός δικτύου που θα παραλαμβάνει αυτούς που «απέτυχαν» και θα τους βοηθάει να κάνουν το πρόβλημα ευκαιρία για μια μελλοντική επιτυχημένη προσπάθεια ή ίσως μια άλλη καλύτερη επιλογή;
H τωρινή πάντως κυβέρνηση ασχολείται με την επαναφορά της διαγωγής στο απολυτήριο και την κατάργηση των μαθημάτων της τέχνης και της κοινωνιολογίας!
Αφού λοιπόν ως κοινωνία δεν καταφέραμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας όσο θα οφείλαμε κι όσο θα τους άξιζε, ας τα αφήσουμε τουλάχιστον ήσυχα να βρουν το δρόμο τους, πάντα δίπλα τους αλλά χωρίς παρεμβάσεις κι επιβολή των δικών μας «θέλω», χωρίς υστερίες και δάκρυα για την «αποτυχία», χωρίς υπερβολές για την «επιτυχία», μ' εμπιστοσύνη στην ευφυΐα τους, την αισιοδοξία της ηλικίας τους και τη διαίσθησή τους.
Ας τα αφήσουμε να δημιουργήσουν τις δικές τους ευκαιρίες και τη δική τους ευτυχία. Θα κερδίσουν και αυτά και όλοι μας.
* Ο Σπύρος Παντελάκης είναι καθηγητής, διευθυντής Εργαστηρίου Τεχνολογίας & Αντοχής Υλικών στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 14:18]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά...
[χθες 14:11]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Ποιος απ'...
[χθες 14:05]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Με κρυμμένα...
[χθες 14:00]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Φοράμε μάσκες...
[χθες 13:49]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναπτύσσοντας...
[χθες 13:41]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά...
[χθες 13:31]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Οσο πιο ήρεμοι...
[χθες 13:28]  Συζητήσεις της Κυριακής: Θ'...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:18:54]