ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλήνιες: Επίθεση μέλους της συγγραφικής ομάδας βιβλίων Λυκείου κατά της Κεντρικής Επιτροπής!!!

Πανελλήνιες: Επίθεση μέλους της συγγραφικής ομάδας βιβλίων Λυκείου κατά της Κεντρικής Επιτροπής!!!



Ενα μακροσκελές κείμενο-μαχαιριά κατά της επιτροπής των πανελληνίων εξετάσεων, αναφορικά με τη χημεία, έδωσε στη δημοσιότητα ο χημικός
Αναστάσιος Κάλλης, μέλος της συγγραφικής ομάδας των σχολικών βιβλίων χημείας του λυκείου!
Με το κείμενό του ο κ. Κάλλης επιτίθεται ουσιαστικά στα μέλη της Επιτροπής που επέλεξαν τα συγκεκριμένα θέματα και τα κατηγορεί για πολλά και διάφορα. Με στοιχεία.

Η απάντησή του:
«Οσον αφορά τη γενική αξιολόγηση για τα θέματα της χημείας του 2020 (ΝΕΟ σύστημα) καλύπτομαι πλήρως από το δελτίο τύπου, που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Χημικών (26-06-2020).
Είναι γνωστό σε όλους, ότι στους θεματοδότες και στους λύτες προΐσταται - δεν γνωρίζω αν τυπικά ή ουσιαστικά - καθηγητής ΑΕΙ, ο οποίος συνήθως έχει την κυρίαρχη άποψη για το ύφος και τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.
Εδώ τίθεται το εξής ερώτημα. Εχει ο εκάστοτε καθηγητής ΑΕΙ, που διαθέτει βεβαίως αναγνωρισμένους επιστημονικούς τίτλους, την παιδαγωγική αντίληψη διατύπωσης των θεμάτων, που θα πρέπει να συμβαδίζει με τα διδαχθέντα από το σχολικό βιβλίο και σε αντικείμενο, που ουδέποτε έχει διδάξει ;
ΜΗΠΩΣ ο νομοθέτης με την τοποθέτηση του συγκεκριμένου καθηγητή ΑΕΙ στη θέση αυτή είχε τη βούληση, ο άνθρωπος αυτός να ελέγχει με βάση την επιστημονική του κατάρτιση, την εγκυρότητα και την επιστημονική ορθότητα των θεμάτων, που θα προτείνονται από τους καθηγητές του Λυκείου, που έχουν μεγάλη διδακτική εμπειρία στο αντικείμενο;
Φέτος στις εξετάσεις του μαθήματος της χημείας με το ΝΕΟ σύστημα, όπως και πέρσι, υπήρξε απαράδεκτη διατύπωση σε ορισμένα θέματα, εκτός λογικής του διδαχθέντος σχολικού βιβλίου, με επιστημονικά λάθη και ασάφειες, που δημιουργούν πρόβλημα στο κύρος των εξετάσεων.

ΜΗΠΩΣ οι συνάδελφοι χημικοί του λυκείου στην επιτροπή του ΝΕΟΥ συστήματος δεν αντέδρασαν στα λάθη και τις ασάφειες, που πρότεινε ο κ. καθηγητής, του οποίου το όνομα αγνοώ και που δεν ενδιαφέρομαι να γνωρίσω;
ΜΗΠΩΣ όμως στα θέματα του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος, που σχεδόν στο σύνολο τους δεν είχαν προβλήματα , υπήρξε συνάδελφος του λυκείου, που με την εμπειρία του αντέδρασε σθεναρώς και για τον λόγο αυτό τα θέματα ήταν αρκετά εναρμονισμένα στη λογική, στο ύφος και την ύλη του σχολικού βιβλίου;
Το παραπάνω βεβαιώνει το θέμα Δ2, που δόθηκε ουσιαστικά το ίδιο και στο ΝΕΟ και στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα. Με απαράδεκτο τρόπο στο ΝΕΟ και αρκετά σωστά διατυπωμένο στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.
ΜΗΠΩΣ ο θεματοδότης του Λυκείου στο ΠΑΛΑΙΟ είναι καλός γνώστης της χημείας και είχε το σθένος να αντιδράσει στον κ. καθηγητή του ΑΕΙ;
Μερικές ΣΚΕΨΕΙΣ και ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ για συγκεκριμένα θέματα του ΝΕΟΥ συστήματος
1. Στο θέμα Α3 ΜΗΠΩΣ έπρεπε να δοθεί, ότι τα διαλύματα βρίσκονται στην ίδια θερμοκρασία;
2. Στο θέμα Γ3 ΛΕΙΠΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ!!! Για να απαντήσουν οι υποψήφιοι, ότι η συγκέντρωση των θειικών ιόντων είναι μικρότερη της συγκέντρωσης των όξινων θειικών ιόντων, ΜΗΠΩΣ θα έπρεπε να δοθεί η Κa του όξινου θειικού ιόντος ή ότι ισχύουν οι προσεγγίσεις ή κάποια περιοριστική τιμή του α; Γιατί πρέπει οι υποψήφιοι να γνωρίζουν, ότι για α > 0,5 δεν επαληθεύεται το ζητούμενο από την επιτροπή
3. Στο θέμα Δ2 εμφανίζονται ΔΙΠΟΛΙΚΕΣ σκέψεις της επιτροπής.
Στο ΝΕΟ σύστημα και σύμφωνα με τις οδηγίες της επιτροπής στα κέντρα ΦΑ , το διοξείδιο του άνθρακα, που αντιδρά με το Al και τον C (χημικές εξισώσεις 6 και 7) δεν προέρχεται από την χημική εξίσωση 1, αλλά από κάπου αλλού. Πώς προκύπτει αυτό από την εκφώνηση;
Αντιθέτως στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα για τα ίδια χημικά φαινόμενα δίνεται, ότι το διοξείδιο του άνθρακα, που αντιδρά με τον C (για το Al καμία αναφορά) προέρχεται από την αντίδραση 1 !!!
4. Στο θέμα Δ3 έχουμε ΝΕΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ από την επιτροπή.
Σε ισοσταθμισμένη χημική εξίσωση εμφανίζονται άυλα παραπροϊόντα , που κατά την ενδεικτική λύση που έδωσε η επιτροπή στα κέντρα Φ.Α αποτελούν το 10% των προϊόντων της αντίδρασης !!!! ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ !
Το θέμα αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι εκτός χημικής πραγματικότητας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το θέμα Α1 δεν είναι εκτός ύλης, αφού στο κείμενο της θεωρίας του σχολικού βιβλίου (Β´ τεύχος, σελίδα 148) αναφέρεται, ότι το ιόν του μεθοξυλίου είναι ισχυρή βάση.
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
Μετά από όλα τα παραπάνω «υποκλίνομαι ευλαβώς» ως ένας απλός δάσκαλος χημείας στην επιστημονική κατάρτιση του προϊστάμενου κ. καθηγητή και των συνεργατών του στην επιτροπή και τους υπόσχομαι, ότι μετά από 45 έτη μελέτης στη χημεία θα συνεχίσω να μελετώ για να καταφέρω, όπως και η μεγάλη πλειονότητα των χημικών που διδάσκουν, μήπως κάποτε κατανοήσω τα τόσο υψηλού επιπέδου θέματα, που έδωσαν φέτος !!!
Επειδή από το ύφος των περσινών και των φετινών θεμάτων είναι σε όλους φανερό, ότι πρόκειται για τον ίδιο κ. καθηγητή και ίσως και τους ίδιους καθηγητές του λυκείου, που έδωσαν τα θέματα τους θέτω μία ερώτηση.
ΜΗΠΩΣ θυμηθήκατε από τις περσινές λύσεις, που στείλατε στα κέντρα Φ.Α. να μελετήσετε και να μάθετε από το σχολικό βιβλίο της Γ´ λυκείου, ότι στη σταθερά χημικής ισορροπίας - Κc- δεν υπάρχουν συγκεντρώσεις ΣΤΕΡΕΩΝ;
Αυτό κύριοι της επιτροπής το γνωρίζουν άπαντες οι υποψήφιοι μηδενός εξαιρουμένου.
Αυτά τα ολίγα.
Ουδείς πάντως από τους κυρίους της επιτροπής θα απαντήσει, κρυβόμενοι πίσω από τη νομοθετημένη ανωνυμία τους, όχι μόνο σε εμένα, αλλά και σε όλη την κοινότητα των χημικών, που δικαίως διαμαρτύρεται για τις επιλογές τους στα περσινά και τα φετινά θέματα».




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[10:10]  Γώγος: Πρέπει να ληφθούν κι άλλα μέτρα...
[09:42]  Εύβοια: Σήμερα το χρονοδιάγραμμα για...
[09:35]  Φθιώτιδα: Πιστή χωρίς μάσκα επιτέθηκε...
[09:07]  Ο ποταμός Πηνειός είχε ιπποπόταμους
[χθες 19:49]  Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Oruc...
[χθες 17:04]  Αυτά είναι τα νέα -αυξημένα- μέτρα...
[χθες 13:21]  Αντι-Navtex από την Ελλάδα στις...
[χθες 13:03]  Λέσβος: Δεκαεπτά πρόσφυγες και...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:15:52]