ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Να ντύσουμε τους γυμνούς

Να ντύσουμε τους γυμνούς



Από το αστυνομικό δελτίο της περασμένης εβδομάδας: Ενας άνδρας περιφερόταν γυμνός στην παραλία της πλαζ, προκαλώντας την αντίδραση των λουομένων, οι οποίοι ειδοποίησαν την αστυνομία. Αποδείχθηκε ότι ήταν περίπτωση ψυχιατρικού ενδιαφέροντος. Ενα από τα χειρότερα που μπορεί να τύχει στους αστυνομικούς. Ενας ανισόρροπος άνθρωπος που κάτι πρέπει να τον κάνεις αλλά αντιδρά και βαράει. Η συνέχεια της ιστορίας δεν έχει ειδησεογραφικό ενδιαφέρον. Βασανίστηκαν γιατροί και αστυνομικοί, πάντως. Ασθένειες του μυαλού. Μακάρι να μην τύχουν σε κανέναν, αλλά συμβαίνουν σε κάθε οικογένεια.
Μπορεί ένας διαταραγμένος άνθρωπος να φορέσει ένα τζετζερέδι στο κεφάλι του ή να κάνει το πουλί. Αλλά σ' αυτές τις περιπτώσεις δεν θα καλέσουμε την αστυνομία. Την καλέσαμε όμως όταν είδαμε τον άνθρωπο γυμνό. Η γύμνια σκανδαλίζει και προκαλεί. Αλλά γιατί; Θυμηθήκαμε ένα ανέκδοτο που μας έλεγε ο Α. : Ενας πατέρας πάει το παιδί του στον ψυχίατρο, διότι έχει ενδείξεις πως είναι σεξομανής. Ο γιατρός του ζωγραφίζει μια τελεία. Τι βλέπει; Μια γυναίκα γυμνή. Του ζωγραφίζει δεύτερη τελεία. Τι βλέπει; Βλέπει έναν άνδρα και μια γυναίκα σε αχαλίνωτες περιπτύξεις. Του ζωγραφίζει κι άλλες τελείες. Τι βλέπει; Σόδομα και Γόμορα, φωνάζει το παιδί. Ο γιατρός, αποφαίνεται. Το αγόρι είναι πράγματι ένας σεξομανής. Το παιδί εξίσταται. Εγώ είμαι βρε ο σεξομανής; Δεν μιλάς για σένα που μου δείχνεις όλα αυτά τα πράγματα, ανώμαλε.
Η γύμνια είναι αθώα. Είναι όμως ταυτοχρόνως και ερεθιστική, λόγω της αναπόδραστης ενεργοποίησης συνειρμών ερωτικού ενδιαφέροντος, κάτι που είναι στη φύση του ανθρώπου. Η ενεργοποίηση αυτή ωστόσο είναι σε άλλους ευχάριστη, σε άλλους απωθητική, σε άλλους βασανιστική, σε άλλους απαγορευμένη ηθικά, με την έννοια τη θρησκευτική ή με την έννοια της συντροφικής πίστης. Αλλοι διεγείρονται, άλλοι κολάζονται, άλλοι τα θεωρούν αυτά ντροπής πράγματα: Το σεξ είναι κάτι που μπορεί να γίνεται, αλλά είναι ανάρμοστο να συζητείται ή ακόμα και να υπονοείται. Τα παιδιά τα φέρνει το ξημέρωμα μιας νύχτας με σκοτάδι, το οποίο κάλυψε όσα έγιναν, και εν τέλει τα αναίρεσε.
Η γύμνια διώκεται με βάση τις διατάξεις για τη δημόσια αιδώ. Υπάρχει η ατομική αιδώς, υπάρχει και η δημόσια, που προκύπτει ως ηθική βλάβη από την παραβίαση των κανόνων της συμπεριφοράς σε σχέση με το σώμα μας και την ερωτική μας δραστηριότητα. Ο νόμος δέχεται ότι η ερωτική πράξη είναι κάτι ντροπιαστικό, που αναγκαστικά πρέπει να γίνεται κατά μόνας. Οι διατάξεις αυτές προστατεύουν την κοινωνία από οργιαστικές πρακτικές του παρελθόντος που αποδείχθηκε ότι είχαν εκφυλιστική επίδραση ακόμα και στη δημόσια ζωή. Αλλά πέρα από αυτό, η γύμνια μπορεί να πυροδοτήσει επεκτατικές και κτητικές διαθέσεις, κάτι που θα απειλούσε την κοινωνική συνύπαρξη και τη συνεργασία. Εδώ που τα λέμε, αυτά πυροδοτούνται και που ο άλλος φοράει τα ρούχα του. Αλλά υποτίθεται ότι η γύμνια δίνει σύνθημα.
Αλλά ενώ η γύμνια είναι αθώα, είναι και ένοχη. Η βίβλος μας εισάγει τον ανακλαστικό της αδαμιαίας αιδούς. Αραγε την επινόησε ως τιμωρία ή την ερμήνευσε ως τέτοια; Οι άνθρωποι αρχίζουμε να ντρεπόμαστε για τα ευαίσθητα σημεία του σώματός μας σε κάποια ηλικία. Είναι φυσικό ένστικτο αυτό ή αρχίζουμε να θέλουμε να μοιάσουμε στους μεγάλους, που φοράνε το μαγιό τους στην παραλία;
Η ιδέα της γύμνιας μας συνοδεύει σε πολλούς εφιάλτες, ως κατάσταση καταισχύνης και ανεπάρκειας. Γιατί είσαι γυμνός ανάμεσα σε ντυμένους; Σε έγδυσε κανείς; Οχι: Υποτίμησες την περίπτωση. Η γύμνια είναι σύμβολο υστέρησης και ελλείμματος αυτοεκτίμησης. Ερχεται να σου θυμίσει ότι είσαι ο μέγας ένοχος για τις μειονεξίες σου, κάτι που ίσως σε έκανε να νιώθεις το περιβάλλον σου. Αντί να σε απογειώνει, σε γέμιζε αμφιβολίες.
Η λογική λέει ότι πρέπει να είμαστε ντυμένοι, για να μη ντρεπόμαστε, για να μην υστερούμε, για να μην προκαλούμε, για να μην μας εκθέτουν οι δυσαρμονίες μας, για μη παραβιάζουμε τον γενικό κώδικα συμπεριφοράς. Το ζώο κυκλοφορεί γυμνό, γιατί δεν έχει λογική. Το ερώτημα είναι κατά πόσο η λογική της ενδυμασίας είναι μια επιλογή με θετικό πρόσημο ή κατάγεται κυρίως από την περιοχή του συμπλέγματος. Δεν είναι κουβέντες για παραλία αυτές. Φώναξε το περιπολικό, να μαζέψει τον ξεβράκωτο, γιατί έχουμε και γυναίκες εδώ και αν το μάτι τους πέσει σε απόκρυφα σημεία, θα αποτελεί αυτό μια παραδοχή του ερωτικού εαυτού τους. Και αυτό δεν το θέλουμε. Το σεξ είναι κάτι που υπάρχει χωρίς να υπάρχει.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [17:52:22]