ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Φέρνει πρόταση για την έλευση του τρένου ο Καραμανλής - Αντιδρά ο Πελετίδης

Πάτρα: Φέρνει πρόταση για την έλευση του τρένου ο Καραμανλής - Αντιδρά ο Πελετίδης




Στις αρχές Ιουλίου προγραμματίζεται, εκτός απροόπτου, η κάθοδος στην Πάτρα του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, προκειμένου να παρουσιαστεί η πρόταση για την διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι και το λιμάνι.
Το βασικό σενάριο που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο, όπως έχει διαρρεύσει και στο παρελθόν, και όπως έγραψε η «Π» τη Δευτέρα, είναι να γίνει μερική υπογειοποίηση και όχι πλήρης από το Ρίο μέχρι το λιμάνι, καθώς ο προϋπολογισμός ενός τέτοιου έργου θεωρείται μεγάλος.
Στο θέμα της έλευσης του σύγχρονου τρένου αναφέρθηκε χθες το ypodomes.gr, εμφανίζοντας το υπουργείο Υποδομών να προσανατολίζεται σε μια λύση που ο σιδηρόδρομος θα συνυπάρχει με τον προαστιακό.
Η διέλευση του τρένου θα είναι επίγεια διέλευση με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή από το Ρίο έως τον Αγιο Διονύσιο (όπου θα κατασκευαστεί νέος σύγχρονος κεντρικός σταθμός). Στο τμήμα αυτό έχουν προβλεφθεί βυθίσεις περίπου 100 μέτρων στα Μποζαΐτικα, την Παναχαϊκή και την Αγυιά.
Στο τμήμα από τον Αγιο Διονύσιο έως τον Αγιο Ανδρέα προβλέπεται βύθιση (με τη μέθοδο cut and cover) με μονή γραμμή για να αναδειχθεί το θαλάσσιο μέτωπο και να επιτευχθεί η πρόσβαση του σιδηρόδρομου στο λιμάνι της Πάτρας. Για τον προαστιακό προβλέπεται η λειτουργία του σε εγκιβωτισμένη επιφανειακή διέλευση.
Παράλληλα, στη λύση που επεξεργάζεται το υπουργείο να προτείνει, συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση μεγάλων λειτουργικών παρεμβάσεων στον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας όπως π.χ. κόμβων ανάπλασης και χώρων πάρκινγκ για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η πρόταση του Υπουργείου είναι εφικτή κι έχει εξασφαλισμένο προϋπολογισμό κάτω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, από το ΕΣΠΑ. Η λύση εφόσον εφαρμοστεί, προβλέπει γρήγορη ωρίμανση κι εκτέλεση των έργων και σταματά την ιδιότυπη σιδηροδρομική απομόνωση της Πάτρας από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Επιτυγχάνει δε σε εύλογο χρόνο την έλευση του σιδηρόδρομου στο λιμάνι, δίνοντας νέες μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες στην επιχειρηματική κοινότητα και την Βιομηχανική Περιοχή. Αναμένεται να ενισχυθούν οι συνδυασμένες μεταφορές, προκαλώντας αλυσιδωτές θετικές εξελίξεις στο επενδυτικό προφίλ της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας. Για την υλοποίηση της πρότασης είναι απαραίτητες να γίνουν συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Υπενθυμίζεται ότι η Πάτρα βρίσκεται σε σιδηροδρομική απομόνωση την τελευταία δεκαετία υπό το πρόσχημα της κατασκευής των έργων αναβάθμισης του δικτύου της. Από το 2007 μέχρι και σήμερα αναζητείται μια λύση με την οποία να συμφωνούν όλες οι πλευρές της τοπικής κοινωνίας, τόσο αναπτυξιακά όσο και ως προς την ποιότητα ζωής στην πόλη.

Του Μιχάλη Βασιλάκη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΛΕΤΙΔΗ
Σε χθεσινό του δημοσίευμα, Αθηναϊκό μέσο ενημέρωσης, ανέφερε ότι ο Υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής, θα επισκεφθεί την πόλη μας τον Ιούνιο για να παρουσιάσει τον σχεδιασμό του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για την επίγεια διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην πόλη μας.
Ο σχεδιασμός που περιγράφεται, στρέφεται ενάντια στα ζωτικά συμφέροντα των κατοίκων της τρίτης πόλης της Ελλάδας.
Περιφρονεί την διαχρονική διεκδίκηση του Πατραϊκού λαού, της Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου, των μαζικών φορέων της πόλης και τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό της.
Η υπόγεια διέλευση με τούνελ δεκάδων χιλιομέτρων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, θεωρήθηκε αυτονόητη, οικονομικά ρεαλιστική και τεχνικά εφαρμόσιμη σε φυσικά εμπόδια σε άλλες πόλεις όπως στο γειτονικό Αίγιο, ακόμα και σε χωριά, ενώ για την τρίτη πόλη της χώρας, προπαγανδίζουν ότι πρόκειται για «φαραωνικό έργο».
Η υπογειοποίηση μάλιστα, θα γίνει με την φθηνότερη μέθοδο του cut and cover.
Ο Πατραϊκός λαός, θα συνεχίσει ενωμένος τον αγώνα του, μαζί με την Δημοτική Αρχή και τους λαϊκούς μαζικούς φορείς για να μείνουν και αυτοί οι σχεδιασμοί στα χαρτιά.
Το διαχρονικό αίτημα για σύγχρονο τρένο με υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής -που θα επηρεάσει την Πάτρα για εκατονταετίες- την λειτουργία του προαστιακού και την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου, πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομου, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο, είναι προς το συμφέρον του Πατραϊκού λαού σήμερα, αλλά και των γενιών που έρχονται.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[14:41]  8 Regional Growth Conference - COVID-19...
[13:36]  8 Regional Growth Conference - Ο...
[11:25]  8 Regional Growth Conference - Κυριάκος...
[07:40]  Μ. Σχοινάς: Ιστορική πρωτοβουλία η...
[χθες 20:11]  8th Regional Growth Conference:...
[χθες 18:35]  8th Regional Growth Conference:...
[χθες 14:38]  ΟΛΠΑ: Επεσαν υπογραφές με ΔΕΠΑ και...
[χθες 22:09]  Αχαϊα: Τράβηξαν καραμπίνα στα...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [16:33:54]