ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ορέστεια: Μια τραγωδία

Ορέστεια: Μια τραγωδία



Ονειρεύτηκες ότι αποκτάμε νησιά και ακτές με άλλα ονόματα. Τέρμα πλέον η Σέριφος, η Ικαρία, οι Φούρνοι. Τη θέση τους παίρνουν η Αποτοξίνωσις, η Αποτος, οι Ανώνυμοι Αλκοολικοί, η Απόστασις, η Αποστείρωσις, η Ησυχος, η Ανέπαφος. Τα μέτρα που περιέλαβε η αρχική μορφή της ΚΥΑ για τις οργανωμένες παραλίες ξυπνούν αυτόν τον συνειρμό. Η φιλοσοφία τους ακούγεται αρτιοσκληρωτική, αλλά έχει υγειονομική βάση: Αποφεύγονται τα μέσα εκείνα που ενθαρρύνουν συμπεριφορές που φέρνουν τους ανθρώπους κοντά. Αυτό, δεν το θέλουμε. Ο ιός καραδοκεί. Δεν είναι σίγουρο αυτό το τελευταίο, αλλά το χαρακτηριστικό αυτής της επιδημίας είναι ότι πρέπει να φέρεσαι σαν να υπάρχει ιός ανάμεσά μας, γιατί ο ιός καλοκρύβεται και τον παίρνεις είδηση όταν είναι ήδη αργά: Τα εμπεδώσαμε αυτά, όλη την άνοιξη κάναμε σπουδές ιατρικής πρώτου έτους. Ετσι, φέτος στις ακτές, αντί για ναυαγοσώστες, θα έχουμε πενηντάρηδες κυρίους, ντυμένους με λινά και με καπέλα, που θα περιφέρονται στην άμμο και θα κατακεραυνώνουν όποιον προσεγγίζει επιλήψιμα τους άλλους, όπως ο πατέρας που ενσάρκωνε ο Ορέστης Μακρής, ο οποίος έβγαζε τις κόρες του στη θάλασσα και τις επιτηρούσε με βλέμμα και φωνή δρεπανηφόρα.
Δεν θα σερβίρεται οινοπνευματώδες, κι ας πηγαίνουμε οι περισσότεροι από εμάς κυρίως γι' αυτόν τον λόγο στη θάλασσα, για τις μπύρες μετά την έκθεση στον ήλιο. Αντε τώρα να πεις του βορειοευρωπαίου- ανθρώπους που έχουν μάθει να καταναλώνουν αλκοόλ από τις 11 το πρωί- ότι αυτό δεν επιτρέπεται. Βλέπεις, το ποτό λύνει τις αναστολές και ενθαρρύνει την κοινωνικότητα. Οι άνθρωποι πλησιάζουν, κάνουν πηγαδάκια, εναλλάσσονται σ' αυτά, φλερτάρουν, διολισθαίνουν σε μια μη ελέγξιμη ευθυμία, που σε κάνει λιγότερο καθοδηγήσιμο και από νήπιο. Μην ακουμπάς την πρίζα ακούς. Και πού το βάζεις το χέρι σου; Στην πρίζα, όλη την ώρα. Δεν θα παίζεται μουσική. Είχε μουσική ο Ροβινσώνας Κρούσος ναυαγός τόσα χρόνια στο νησί; Δεν είχε και μια χαρά την έβγαλε. Βρήκε κι έναν ιθαγενή, που τον ονόμασε Παρασκευά. Γιατί τον ονόμασε Παρασκευά; Γιατί του θύμιζε τις Παρασκευές που πήγαινε στα κλαμπ εν γνώσει του ότι την άλλη μέρα είχε αργία. Πάει ο Ντέμης Ρούσος. Κρούσος, τώρα. Δεν επιτρέπονται τα αθλήματα επαφής, το σούμο ας πούμε. Να απλώνεις λάδι στην πλάτη του άλλου, επιτρέπεται; Αδιευκρίνιστο. Υποθέτουμε ότι θα επιτρέπεται η ερωτική επαφή, αλλά με απόσταση ενάμιση μέτρο. Το σεξ με παραλλαγές φέτος θα έχει άλλη μορφή: Βάιμπερ, σκάιπ, μέσεντζερ, ζουμ.
Τη λύσαμε την εξίσωση είπε στους μαθητές ο πρωθυπουργός. Ο ίδιος μπορεί να την έχει λελυμένη θεωρητικά, αλλά εμείς τη ζούμε πρακτικά σαν μια βασανιστική αντίφαση. Θέλουμε να δουλέψει η οικονομία, δεν μπορούμε να ζούμε ανεξέλεγκτα όμως. Θέλουμε τον τουρίστα, αλλά δεν θέλουμε τον ιό του. Θέλουμε να κυκλοφορούμε, δεν πρέπει να αγγιζόμαστε. Θέλουμε να μεταφερόμαστε, δεν πρέπει να εκπνέουμε και να εισπνέουμε. Οι ΚΥΑ είναι οι λυμένες εξισώσεις επί χάρτου, όμως η ζωή, οι ανάγκες της, η φύση μας είναι στον δρόμο. Ουσιαστικά, το μέλλον λανσάρεται σαν μια διαρκής άσκηση φακιρικής αυτοσυγκέντρωσης. Κολυμπάς, ξεπλένεσαι σε απόσταση, ξαπλώνεις σε απόσταση, διαβάζεις, ρεμβάζεις, σιωπάς, αποκοιμιέσαι, ξυπνάς, τα μαζεύεις, φεύγεις, κλείνεσαι, διαβάζεις, ρεμβάζεις, σιωπάς, κοιμάσαι για βράδυ. Ή μπορείς να βγεις στο μπαρ της πλατείας και να γίνει χαμός. Στις παραλίες ισχύει η φακιρική. Στην κυρίως πόλη όχι. Μένεις να διερωτάσαι. Τις ΚΥΑ τις βγάζει υγειονομικός; Ή ο Ορέστης Μακρής;



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:59:09]