ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Κάλυψη της ανεπάρκειας ουσιαστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Κάλυψη της ανεπάρκειας ουσιαστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης



ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΘ. ΛΑΖΑΡΗ *

Πίσω από το ψευτοδίλημμα Λατινικά ή Κοινωνιολογία, στο οποίο εντέχνως ή αφελώς παγιδεύεται η συζήτηση, όπως επιθυμεί άλλωστε και το Υπουργείο Παιδείας, η αλλαγή συνιστά μόνη της σήμα σαφούς ιδεολογικής, παιδαγωγικής και πολιτικής επιλογής. Ωστόσο, και η ίδια, ως μερική και ατελής μεταρρύθμιση, παραπλανά και εγκλωβίζει την εκπαιδευτική κοινότητα στην ανάλυση του μερικού και όχι του καθόλου. Δεν εντάσσεται δηλαδή η διδασκαλία των Λατινικών σε ένα πλαίσιο ανασύνταξης της παιδείας προς ένα κλασικό και ουμανιστικό πρότυπο, προς τον Homo Universalis, που κάθε άλλο παρά «ξεπερασμένο» μοντέλο παιδαγωγικής και πνευματικής σύστασης του σύγχρονου νέου συνιστά. Μια συγκροτημένη, με σύγχρονα παιδαγωγικά εργαλεία, εκπαιδευτική πολιτική που εντάσσει στο σώμα της την Αρχαία Ελληνική φιλοσοφία και Ποίηση, τη Λογοτεχνία, από τον Όμηρο έως τη Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, την Αισθητική κλπ., απαραίτητα ενσωματώνει μια σύγχρονη επιστήμη, όπως η Κοινωνιολογία, που συνεργάζεται με την φιλοσοφία και την ποίηση. Δίπλα στους αριστοτελικούς ορισμούς και έννοιες της Πόλης και της Πολιτικής, έρχονται να παρακαθίσουν σε Συμπόσιο Ιδεών οι έννοιες της τάξης, της εργασίας, του Καπιταλισμού, της ανεργίας, συμπληρώνοντας το πεδίο ανάπτυξης και δημιουργίας πολιτικής και κοινωνικής συνείδησης των νέων πολιτών.
Η σπασμωδική λοιπόν αλλαγή και αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά δεν συνιστά σύγκρουση προοδευτικών και συντηρητικών, αριστερών και δεξιών, σε μια μανιχαϊστικού τύπου ερμηνεία της ιστορίας, αλλά επιλογή πρόχειρη και πονηρή, που καλύπτει τη γύμνια και την ανεπάρκεια ουσιαστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η επαναφορά των Λατινικών σηματοδοτεί μια δήθεν επανασύνδεση με τις ρίζες ενός πυλώνα του Ευρωπαϊκού πολιτισμού, τη λατινική γραμματεία, που ωστόσο θα είναι η αποστήθιση τριάντα περίπου κειμένων, για τις ανάγκες της εξέτασης. Σαφώς, η κοινωνιολογία μπορεί να καλλιεργήσει την πολιτική και κοινωνική συνείδηση όλων των νέων και επομένως εξυπηρετεί ευρύτερο φάσμα διανοητικών, μαθησιακών, ηθικών και παιδαγωγικών αναγκών.
Ίσως, οι έννοιες που διδάσκονται οι αυριανοί πολίτες, η πολιτική χροιά της επιστήμης αυτής, τα ονόματα των ιδρυτών επιστημόνων, Μαξ Βέμπερ, Κάρολος Μαρξ, Εμιλ Ντυρκέμ κλπ. αλλά και η ορολογία, η αυστηρή επιστημολογική μεθοδολογία της και παρεπόμενα η καλλιέργεια κριτικής σκέψης των μαθητών τρομάζει τα ίδια τα θέσφατα του Υπουργείου.
Λατινικά ή Κοινωνιολογία; Ελευθερία σκέψης, επιστήμη, δημοκρατία, γνώση, είναι η σωτηρία και η κάθαρση για όλους. Αυτό απαντάμε. Γιατί καθώς ο Σολωμός είπε, εθνικό είναι το αληθινό. Πατριδοκαπηλία είναι το ψεύδος και ο σκοταδισμός.


* Ο Ανδρέας Αθ. Λάζαρης είναι διδάκτωρ Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Θεωρίας της Λογοτεχνίας και Ερμηνείας των Κειμένων - ποιητής.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[14:40]  Όχι στον Εθελοντισμό σημαίνει όχι στην...
[χθες 12:58]  Αδιατάρακτη κοινωνία: κοινωνία σε...
[χθες 12:32]  Τελικά, «αφορίζει» και ο Αρειος...
[χθες 08:25]  Ποιες πόλεις θα βγουν κερδισμένες...
[χθες 13:57]  Εζησε αγέρωχα, έφυγε λεβέντικα!
[χθες 11:56]  Ο ξεπεσμός, η συνομιλία και το...
[χθες 10:53]  Το άσπρο δεν μπορεί να γίνει...
[χθες 09:48]  Ο ψευτογιατρός κυκλοφορούσε όπου...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [16:35:25]