ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλαδικές, ο μεγάλος γρίφος: «Δώρο» για τον εξεταζόμενο, βραχνάς για την Επιτροπή»

Πανελλαδικές, ο μεγάλος γρίφος: «Δώρο» για τον εξεταζόμενο, βραχνάς για την Επιτροπή»



ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΥ *


Αν μπορούσαμε να αποδώσουμε ένα χαρακτηρισμό για τις φετινές πανελλαδικές, αυτός θα ήταν αναμφίβολα η λέξη «ιδιαίτερες». Κι αυτό γιατί η επιτροπή καλείται να βγάλει θέματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της αρτιότητας, με έναν παράγοντα πολύ αρνητικό: ύλη κατά περίπου 30% μειωμένη. Μπορεί η μειωμένη ύλη να είναι «δώρο» για τον εξεταζόμενο, είναι όμως βραχνάς για την Επιτροπή των θεμάτων που πρέπει ενός περιορισμένου πλαισίου ύλης να επιτύχει σωστές διατυπώσεις, κάλυψη όλης της ύλης, ικανοποιητική διαβάθμιση δυσκολίας. Το τελευταίο είναι και το πιο δύσκολο για φέτος.
Αυτά όσον αφορά στη δουλειά της Επιτροπής. Όσον αφορά στους μαθητές, τα νέα δεδομένα δημιουργούν ευκαιρίες αλλά και παγίδες. Η τηλεκπαίδευση, υπό ιδανικές προϋποθέσεις, μπορεί να πλησιάσει σε αποτελεσματικότητα την εκπαίδευση σε φυσική τάξη, αρκεί ο διδάσκων να είναι σωστά καταρτισμένος και ο μαθητής αρκετά υπεύθυνος. Από την άλλη, ο διαθέσιμος χρόνος για διάβασμα είναι πολύ περισσότερος από ποτέ, λαμβάνοντας υπ' όψιν και τη χρονική επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς. Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό. Αν ο μαθητής βρει καλό ρυθμό, έχει αίσθημα ευθύνης και σωστή υποστήριξη από τους καθηγητές του και το οικογενειακό του περιβάλλον, τότε το μετατρέπει σε πλεονέκτημα.
Αν κάτι όμως από τα παραπάνω δε λειτουργήσει σωστά, θα υπάρξουν δυσκολίες. Δεν είναι πάντα εύκολο για έναν έφηβο να είναι συνεπής στο πρόγραμμά του και με καλή ψυχολογία για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν είναι δεδομένο ότι η περιρρέουσα σημερινή ατμόσφαιρα είναι πάντα θετική, ούτε είναι αυτονόητο ότι η αποτελεσματικότητα των καθηγητών του στην τηλεδιδασκαλία θα είναι ίδια με αυτή του «ζωντανού» μαθήματος.
Εν κατακλείδι, δεν είναι σωστό να προσπαθούμε να χρωματίσουμε αρνητικά τις φετινές πανελλαδικές. Ας προσπαθήσουμε να μη δημιουργούμε συνθήκες πανικού, που σίγουρα δε βοηθούν τα παιδιά. Πάντα υπάρχει και η θετική οπτική των πραγμάτων. Και σίγουρα όλοι θέλουμε να την υποδείξουμε στα παιδιά μας.

·Ο Δημήτρης Καρανάσιος είναι φιλόλογος, εκ των ιδιοκτητών-υπευθύνων σπουδών του Φροντιστηρίου «Ανοδος»




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 18:11]  Η νέα on-line ζωή: Η ψηφιακή...
[χθες 18:06]  Η νέα on-line ζωή: Φτωχαίνει η ροή...
[χθες 17:58]  Η νέα on-line ζωή: Κύριο ζητούμενο...
[χθες 17:55]  Η νέα on-line ζωή: Ο απρόσεχτος...
[χθες 17:50]  Η νέα on-line ζωή: Το καλύτερο από...
[χθες 17:46]  Η νέα on-line ζωή: Στην μετά COVID...
[χθες 17:45]  Η νέα on-line ζωή: Ματαίωση...
[χθες 17:43]  Η νέα on-line ζωή: οφέλη και...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:41:43]