ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μαυρομμάτης: Η έμπνευση έρχεται «με μια θηλιά»

Μαυρομμάτης: Η έμπνευση έρχεται «με μια θηλιά»



Ο Αρτέμης Μαυρομμάτης γεννήθηκε το 1990. Εχει εκδώσει τα ποιητικά βιβλία «Εν πλω» (Θράκα, 2016), «Χασέπ» (Θράκα, 2017) και «Η δολοφονία του Μαλτέζου και μια τίγρη» (Θράκα, 2019). Παράλληλα, ασχολείται με τη μετάφραση γερμανόφωνης λογοτεχνίας. Ζει στην Αθήνα.


Ας υποθέσουμε ότι έχετε απέναντί σας τον εαυτό σας όταν ήταν παιδί και πρέπει να τον συστήσετε σε άλλους. Τι θα λέγατε; Άλλαξε κάτι από τότε;
Ως παιδί και ως έφηβος σιχαινόμουν τη λογοτεχνία. Τώρα, είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ζωής μου.

Πώς ακούτε την ποιητική φωνή σας διαβάζοντας τους στίχους σας;
Οταν ακούω αυτά που έχω γράψει και δεν νιώθω ντροπή, τότε σημαίνει πως το ποίημα είναι σε σχετικά καλό δρόμο.

Επίγονο ποιων ποιητών θεωρείτε τον εαυτό σας;
Δεν ξέρω. Αναπόφευκτα έχω επηρεαστεί από όλους τους ποιητές που έχω διαβάσει, είτε τους καλούς, είτε τους κακούς, είτε τους μέτριους. Το βασικό είναι να δουλεύω κάθε βιβλίο μέχρι να είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με τα στάνταρ που έχω θέσει εγώ για τον εαυτό μου, με σεβασμό στην υπόθεση της ποίησης. Από κει και πέρα, αν ανήκω σε κάποιο ρεύμα ή αν αποτελώ συνέχεια κάποιου προγενέστερου ποιητή, ας το αποφασίσουν καλύτερα οι κριτικοί, εάν κι εφόσον έχει κάποια σημασία.

Η ποίηση αδικεί τον ποιητή καθώς δεν μπορεί να τον θρέψει. Εσείς πώς την αντιμετωπίζετε επαγγελματικά στο βίο σας;
Μπορεί να μην με θρέφει με ευρώ, αλλά με θρέφει με πολλούς άλλους τρόπους. Αν φτάσει κάποια στιγμή να με θρέφει και με ευρώ, τότε θα σημαίνει είτε ότι έχω κάνει κάτι τρομερά σωστά, είτε ότι έχω κάνει κάτι τρομερά λάθος.

Πώς σας επισκέπτονται οι ιστορίες που γράφετε γι' αυτές;
Συνήθως με μια θηλιά, για να μου προκαλούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφυξία.

Η αρματωσιά των ποιητικών σας διαδρομών σε τι διαφέρει από αυτές των ομότεχνών σας;
Ολοι είμαστε ίδιοι, όλοι είμαστε διαφορετικοί.

Ο χώρος της ποίησης και της λογοτεχνίας, όπως έχει δείξει η ιστορία, είναι τόπος μικρών και μεγάλων αψιμαχιών. Εσείς πώς τις βιώνετε;
Υπάρχει αρκετός χώρος για όλους. Οι όποιες κόντρες μεταξύ καλλιτεχνών δεν είναι επικίνδυνες. Ο πραγματικός κίνδυνος είναι όταν απειλείται
η ελευθερία της Τέχνης από τη μεριά εξουσιαστικών και μισαλλόδοξων θεσμών.

Η ποίηση έχει διάρκεια και διαδρομή. Εσείς πώς έχετε σχεδιάσει την πορεία σας προς την ολοκλήρωση του έμμετρου αγώνα που επιτελείτε;
Πολλή δουλειά και όσο το δυνατόν περισσότερο διάβασμα.
Στον επέκεινα χρόνο πού νομίζετε ότι θα βρίσκατε το πορτρέτο που ο ίδιος φιλοτεχνείτε;
Μέσα σε μια μαύρη τρύπα.

Πώς ορίζετε το ποίημα που «αντέχει στον χρόνο»;
Τίποτα δεν αντέχει στον χρόνο. Πλησιάζει η στιγμή που θα πεθάνει μέχρι κι ο θάνατος.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 10:03]  Γιάννης Ψυχοπαίδης: «Η συνομιλία»...
[χθες 09:59]  Καλλιόπη Εξάρχου: Προνομιούχα η...
[χθες 13:04]  Μαργαρίτα Καραπάνου: Μη μαδάς τη...
[χθες 14:37]  Άννα Γαλανού: Υποστηρίζω τις...
[χθες 14:27]  Αγγελική Αυγερίου: Το άγνωστο μετά...
[χθες 10:01]  Μαργαρίτα Καραπάνου: Μη μαδάς τη...
[χθες 17:16]  Παναγιώτα Σμυρλή: Η ευτυχία, η...
[χθες 16:00]  Οι Υποτροφίες της HELMEPA για το...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [05:37:14]