ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αίγιο: Εχει όλο το «πακέτο» το νέο λιμάνι για βάση εξορύξεων πετρελαίου;

Αίγιο: Εχει όλο το «πακέτο» το νέο λιμάνι για βάση εξορύξεων πετρελαίου;





Η «Π τ Δ» αναφέρθηκε την περασμένη Δευτέρα, στο τι ακριβώς «παίζει» με το νέο λιμάνι του Αιγίου σ' αυτή την μείζονα, από πάσης πλευράς, υπόθεση της αξιολόγησης που έχουν ζητήσει τα ΕΛ.ΠΕ. για να επιλεγεί το πλέον κατάλληλο λιμάνι στον Δυτικό Πατραϊκό Κόλπο που θα λειτουργήσει ως Εφοδιαστική Βάση για την υποστήριξη των ερευνητικών υπερακτίων γεωτρητικών εργασιών.
Η ΕΛΠΕ Πατραϊκός ανέθεσε στην εταιρεία DNV GL Hellas S.A. τη μελέτη αξιολόγησης των λιμένων Αιγίου, Πάτρας, Αστακού και Κατάκολου. Ηδη έχει γίνει ο πρώτος επιτόπιος έλεγχος στο λιμάνι του Αιγίου και ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL συγκεντρώνει συνεχώς στοιχεία.
Τρία διακεκριμένα στελέχη, έκαστος στο είδος του, ο Αβραάμ Ζεληλίδης, ο Δημήτρης Φιλιππάτος και ο Ανδρέας Πατούχας καταθέτουν στην «Π τ Δ» την άποψή τους: τι πιθανότητες έχει το λιμάνι του Αιγίου; Διαθέτει τις προδιαγραφές για να περάσει τον έλεγχο καταλληλότητας; Και τι θα σημαίνει για την περιοχή ενδεχόμενη επιλογή του ως Εφοδιαστική Βάση για τη γεώτρηση;

Αβραάμ Ζεληλίδης (καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών)
-«Θεωρώ πως το λιμάνι του Αιγίου μπορεί να υποστηρίξει τις προδιαγραφές που θέτουν τα ΕΛ.ΠΕ και να αποτελέσει την εφοδιαστική βάση της γεώτρησης, αν αυτή ποτέ ξεκινήσει… Χρειάζεται ένα λιμάνι που να λειτουργήσει ως αποθηκευτικός χώρος: να τοποθετηθεί εκεί ο εξοπλισμός, τσιμέντα, τρυπάνια, σωλήνες, κλπ, και να μεταφέρονται όταν χρειάζεται στον τόπο της γεώτρησης, στην πλατφόρμα».

-«Αντικειμενικά, το λιμάνι που θα εξυπηρετούσε περισσότερο απ' οποιοδήποτε άλλο για το συγκεκριμένο πρότζεκτ είναι αυτό του Αστακού. Κυρίως λόγω θέσης και απόστασης από τον τόπο γεώτρησης, στον Δυτικό Πατραϊκό. Αλλά για την επιλογή του λιμανιού-εφοδιαστικής βάσης θα παίξουν πολλά πράγματα ρόλο. Το Αίγιο, δηλαδή, επειδή το λιμάνι του παραμένει χωρίς κανένα σχεδόν αντικείμενο, και αυτό μπορεί να μετρήσει καταλυτικά, καίγεται να είναι αυτό που θα επιλεγεί. Και στέλνει το μήνυμα, ανοιχτά και ξεκάθαρα, «φέρτε το εδώ το έργο». Στην Πάτρα το λιμάνι έχει πολλές δραστηριότητες , θέτει και οικονομικό θέμα, δεν μου μοιάζει να καίγονται… Το λιμάνι του Αιγίου, και προσέξτε το αυτό, έχει το ντεσαβαντάζ ότι απέχει περίπου 50 χιλιόμετρα από τον τόπο γεώτρησης. Αν, όμως, τα ΕΛ.ΠΕ δεν βρουν άλλο λιμάνι με τις προϋποθέσεις που θέλουν, πιθανότατα θα επιλέξουν του Αιγίου».
-«Εγώ, πάντως, θα είμαι για μια ακόμα φορά ειλικρινής. Τουλάχιστον έτσι νιώθω. Πολύ φοβάμαι πως αυτή η γεώτρηση στον Δυτικό Πατραϊκό Κόλπο δεν θα γίνει ποτέ. Ηδη δόθηκε μία παράταση, πιστεύω πως θα δοθεί κι άλλη, κι άλλη… Δεν είμαι αισιόδοξος. Μόνο δύο γεωτρήσεις εκτιμώ ότι θα ξεκολλήσουν και θα προχωρήσουν: αυτή νοτιοδυτικά της Κρήτης και αυτή δυτικά της Κέρκυρας».



Δημήτρης Φιλιππάτος (πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας)
-«Εκτιμώ ότι το νέο λιμάνι του Αιγίου έχει πολλές πιθανότητες για να επιλεγεί ως βάση εφοδιασμού για τη γεώτρηση στο Δυτικό Πατραϊκό Κόλπο. Και έχει πιθανότητες γιατί έχει όλες τις προδιαγραφές που απαιτούνται. Και τις έχει σε μεγάλο βαθμό: είναι καινούργιο λιμάνι, έχει χερσαίους χώρους εντελώς ελεύθερους και εντός της λιμενικής ζώνης. Είναι πιστοποιημένο με όλους τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας και λειτουργίας . Διαθέτει υποσταθμούς ρεύματος, ηλεκτρογεννήτριες, σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων, τα βάθη του είναι κανονικά».
-«Επίσης, και είναι ιδιαίτερα σημαντικό, έχει σε πολύ μικρή απόσταση σύνδεση με εθνική οδικό δίκτυο, ενώ ήδη έχει δημοπρατηθεί και το έργο τής απ' ευθείας σύνδεσης του νέου λιμανιού με την Εθνική Οδό, εξασφαλίστηκε η πίστωση και είμαστε στο στάδιο των απαλλοτριώσεων».

-«Θεωρώ πως η επιλογή του νέου λιμανιού του Αιγίου ως εφοδιαστική βάση θα είναι η πιο συμφέρουσα λύση για τα ΕΛ.ΠΕ. Και επειδή ακούω ότι είναι ένα θεματάκι η απόσταση από την καρδιά της γεώτρησης, θα πω ότι μπροστά στα τόσα πλεονεκτήματα που έχει το λιμάνι του Αιγίου η απόσταση είναι το ελάχιστο, ούτε καν προβληματίζει, έτσι πιστεύω».
-«Για την Αιγιάλεια, θα ήταν μια πραγματικά ευεργετική εξέλιξη. Θα αλλάξει η φυσιογνωμία της περιοχής. Δείτε το παράδειγμα της Καβάλας με τη Θάσο. Δείτε το παράδειγμα της Λεμεσού στην Κύπρο, που κι αυτή επελέγη ως εφοδιαστική βάση. Ξέρετε, όμως, ποιο είναι το πιο σημαντικό; Ότι αν τελικά επιλεγεί το λιμάνι του Αιγίου ως εφοδιαστική βάση, ξεκινήσει η γεώτρηση και πάει καλά, η βάση θα μονιμοποιηθεί. Καταλαβαίνετε τι οικονομικά οφέλη συνεπάγεται για το Αίγιο και την Αιγιάλεια αυτή η εξέλιξη».




Ανδρέας Πατούχας ( πρόεδρος της Ενωσης Ναυτικών Πρακτόρων Δυτικής Ελλάδας):

-«Εκτιμώ ότι και τα τρία λιμάνια που έχουν προεπιλεγεί, για να αποτελέσει ένα εξ αυτών εφοδιαστική βάση για τις επικείμενες γεωτρήσεις, έχουν τις προδιαγραφές και τις υποδομές. Υπ' αυτή την έννοια, νομίζω ότι θα 'ταν προτιμότερο να επιλεγόταν ένα λιμάνι τού οποίου η αξιοποίηση θα επέφερε και έξτρα έσοδα για την τοπική κοινωνία. Αυτό ισχύει και για το Αίγιο, που αν επιλεγεί, θα πέσουν χρήματα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, άρα στην τοπική οικονομία, και για την Πάτρα, που αν επιλεγεί, θα ωφεληθεί και ο ΟΛΠΑ και κατ' επέκταση η τοπική οικονομία. Διατηρώ αμφιβολίες αν ισχύει κάτι ανάλογο για το λιμάνι του Αστακού, γιατί εκεί υπάρχουν τράπεζες στη μέση».

-«Τα ΕΛ.ΠΕ θα πάρουν την τελική απόφαση. Δεν γνωρίζω με ποια κριτήρια. Για παράδειγμα, το λιμάνι του Αιγίου είναι το πιο μακρινό σε απόσταση από την καρδιά της γεώτρησης, αλλά πιθανόν να είναι και η πιο οικονομική επιλογή. Ο Αστακός, δηλαδή, μπορεί για κάποιους να φαντάζει ως το πιο έτοιμο και πλησιέστερο λιμάνι, αλλά δεν υπάρχει Νοσοκομείο σε κοντινή απόσταση. Ενώ η Πάτρα και το Αίγιο έχουν. Θα μετρήσουν κι άλλες παράμετροι: αεροδρόμιο, εθνικοί οδοί, μετεωρολογικά δεδομένα».

-«Απ' ό,τι γνωρίζω, οι εταιρείες-πάροχοι θα καταθέσουν τις εισηγήσεις και προσφορές τους μέχρι τις 5 Μαρτίου. Είναι οι εταιρίες που θέτουν υποψηφιότητα ν' αναλάβουν προς τα ΕΛ.ΠΕ την πλήρη παροχή υπηρεσιών στο λιμάνι που θα επιλεγεί. Και θα καταθέσουν και την εισήγησή τους».

-«Φαντάζει ως μια μεγάλη ευκαιρία για την περιοχή, είτε επιλεγεί η Πάτρα είτε το Αίγιο. Και δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία για την τοπική κοινωνία και οικονομία».


ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[20:59]  Αίγιο: Ζητούν τώρα απαλλαγή από τα...
[14:23]  Αίγιο: «Σούπερ»...πρόστιμα και...
[08:31]  Αιγιάλεια: Κινητοποίηση στο Νοσοκομείο...
[χθες 14:04]  Αίγιο: Σάλος με διαρροή επιστολής...
[χθες 08:45]  Αιγιάλεια: Τηλεκπαίδευση με...
[χθες 18:01]  Αίγιο: Μαύρα κι άραχνα μαντάτα για...
[χθες 09:49]  Αίγιο: Ασανσέρ, πάρκινγκ και...
[χθες 13:53]  Αιγιάλεια: Προϊόντα από το...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [23:25:54]