ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Οπτικοακουστικό ταξίδι στις ράγες της νοσταλγίας (Φωτο)

Πάτρα: Οπτικοακουστικό ταξίδι στις ράγες της νοσταλγίας (Φωτο)





Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε η πρώτη ημέρα του Πανελληνίου Συνεδρίου Ενδοκρινολογίας που πραγματοποιήθηκε χθες και προχθές στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.
Το «Πολιτιστικό Ενδόραμα» φέτος έφερε στους συνέδρους μνήμες από ιστορικούς σταθμούς του τρένου της Πελοποννήσου, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο ευθεία σύνδεση του «Ενδοράματος» με θέματα επικαιρότητας της περιοχής.
Η αρχαιολόγος - ιστορικός Ανδρονίκη Χρυσάφη επιμελήθηκε το πρόγραμμα και ο Σωτήρης Πέτρου μέσα από τον φωτογραφικό του φακό οπτικοποίησε το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού σιδηροδρομικού δικτύου που θα ένωνε τις μεγάλες πόλεις με τα λιμάνια και την ορεινή ενδοχώρα και θα έβαζε την Ελλάδα στην βιομηχανική εποχή.
Το 1882 ξεκίνησαν τα έργα και, παρά τους αρχικούς υπολογισμούς πως το δίκτυο θα ήταν έτοιμο πέντε χρόνια μετά, αφού μεσολάβησε η σταφιδική κρίση του 1892, η πτώχευση του 1893, ο «ατυχής» ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897, στις 7 Σεπτεμβρίου 1902 ολοκληρώθηκε το δίκτυο με τη λειτουργία του τμήματος από τον Πύργο στην Κυπαρισσία και το Ζευγολατιό. Την Πελοποννησιακή γη διατρέχουν, πλέον, σε ένα κυκλικό σχήμα ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδόν 750 χιλιόμετρα γραμμής.
Μια από τις ιδιαιτερότητες των σταθμών είναι πως μπορεί να εντοπιστεί αρχιτεκτονική ποικιλία. Ετσι λοιπόν μπορεί κανείς να διακρίνει κοινά χαρακτηριστικά στους πέτρινους σταθμούς του τμήματος Μύλων - Τρίπολης - Καλαμάτας, όπως επίσης στο τμήμα Πάτρας - Πύργου με τα ισόγεια επιμήκη κτήρια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το δίκτυο κατασκευάστηκε τμηματικά από διαφορετικές εταιρείες - αναδόχους, χωρίς να υπάρχει κάποιος κεντρικός σχεδιασμός.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1970, αποτελούσε το κύριο μεταφορικό μέσο ανθρώπων και αγαθών, και έγινε μέρος της ζωής τους για τέσσερις τουλάχιστον γενιές. Από τον Ιανουάριο του 2011 το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας. Λειτουργεί μόνο ο οδοντωτός, η γραμμή Κατάκολο - Ολυμπία και ο προαστιακός της Πάτρας.
Ας τους κρατήσουμε λοιπόν στην μνήμη μας μέσα από τις φωτογραφίες, και ας τους αποδώσουμε στην κοινή μνήμη του τόπου, τον οποίο κάποτε υπηρέτησαν πιστά.

Του
Απόστολου Αναστασόπουλου





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 15:31]  Aχαΐα: Από την κορυφή του Ωλενού...
[χθες 16:17]  Αχαΐα: Συνεχίζεται η διάθεση...
[χθες 15:40]  Πάτρα: «Πληρώσαμε πολλά. Δεν θα...
[χθες 14:20]  Πάτρα: Η ξεχωριστή δράση των...
[χθες 11:46]  Πάτρα: Με λαμπρότητα εορτάσθη η...
[χθες 12:48]  Η Ν.Δ. με διαδικτυακό μαραθώνιο,...
[χθες 14:50]  Πάτρα: Η δράση Εθελοντικής...
[χθες 14:34]  Πάτρα: Ενίσχυση του Ιεραποστολικού...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [16:01:25]