ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εμφιετζόγλου στην "ΠτΚ": Το

Εμφιετζόγλου στην "ΠτΚ": Το '22 μπορεί να είναι έτοιμη η Πατρών-Πύργου



Η 'ΠτΚ' συνομίλησε τον ισχυρό άνδρα της GD Infracture (ΕΠΕ Hellas Branch) Πρόδρομο Εμφιετζόγλου στο εργοτάξιο της 8ης εργολαβίας της Πατρών-Πύργου, στο Μιντολόγλι, με αφορμή την προσωπική και έντονη αντιπαράθεσή του με τον νέο υπουργό Κώστα Καραμανλή, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλείψει την προηγούμενη διαδικασία τμηματικής ανάθεσης του έργου.
Στις δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι ο στόχος είναι να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος. Δηλώνει μάλιστα εκ νέου ότι προτίθεται να συνδράμει και για την προώθηση των εργολαβιών του 'Τοξότη' στην Πατρών Πύργου που 'χηρεύουν' μετά την αδυναμία και επικείμενη πτώχευση του Ομίλου Καλογρίτσα.
Παράλhλα κατακρίνει τους άλλους εργολήπτες για την υπαναχώρησή τους από το έργο, μετά την αλλαγή των προθέσεων της νέας κυβέρνησης και την ενημέρωση της ΕΕ, υπενθυμίζοντας προς όλους τις επιπτώσεις από την εγκατάλειψη των εργασιών.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Είχατε πρόσφατα έντονο διάλογο, με ακολουθία εξωδίκου και ανακοινώσεων, με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή. Γιατί η τόσο έντονη αντιπαράθεση με μια νέα κυβέρνηση και τον υπουργό Υποδομών;
Οταν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν η αναστολή των προκαταβολών τα έργο της Πατρών Πύργου, ενέργεια παράνομη βέβαια η οποία δημιουργεί πρόβλημα με την συνέχιση του έργου. Όταν αναλάβαμε, γνωρίζαμε συμβατικά ότι υπάρξει μια προκαταβολή της τάξης του 15% του έργου η οποία θα μας διευκόλυνε να πετύχουμε συμφωνίες με προμηθευτές - υπεργολάβους και καλύτερες τιμές, προς όφελος του έργου. Κινηθήκαμε λοιπόν εγγράφως ζητώντας να αρθεί αυτή η απαγορευτική υπουργική εντολή, χωρίς αποτέλεσμα όμως. Ζητήσαμε επιπλέον και συνάντηση μαζί του.
Αντί απάντησης, επέλεξε μέσα από τη Βουλή, σε επερώτηση βουλευτών και από την Ηλεία, με χαρακτήρισε 'Καλογρίτσα της δεξιάς', είπε ότι η Ιταλική GD Infracture δεν υφίσταται και ότι προσπαθώ -με περίεργους μάλιστα τρόπους- να αναστήσω την εταιρεία μου (σ.σ. 'Μηχανική'). Κατόπιν αυτής της χυδαίας, θεωρώ, επίθεσης, έκανα την απάντησή μου. Σκληρή αλλά αληθινή.
Υπάρχει κάποιο κίνητρο, θέλουν να κερδίσουν χρόνο μέσα από ελιγμούς;
Εχουν σκοπό, όπως φαίνεται από την πρώτη απόφαση για τις προκαταβολές, έναντι οποιασδήποτε ζημίας και καθυστέρησης, να διαλυθούν οι συμβάσεις μας και να ανατεθεί εκ νέου στην κοινοπραξία της Ολυμπίας οδού. Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι το Πάτρα-Πύργος αποκόπηκε από την Ολυμπία το 2013-'14 προκειμένου οι παραχωρησιούχοι να διατηρήσουν το προσοδοφόρο, λόγω κίνησης, τμήμα Πάτρα Κόρινθος και να αποφύγουν το τμήμα που έχει έξοδα. Τους χαρίστηκαν δηλαδή χρήματα, χωρίς λόγο, κατά την άποψή μας, σε βάρος του δημοσίου.
Δεν λογαριάζει σήμερα ο υπουργός αν το έργο θα ολοκληρωθεί το '25 ή το 2028, αν θα στοιχίσει παραπάνω, δεν τον ενδιαφέρει αν πληρώνει ο κόσμος για 30 χρόνια διόδια, μόνο να γίνει το δικό του. Και ο νοών νοείτω! Αντιδρώ για λόγους λογικής και διαφάνειας, έχω υπογράψει σύμβαση που πέρασε από τη Βουλή και προεγκρίθηκε από την ΕΕ. Με ποιο δικαίωμα λοιπόν θα διαλύσει την εργολαβία μου; Και αν βάλει άλλους τα θα επικαλεστεί νομικά ως αιτιολογία, πότε θα ολοκληρωθεί και πόσο θα στοιχίσει επιπλέον;
Αν ήθελαν εξ αρχής να αλλάξουν τον τρόπο εκτέλεσης του έργου, θα είχαν επιλέξει άλλο δρόμο;
Τον Οκτώβριο συναντήθηκα με τον γγ Υποδομών κ. Καραγιάννη, ζήτησα επίσημα ενημέρωση διότι το έργο προχωρούσε, δημιουργούνται οικονομικές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, χωρίς να υπάρχουν πληρωμές... Απάντησε ότι θα συζητήσει με τον υπουργό και στα τέλη του μήνα θα ενημερώσει για την οριστική απόφαση. Βρισκόμαστε προς το τέλος του Ιανουαρίου και απάντηση δεν έχω πάρει. Ο κ. Καραμανλής θέλει να πάρει ένα 'ΟΚ' από την ΕΕ για την αλλαγή, για να επιλέξει τους εργολάβους της προτίμησής του. Ξέρει ότι δεν μπορεί να την κάνει μόνος του την αλλαγή...
Τι λέει η εμπειρία σας, θα πάρει τελικά το 'ΟΚ';
Δεν ξέρω, είναι κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο διότι μέχρι σήμερα, όλες οι διαδικασίες που έχουν ακολουθηθεί έχουν εγκριθεί από την ΕΕ. Κανείς, ούτε το υπουργείο γνωρίζει πότε θα δοθεί οριστικά η έγκριση αλλά ακόμη και αν την πάρει, εμείς θα στραφούμε και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προκειμένου να δούμε με ποια αιτιολογία, όργανα της Ευρώπης, θα αλλάξουν απόφαση σταματώντας ένα έργο σε εξέλιξη. Και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της κυβέρνησης.
Η καθυστέρηση πλήττει τη Δυτική Ελλάδα ενώ ο φόρος αίματος συνεχίζει…
Παρά ο γεγονός ότι ακόμη δεν έχει μπει η προκαταβολή και δεν έχουν πληρωθεί λογαριασμοί μηνών, εμείς παράγουμε έργο, σήμερα στο εργοτάξιό Πάτρα - Δυτική Αχαΐα, καθημερινά δουλεύουν 50 μηχανήματα με 150 άτομα προσωπικό, εργαζομένους από την περιοχή. Επίσης, ένας μεγάλος κύκλος εργασιών, παραγωγή σκυροδέματος και άλλες εργασίες, γίνονται καθημερινά προς όφελος της τοπικής οικονομίας και επιχειρήσεων.
Το έργο, εφόσον αλλάξει ο σχεδιασμός, θα καθυστερήσει τρία και τέσσερα χρόνια, από τη συμβατική περίοδο που είναι το 2023. Εμείς έχουμε διάθεση, εφόσον λύσουμε τα προβλήματα, να βάλουμε το έργο σε ταχείς ρυθμούς και δεσμεύομαι να το παραδώσω ένα χρόνο νωρίτερα, το 2022. Είναι ένα μεγάλο κέρδος για την περιοχή να έχει έτοιμο το δρόμο ένα χρόνο νωρίτερα, στο τμήμα μετά το Μιντιλόγλι. Επίσης διατίθεμαι, εφόσον υπάρχει διάθεση, λόγω του επείγοντος που υπάρχει με τις εκκρεμότητες σε άλλες εργολαβίες, να αναλάβω τα τμήματα του 'Τοξότη' με τις ίδιες, υψηλές, εκπτώσεις που είχε προσφέρει. Και αυτά μπορεί να παραδοθούν μισό χρόνο νωρίτερα.
Το υπουργείο έχει ξεκαθαρίσει βέβαια ότι δεν διατίθεται να μπει, ακόμη σε διαδικασία διαπραγμάτευσης επί της υφιστάμενης, τμηματικής ανάθεσης...
Ακόμη και σήμερα υπάρχει περιθώριο, να παραμερίσουμε το παρελθόν και τα αισθήματα που μπορεί να τρέφει ο ένας, ενάντια του άλλου και να προχωρήσουμε με επαγγελματικό τρόπο, από κοινού με το υπουργείο, στην επίσπευση των εργασιών. Το επείγον, λόγω της καθυστέρησης και του κόστους σε ανθρώπινες ζωές, είναι κάτι που μπορεί να επικαλεστεί η κυβέρνηση!
Θεωρείτε ότι υπάρχει κάποια σκοπιμότητα όσον αφορά στην αντιμετώπιση συγκεκριμένα της εταιρείας σας;
Είναι σαφές ότι θέλουν τον οικονομικό στραγγαλισμό μας. Προβάλλουν γραφειοκρατικά και άλλα εμπόδια ώστε να μην μπορούμε να πιστοποιήσουμε την κάλυψη των αναγκών εργασιών που το δημόσιο μας έχει παραγγείλει. Θεωρώ ότι όλα γίνονται κατόπιν επιλογών έναντι εργολάβων που δεν είναι της επιλογής τους. Ο δικός μου αγώνας κατά όσων, κατά το παρελθόν έχουν εξαπατήσει το δημόσιο και σήμερα θέλουν να επανέλθουν, με επιλογή της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, θα συνεχιστεί. Δεν κατανοώ γιατί κάποιοι 'ποιούν τη νήσσαν' στο θέμα, εγώ θα επιμείνω και εκτιμώ ότι θα δικαιωθώ και για λίγους ηθικής, όπως με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, για το 'καρτέλ' των κατασκευαστών.

Συνέντευξη στον ΠΑΝΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟ
sakelarop@pelop.gr




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[10:00]  Θρήνος για την Νεκταρία Κουτσούκου που...
[09:56]  Το νέο αίμα στην Πατρών - Πύργου έβαλε...
[09:51]  Εβαλαν πλώρη για τον θάνατο με 48...
[09:49]  Πάτρα: Σε εξέλιξη στην περιφέρεια η...
[09:16]  Στην Πάτρα σήμερα η Υπουργός Πολιτισμού...
[07:35]  Πάτρα: Περιφερειακή κόντρα για τις...
[07:20]  Πάτρα Το νέο αίμα έβαλε φωτιά
[07:17]  Πάτρα: Επιδημία πληροφοριών για το νέο...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:35:16]