ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ: Ασυλο ιδεών ή ασυδοσίας και έλλειψης λογοδοσίας;

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ: Ασυλο ιδεών ή ασυδοσίας και έλλειψης λογοδοσίας;



Το Πανεπιστήμιο είναι ένας χώρος συνομιλίας μεταξύ καθηγητών και φοιτητών καθώς και μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της ανθρωπότητας. Tο Πανεπιστημιακό άσυλο αφορά πρωτίστως στη διασφάλιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας, δηλαδή την ελευθερία στη διδασκαλία, στην ανάπτυξη της έρευνας και της επιστήμης και στη διάχυση των απόψεων και των ερευνητικών ιδεών, χωρίς επιβολή και αποκλεισμούς.
Συνεπώς, το Πανεπιστημιακό άσυλο σε καμία περίπτωση δεν είναι μόνο άσυλο διατύπωσης πολιτικών ιδεών, οι οποίες ούτως ή άλλως προστατεύονται πλήρως από το Σύνταγμα. Αυτοί που αντιλαμβάνονται ως άσυλο μόνο τη διακίνηση πολιτικών ιδεολογημάτων, εννοούν αποκλειστικά τις δικές τους ιδέες, σχεδόν πάντα με την στέρηση της ελευθερίας των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας που διαφωνούν με αυτούς. Αυτή η αντίληψη έχει οδηγήσει επανειλημμένα στην κατάλυση του πανεπιστημιακού ασύλου μέσω της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος βίας (σωματικής, λεκτικής, ιδεολογικής), των καταλήψεων που στερούν την ελευθερία των πολλών, της καταστροφής της δημόσιας περιουσίας και την παρουσία αστυνομίας, όταν η τελευταία δεν χρειάζεται.
Δυστυχώς, στην χώρα που γεννήθηκε η Δημοκρατία μιλάμε για το άσυλο σε έναν χώρο όπου δεν θα έπρεπε. Άρα, αυτό για το οποίο μιλάμε σήμερα είναι ένα, κατ' επίφαση, άσυλο ιδεών αλλά στην πραγματικότητα άσυλο ανομίας, ασυδοσίας, αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας και παντελούς έλλειψης λογοδοσίας. Όμως, πίσω από την υπεράσπιση του πανεπιστημιακού ασύλου όλοι μας κρύβουμε τα πραγματικά προβλήματα των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων. Η ευθύνη όλων μας, πολιτείας, κομμάτων, διδασκόντων, εργαζομένων, φοιτητών και κοινωνίας είναι σημαντική, από τη θέση που υπηρετεί ο καθένας, για τα διαχρονικά φαινόμενα που ταλανίζουν το Πανεπιστήμιο και τα οποία συντελούν και συντηρούν την απαξίωση του. Στην κατεύθυνση αυτή έχει συντελέσει και το μοντέλο εκπαίδευσης που επικράτησε από τη μεταπολίτευση και μετά, εκπορευόμενο κυρίως από τον άκρατο λαϊκισμό (π.χ. υπερβολικός αριθμός φοιτητών και πανεπιστημίων, άναρχη γεωγραφική διασπορά, γραφειοκρατικός τρόπος χρηματοδότησης και διαχείρισης, έλλειψη κουλτούρας έρευνας και αυτοδιοίκησης).
Προτάσεις, όπως η ελεγχόμενη με κάρτα πρόσβαση ή η ίδρυση ενός σώματος φύλαξης των Πανεπιστημίων, απαιτούν πόρους και χρόνο. Η λειτουργία με ευθύνη και επαγγελματισμό της αστυνομίας αρκεί. Άλλωστε η ύπαρξη της είναι αναγκαία, όταν παραβιάζεται το άσυλο, και αποτελεί μέρος της ίδιας της λειτουργίας της δημοκρατίας μας.
Στα Πανεπιστήμια πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να έχουμε λιγότερη εξουσία/επιβολή από όση είναι απαραίτητη για να έχουμε Δημοκρατία. Η οποία ως γνωστόν στοχεύει στον περιορισμό των καταχρήσεων της δημόσιας και ιδιωτικής εξουσίας, καθώς και στη δημιουργία χώρου για ελεύθερη έρευνα. Αυτή η δημοκρατία θα κινείται διαρκώς ανάμεσα σε δυο απόψεις. Κάποιοι θα συνεχίσουν να τη βρίσκουν υπερβολικά πλαδαρή και κάποιοι άλλοι θα την καταγγέλλουν ως υπερβολικά κατασταλτική. Για να μην γίνεται όμηρος των παραπάνω η Πανεπιστημιακή Κοινότητα, οφείλει να προκρίνει τον ορθολογισμό ως τρόπο σκέψης και δράσης στην εύθραυστη φύση της δημοκρατίας. Προσανατολισμένη στη σύνεση αλλά και στην υπέρβαση, με μέτρο, χωρίς ασυδοσία.

ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ: Γιώργος Αυγουρόπουλος (επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης των Υλικών, Πανεπιστήμιο Πατρών),
Κωνσταντίνος Αυγουστάκης (καθηγητής στο Τμήμα Φαρμακευτικής),
Παναγιώτης Δημόπουλος (καθηγητής στο Τμήμα Βιολογίας)
Αλέξανδρος Κατσαούνης (καθηγητής, Αν. Πρόεδρος Τμήματος Χημικών Μηχανικών),
Ιωάννης Κούκος (καθηγητής στο Τμήμα χημικών μηχανικών),
Στυλιανός Κουρής (καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής),
Βασίλης Κωστόπουλος (καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών) ,
Διονύσης Μαντζαβίνος (καθηγητής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών),
Χρήστος Μπούρας (Καθηγητής Τμήμα Mηχ. Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών)
Παρασκευάς Ξυπολιάς (αναπληρωτής καθηγητής Γεωλογίας),
Δημήτρης Σκούρας (Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών),
Αθανάσιος Τριανταφύλλου (Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών),
Νικόλαος Τσέλιος (αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών).






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 17:30]  Κορονοϊός και Οικονομικό έμφραγμα:...
[χθες 17:25]  Κορονοϊός, Οικονομικό έμφραγμα: Η...
[χθες 17:22]  Κορονοϊός, Οικονομικό έμφραγμα:...
[χθες 17:17]  Κορονοϊός, Οικονομικό έμφραγμα: «Η...
[χθες 17:13]  Κορονοϊός, Οικονομικό έμφραγμα:...
[χθες 17:10]  Κορονοϊός, Οικονομικό έμφραγμα:...
[χθες 17:05]  Κορονοϊός: Οικονομικό έμφραγμα:...
[χθες 17:00]  Κορονοϊός και Οικονομικό έμφραγμα:...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [01:00:35]