ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εμπορικός Σύλλογος Δύμης: Να δούμε ξανά τη β

Εμπορικός Σύλλογος Δύμης: Να δούμε ξανά τη β' φάση ανάπλασης



Το λάβαρο της επανάστασης, αλλά μιας ειρηνικής και δημιουργικής επανάστασης, με επιχειρήματα, με διάλογο, με προτάσεις, σηκώνει ο Εμπορικός και Επαγγελματοβιοτεχνικός Σύλλογος Δύμης. Ζητάει το πάγωμα της διαδικασίας της β' φάσης ανάπλασης της Κάτω Αχαϊας και τον επανασχεδιασμό της πάνω σε νέα δεδομένα.
Η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου, μάλιστα, δείχνει να 'χει μελετήσει επισταμένα το θέμα, καταθέτει συγκεκριμένες και πρωτοποριακές προτάσεις και μένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση της δημοτικής αρχής και της Περιφέρειας. Μπορεί να παγώσει για λίγους μήνες η διαδικασία της β' φάσης και να γίνουν όποιες παρεμβάσεις συμφωνηθούν ή είναι ανέφικτο για γραφειοκρατικούς-οικονομικούς λόγους;
Η υπό τον Κώστα Ρέλλα διοίκηση επεξεργάστηκε και απέστειλε μια αναλυτική επιστολή πρόταση για το μείζον θέμα της ανάπλασης. Τα κυριότερα σημεία:

* Η Κάτω Αχαϊα δεν μπορεί να προσελκύσει καταναλωτές από τη μεγάλη τουριστική δραστηριότητα που υπάρχει στην περιοχή (τουρίστες καταλυμάτων).
Η Κάτω Αχαϊα έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, τη γεωγραφική της θέση. Το οποίο όμως δεν μπορεί να το αναδείξει εδώ και 40 χρόνια, παρόλα τα προγράμματα, τις μελέτες και τον πακτωλό των χρηματοδοτήσεων.
Από την πλατεία Δύμης έως την πλατεία Δημοκρατίας και από την πλατεία Παπαγιαννοπούλου έως τον Αγ. Ιωάννη είναι εγκατεστημένα τα περισσότερα καταστήματα. Ο χρόνος που απαιτείται να περπατήσεις την περιοχή αυτή είναι περίπου 30 με 45 λεπτά.
* Στον κεντρικότερο δρόμο, την Πατρών-Πύργου (και ιστορικά πιο εμπορικό), καταγράφονται αναλογικά τα περισσότερα κλειστά καταστήματα.
Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν ανοίξει και κλείσει, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πολλά μικρά μαγαζιά. Αυτή την στιγμή τα νέα σε λειτουργία μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Νέα μαγαζιά που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια είναι 3 μεγάλες αλυσίδες Σ/Μ καθώς και μια κινέζικη υπεραγορά.
* Τα υπόλοιπα εμπορικά μαγαζιά που επιβιώνουν (πλην τροφίμων και διασκέδασης), το οφείλουν ως ένα βαθμό στην παλαιότητα τους.
Ένας βασικός λόγος που μπορεί ένα εμπορικό κέντρο να επιβιώσει είναι να έχουν σε αυτό εύκολη πρόσβαση και ευχάριστη παραμονή οι καταναλωτές.
*Ως σύλλογος ένας από τους στόχους μας είναι το εμπορικό μας κέντρο να ενταχθεί σε ένα δίκτυο σύγχρονων εμπορικών κέντρων γνωστών ως ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
Βασική προϋπόθεση είναι η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης του καταναλωτή σε αυτό το κέντρο.
Και επειδή το εμπορικό μας κέντρο, περπατώντας το, είναι πολύ μικρό, η στάση ή η στάθμευση σε συγκεκριμένους σημασμένους και αστυνομευομένους χώρους πρέπει να καταστεί εφικτή.

* Δεν υπάρχουν χώροι στάσης ή στάθμευσης για τους επισκέπτες-καταναλωτές.
Δεν έχουν μισθωθεί ή αγοραστεί ακίνητα για δημοτικούς χώρους στάθμευσης.
Δεν έχουν προσδιοριστεί οι χώροι στάθμευσης μέσα στο κέντρο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του κέντρου.
Μέχρι σήμερα απαγορεύεται η διέλευση των ΙΧ από την Αράξου προς την Πατρών Πύργου. Να σημειωθεί επίσης ότι η παράκαμψη της Πατρών-Πύργου (για να μην διασχίζουν το εμπορικό μας κέντρο όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα, οδηγεί όλα τα οχήματα μέσα από αμιγώς κατοικημένη περιοχή!.
Δεν υπάρχει ωράριο φορτοεκφόρτωσης


Τα βασικά αιτήματα των εμπόρων:
-Ζητάμε οι εσοχές που υπάρχουν επί των δρόμων στο κέντρο να γίνουν χώροι προσωρινής στάσης, από 20 έως 45 λεπτά, αντί συμβολικού αντιτίμου.
-Ζητάμε να δημιουργηθούν δημοτικοί χώροι στάθμευσης μεγαλύτερης διάρκειας από μια 5 ώρες με συμβολικό αντίτιμο, ώστε να συντηρούνται ηλεκτροφωτίζονται και καθαρίζονται .
-Ζητάμε να οριστούν ώρες φορτοεκφόρτωσης.
-Ζητάμε βελτίωση και αποκατάσταση της προσβασιμότητας των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης προς το παραλιακό μέτωπο (Αξιοποίηση των υπαρχόντων δρομίσκων-ήπιες και εναρμονισμένες με το περιβάλλον παρεμβάσεις -αξιοποίηση των προγραμμάτωνLEADER)
-Ζητάμε σύνδεση της πόλης μέσω πεζοδρόμων με τα τουριστικά καταλύματα Νιφορεϊκων και Αλισσών.
-Ζητάμε σύνδεση της πόλης με τον Σ.Σ./ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ και παραλία Κάτω Αχαΐας με ήπιες και εναρμονισμένες με το περιβάλλον παρεμβάσεις.
-Ζητάμε και επιδιώκουμε δημιουργία αστικής γραμμής αποκλειστικά για τις τουριστικές μονάδες από Καλόγρια, Λακκόπετρα, Νιφορέικα, Αλισσό από και προς Κάτω Αχαΐα.
-Ζητάμε δημιουργία στην πρωτεύουσα του Δήμου μας HOT SPOT (δωρεάν internet)
-Ζητάμε και επιδιώκουμε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και σε συνεννόηση με τα τουριστικά καταλύματα να είναι ανοιχτοί αρχαιολογικοί χώροι, Σαντομέρι, Μπάλας, φιλοκάλη(ενδεικτικά) όπως είναι το Τείχος Δυμαίων.
-Ζητάμε να παγώσει οποιαδήποτε διαδικασία για την β' φάση της ανάπλασης αν δεν λυθούν πρώτα όλα τα προβλήματα που άφησε πίσω της η α' φάση ανάπλασης.
-Ζητάμε επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης.
Η λογική να μη χαθούν λεφτά μας κάνει ν' αναρωτιόμαστε: σε ποια τσέπη είναι τα λεφτά και θα χαθούν; Γιατί από την τσέπη της κοινωνίας βγήκαν τα λεφτά στην α' φάση ανάπλασης, αλλά δεν ξαναμπήκαν.
Επειδή τώρα ξέρουμε τι φταίει, καλό θα ήταν να αποκαταστήσουμε, να διορθώσουμε πλήρως την α' φάση πριν προβούμε σε οτιδήποτε άλλο.
Ειδάλλως, το μόνο που θα κάνουμε είναι να επεκτείνουμε το λάθος.

Η «Π» ζήτησε από την ταμία του Εμπορικού Συλλόγου Ασπασία Μπακουλοπούλου ένα επιπλέον σχόλιο αναφορικά με το αίτημα του Συλλόγου για πάγωμα της άμεσης δρομολόγησης της β' φάσης ανάπλασης, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις.
«Συνήθως οι αναπλάσεις εντάσσονται σε ένα συνολικότερο master plan που αφορά την λειτουργία και το μέλλον της πόλης, την ομαλή αστική ανάπτυξη, την οικονομική ευημερία, την βελτίωση της ζωής και του περιβάλλοντος.
Ειλικρινά, εάν υπήρχε κάποιος στόχος που να εστίαζε φανερά στην ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της πόλης, επιτρέψτε μου, αλλά δεν είναι διακριτός. Ποιος είναι ευχαριστημένος; Οι κάτοικοι, οι καταναλωτές, οι επιχειρηματίες (εδώ περιλαμβάνονται όχι μόνο τα εμπορικά καταστήματα αλλά και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, διασκέδασης, φροντίδας υγείας, κλπ);
Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, όλοι όσοι δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε αυτή την πόλη έχουν υποστεί τις πιο δυσμενείς και δυσβάστακτες οικονομικές επιπτώσεις αυτού του έργου. Γιατί;
-Γιατί δεν υπάρχουν χώροι στάσης ή στάθμευσης για τους επισκέπτες-καταναλωτές (με αποτέλεσμα να έχουν ξηλωθεί υποδομές (χρήματα των φορολογούμενων), για παράδειγμα παγκάκια κολωνάκια λιθόστρωτα.
-Γιατί δεν έχουν μισθωθεί ή αγοραστεί ακίνητα για δημοτικούς χώρους στάθμευσης.
-Γιατί δεν έχουν προσδιοριστεί οι χώροι στάθμευσης μέσα στο κέντρο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του κέντρου.
-Γιατί ξαφνικά απαγορεύτηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή η διέλευση των ΙΧ προς το εμπορικό κέντρο, από την Αράξου προς την Πατρών Πύργου. Βασική πύλη εισόδου καταναλωτών από όλο το παραλιακό μέτωπο του ΔΗΜΟΥ.
-Γιατί δημιουργήθηκε περιμετρικά του εμπορικού κέντρου ένας κυκλοφοριακός αποκλεισμός, αφού οι τρεις είσοδοι της πόλης στην ουσία λειτουργούν ως έξοδοι από αυτήν και ταυτόχρονα διέξοδοι στα μεγάλα περιφερειακά μαγαζιά.
Είναι προϋπόθεση στην ελεύθερη αγορά η προσβασιμότητα στα καταστήματα. Εάν δεν συμφωνήσουμε σε αυτό, καλό θα είναι να ετοιμαζόμαστε όλοι οι συνάδελφοι για μία εικονική πραγματικότητα που πολλοί από εμάς ήδη τη ζούμε…».
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 21:58]  Νεκρός βρέθηκε στην παραλία του...
[χθες 21:35]  Πάτρα: Προσπαθούσε για καιρό να...
[χθες 18:07]  Ν. Φαρμάκης: «Τα Καλάβρυτα μεγάλο...
[χθες 17:58]  Προ. Παυλόπουλος στα Καλάβρυτα:...
[χθες 17:25]  Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ στην ΕΡΓΟΣΕ...
[χθες 16:38]  Η «Χριστουγεννιάτικη συναυλία» του...
[χθες 16:15]  Αίγιο: Αναβολές και «μετακομίσεις»...
[χθες 16:13]  Στην τελική ευθεία για τα...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [07:38:41]