ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΠΑΤΡΑ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Χρειάζεται εξειδικευμένη στόχευση

ΠΑΤΡΑ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Χρειάζεται εξειδικευμένη στόχευση



ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΕΛΩΝΗ *

Ξεκινάω από τα προφανή, τα οποία όσο εξελίσσεται και εκσυγχρονίζεται το προϊόν που λέγεται τουρισμός, γίνονται ακόμα πιο προφανή, και για την Πάτρα βεβαίως.
-Δεν γίνεται να ρίξουμε το ίδιο βάρος παντού. Πρέπει, υπό τις παρούσες συνθήκες, να κάνουμε επιλογές. Επιλογές που βασίζονται στην ταυτότητα της πόλης, στα ατού της, σ' αυτά που έχει και σ' αυτά που μπορεί να προσφέρει. Πρέπει, πλέον, να πάμε σε εξειδικευμένη στόχευση, εστιάζοντας με μεγάλη προσοχή στην κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών και υπηρεσιών που υπαγορεύει το προφίλ των ταξιδιωτών-επισκεπτών.
-Δεν παίζουμε μόνοι μας σ' αυτό το «παιχνίδι». Βεβαίως και η Πάτρα έχει τη δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να υποδεχθεί και να αξιοποιήσει πολλές και διαφορετικές μορφές τουρισμού. Όμως, μην παραβλέπουμε πως η πόλη έχει να ανταγωνιστεί πολλούς αντιπάλους σε όλη την επικράτεια. Αντιπάλους που σε ορισμένα είδη τουρισμού υπερέχουν αισθητά.
Κατά συνέπεια, πρέπει να στοχεύσουμε σε μορφές τουρισμού όπου κατά γενική ομολογία έχουμε συγκριτικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, έχουμε τα φόντα να ηγηθούμε, έχουμε το κατάλληλο υπόστρωμα για να είμαστε πρωταγωνιστές και όχι κομπάρσοι. Η Πάτρα μπορεί να γίνει σταθερός προορισμός, προβάλλοντας μια συγκεκριμένη ανταγωνιστική ταυτότητα και αξιοποιώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά της. Η Πάτρα έχει τη δυνατότητα ν' αποκτήσει το προσωπικό της χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων και πάνω σ'αυτό να οικοδομήσει τη στρατηγική της.
Η εκτίμησή μου είναι ότι πρέπει να εστιάσουμε, κυρίως, σε δύο μορφές τουρισμού.
Στον αθλητικό τουρισμό και στον προσκυνηματικό-θρησκευτικό τουρισμό.
Και για να γίνω πιο σαφής:
Αναφέρομαι σε αθλητικό τουρισμό γιατί
-έχουμε τις υποδομές (Παμπελοποννησιακό Στάδιο, «Τόφαλος», «Πεπανός», Ναυταθλητικό Κέντρο ΝΟΠ, κλειστό γήπεδο Απόλλωνα, κλειστά και ανοιχτά γυμναστήρια και εσχάτως το στολίδι του Προμηθέα στον Καστελλόκαμπο),
-έχουμε τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες (ούτε αφόρητη ζέστη, ούτε πολικό κρύο),
-έχουμε, με Ολυμπία και Ιονία Οδό, ιδανική πρόσβαση από την Αθήνα και σχεδόν από όλα τα σημεία της Ελλάδας,
-έχουμε το αεροδρόμιο του Αράξου,
-έχουμε το λιμάνι,
-έχουμε διακλάδωση με εμβληματικά σημεία της ιστορικής Ελλάδας, ώστε να μπορεί κάποιος να συνδυάσει αθλητική δραστηριότητα και με άλλου είδους δράσεις και επισκέψεις.
Και ο προσκυνηματικός τουρισμός ταιριάζει στην ταυτότητα της πόλης. Με βασικό άξονα, φυσικά, τον εμβληματικό Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου (μία από τις δύο αποστολικές εκκλησίες, η άλλη του Αποστόλου Πέτρου στην Ρώμη), αλλά και επιμέρους άξονες γειτονικά προσκυνήματα, όπως το Μέγα Σπήλαιο και η Αγία Λαύρα, η ιστορική μονή του Ομπλού, ο Άγιος Νικόλαος Σπάτα.
Μιλάμε, εν προκειμένω, για μια πολύ ξεχωριστή και ζωντανή, πολυπληθέστατη, ομάδα ανθρώπων, με συγκεκριμένο και σταθερό προσανατολισμό, στην οποία μπορεί και πρέπει να επενδύσει η πόλη.
Προλαβαίνω όσους τυχόν αναρωτηθούν: Μα μόνο δύο είδη τουρισμού για ολόκληρη Πάτρα; Όχι φυσικά. Αλλά για να γίνουν τα δύο τέσσερα και στην πορεία δεκατέσσερα, πρέπει ν' ασχοληθούμε, επιτέλους, πιο σοβαρά και πιο υπεύθυνα με το φιλέτο της πόλης: το θαλάσσιο-παραλιακό μέτωπο. Οσο το φιλέτο παραμένει στην κατάψυξη, ανενεργό, δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε περισσότερα…
Όταν θα αξιοποιηθεί όπως αρμόζει στην ιστορία και στην κουλτούρα της Πάτρας, τότε η λίστα των πρόσφορων και προσεγγίσιμων ειδών τουρισμού θα μεγαλώσει θεαματικά. Γιατί το θαλάσσιο-παραλιακό μέτωπο θ' αποτελέσει από μόνο του μια ειδική, αλλά τεράστια, κατηγορία τουρισμού, η οποία είμαι βέβαιος ότι θα αλλάξει δραστικά τη φυσιογνωμία όλης της Πάτρας.
Το ζητούμενο, σε κάθε περίπτωση, είναι να υιοθετηθεί και να υπηρετηθεί ένα µοντέλο τουριστικού σχεδιασµού, το οποίο θα διέπεται από μακροχρόνιο, στοχευμένο πλάνο και όχι µε ευκαιριακό χαρακτήρα.
Για να συµβεί αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η αρµονική και δημιουργική συνεργασία του κράτους, των οργανισµών τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τοµέα.
Με μια λέξη: όσο πιο γρήγορα και καλόπιστα συνεννοηθούμε σ' αυτή την πόλη, τόσο πιο εύκολα θα τα καταφέρουμε και στο κομμάτι του τουρισμού.

* Ο Γιώργος Τελώνης είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Ελλάδας και Πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Λιμένος Πατρών.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 18:56]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Οι...
[χθες 18:43]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ;...
[χθες 18:39]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Σαν...
[χθες 18:33]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Να...
[χθες 18:29]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Οταν...
[χθες 18:18]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Δεν...
[χθες 18:13]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Δεν...
[χθες 18:08]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΙΣ ΚΑΠΝΟΣ;...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:47:52]