ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΠΑΤΡΑ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Esports tourism: Η διεύρυνση του αθλητικού τουρισμού

ΠΑΤΡΑ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Esports tourism: Η διεύρυνση του αθλητικού τουρισμού



ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΝΙΚΑ *

Μία από τις προκλήσεις που αναδύονται από τη συνεχώς αυξανόμενη τουριστική αγορά είναι η αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και τάσεων για τη δημιουργία νέων και ελκυστικών τουριστικών προϊόντων. Οι θεμέλιοι στόχοι και τα βασικά κίνητρα για την ανάπτυξη τέτοιων προϊόντων, εκτός των άλλων, είναι η δημιουργία προϋποθέσεων αειφόρου ανάπτυξης, ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων προορισμών και προϊόντων σε σημεία έλξης διαφορετικών κατηγοριών τουριστών με επακόλουθο στόχο την ενδεχόμενη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Τα esports αποτελούν μια σύγχρονη τεχνολογική τάση που έχει τη δυναμική για τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων και προορισμών.
Τα esports είναι ένα παράδειγμα «μοντέρνων» αγώνων με τεράστια απήχηση στις ηλικίες 15 με 30 που εν γένει δημιουργούν μια νέα μορφή αθλητικού τουρισμού, αυτή του ψηφιακού αθλητικού τουρισμού (esports tourism). Οι ομοιότητες με τον παραδοσιακό αθλητικό τουρισμό (sports tourism) είναι μεγάλες, μόνο που στην περίπτωση των esports η κεντρική δραστηριότητα δεν είναι η παρακολούθηση αθλητών σε ατομικά ή ομαδικά παραδοσιακά αθλήματα, αλλά η παρακολούθηση παιχτών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ενίοτε οργανωμένων σε ομάδες, με κοινό σκοπό, ωστόσο, τη νίκη και την επικράτηση.
Μερικά ενδιαφέροντα ορόσημα των esports είναι: a) η θεσμοθέτηση μεγάλων βραβείων, β) η οργάνωση online αγώνων με τη δυνατότητα παρακολούθησης με φυσική και ηλεκτρονική παρουσία (π.χ. League of Legends World Final 2014, Seoul: 45 χιλιάδες θεατές, 27 εκατομμύρια online θεατές και βραβεία αξίας 2.13$ εκατομμυρίων).
Η αυξανόμενη αγορά των esports (το αγοραστικό της μέγεθος έφτασε τα 906$ εκατομμύρια το 2018 και προβλέπεται να φτάσει τα 1.65$ δισεκατομμύρια το 2020!) δημιουργεί εμφανείς ευκαιρίες για την ανάπτυξη του esports tourism στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Πάτρα.
Η Πάτρα, ως κέντρο της περιφέρειας της Δυτικής Ελλάδας, με τη δυναμική των υποδομών συνεδριακού και αθλητικού τουρισμού, την αυξητική τάση δημιουργίας σύγχρονων και ποιοτικών τουριστικών υποδομών, καθώς και την κατάλληλη τεχνογνωσία που απορρέει από το ακαδημαϊκό της περιβάλλον (πολυτεχνική σχολή με παράδοση στην καινοτομία και την έρευνα, τμήματα διοίκησης επιχειρήσεων και τουρισμού), έχει την ευκαιρία να στοχεύσει σε νέα τουριστικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα η επένδυση στον ψηφιακό αθλητικό τουρισμό, όπου θα εγκαταλείπεται η φιλοσοφία δημιουργίας εγχώριου πόλου τουριστικής έλξης και θα εστιάζει στην παραγωγή καινοτόμων τουριστικών προϊόντων, τοποθετώντας την πόλη της Πάτρας στο χάρτη ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό.

* Ο Γιάννης Νίκας είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 18:56]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Οι...
[χθες 18:43]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ;...
[χθες 18:39]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Σαν...
[χθες 18:33]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Να...
[χθες 18:29]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Οταν...
[χθες 18:18]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Δεν...
[χθες 18:13]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ; Δεν...
[χθες 18:08]  1142: ΛΕΥΚΟΣ Ή ΜΑΥΡΟΙΣ ΚΑΠΝΟΣ;...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:55:05]