ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Γκρέιτ φρουτ

Γκρέιτ φρουτ



Μεγάλη Μακεδονία, σπουδαία προϊόντα: Πάνω στον συνειρμό αυτό εργάστηκε η επικοινωνιακή ομάδα που απέδωσε το τρέιντ μαρκ που ζητούσαμε, προκειμένου να καταστήσουμε διακριτά τα προϊόντα της Μακεδονίας των Ελλήνων- της ελληνικής Μακεδονίας, καλύτερα- σε σχέση με τα προϊόντα της γης των Σκοπιανών, της Βόρειας Μακεδονίας καλουμένης. Τώρα έχουμε να κάνουμε μια επόμενη εργασία: Να κατοχυρώσουμε το γκρέιτ, για να μην το καπηλευτούν κι αυτό οι Μακεδόνες του Βορρά, γιατί την έχουν αυτή την τάση. Σκοπός είναι να μπορεί να συνοδεύεται το «μακεδονικός» με το γκρέιτ, μόνο όταν πρόκειται για όποιον, όποιαν και όποιο («μακεδονικό») εκπορεύεται εξ Ελλάδος. Βλέπεις γκρέιτ; Είναι καλό.
Η ιδέα είναι πραγματικά καλή. Ελλάς, Greece, great, μια αλληλουχία από ονόματα, έννοιες και σύμβολα, συνδεδεμένα με την παραγωγή. Την παραγωγή της φύσης ή των ανθρώπων; Για λογαριασμό τίνος διεκδικείται η υπεροχή; Ο επικοινωνιολόγος δεν απαντά. Αφήνει τη φαντασία να λειτουργήσει. Ο σωβινιστής προεξοφλεί ότι «επειδή είναι μακεδονικό (Ελλάδος), είναι ασφαλώς σπουδαίο, και όποιος πιστεύει κάτι διαφορετικό είναι πλαστογράφος της αλήθειας ή μήπως και μειοδότης». Ο ορθολογιστής λέει ότι «επειδή είναι μακεδονικό (Ελλάδος), φυσιολογικά θα έχει δουλευτεί με όρους ποιότητας: η χώρα έχει μακρά εξαγωγική παράδοση, έχει καλό φυσικό περιβάλλον, είναι ενταγμένη στην ΕΕ και έχει υιοθετημένες φόρμες υψηλών προδιαγραφών».
Αν είσαι πράγματι σπουδαίος ή δεν είσαι, εξαρτάται κυρίως από σένα. Η στερεοτυπική προκατάληψη των άλλων, δεν σε πάει μακριά. Ενα κρασί με ετικέτα Καλιφόρνιας επιλέγεται λόγω της ετικέτας. Αν όμως δεν είναι και τίποτα της προκοπής, απορρίπτεται. Και μαζί σκιάζεται και η ετικέτα. Ο διαφημιστής δίνει φτερά και καύσιμα στο προϊόν, αλλά δεν το φτιάχνει ο ίδιος. Αν δούμε όλη την ιστορία με τα Σκόπια από τη καλή όψη, βλέπουμε ότι το καπρίτσιο των γεωπολιτικών συγκυριών μας έδωσε το ερέθισμα να αποδείξουμε υπεροχή. Αλλοι από εμάς θα συνεχίσουμε να καθόμαστε πίσω από ένα πλακάτ απαιτώντας από το ξένο περιβάλλον αναγνώριση μεγαλείου: Το είχαν οι πρόγονοι, άρα το δικαιούμαστε εξ ορισμού ως κληρονόμοι. Αλλοι θα προσπαθήσουν να πιστοποιήσουν ανωτερότητα μέσα από σκέψη, οργάνωση και αποτέλεσμα. Η ίδια η διαφημιστική καμπάνια είναι εκδοχή υγιούς αντίδρασης. Κάποιοι κάθησαν, σκέφτηκαν και εργάστηκαν σωστά. Αλλά δεν αρκεί το τρέιντ μαρκ. Πρέπει να είναι ανάλογο και το περιεχόμενο. Ο καταναλωτής μπορεί να παρασύρεται από μύθους, θρύλους, φαντασιώσεις, αλλά δεν είναι και βλάκας. Στο τέλος, στο εμπόριο, κερδίζουν οι καλοί.
Σε ποιά περιοχή γεννήθηκε η Κόκα Κόλα; Δεν σου έρχεται με το πρώτο. Αλλά το βέβαιο είναι ότι το προϊόν εξαφάνισε κάθε ιστορικό στοιχείο που συνδέεται από την περιοχή ή εκπορεύεται από αυτήν. Θα υπάρξει ποτέ μακεδονικό προϊόν που θα σκιάσει την ακτινοβολία και τη δόξα των αρχαίων Μακεδόνων και του Αλεξάνδρου; Υποθέτουμε πως όχι, αν και ποτέ δεν ξέρεις. Ασχετο: Η Ολυμπία αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο μπραντνέιμ στον κόσμο λόγω των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων ή έβαλαν το χεράκι τους και οι σύγχρονοι; Και αν ισχύει το δεύτερο, αυτό ισχύει λόγω του ιδεώδους και μόνο ή έβαλε το χεράκι του το μάρκετινγκ; Οπως και να έχει, το μάρκετινγκ είναι δαιμονικούλι, αλλά δεν επινοεί τίποτα εκ του μηδενός: Δουλεύει πάνω σε διανοητικά και συναισθηματικά σχήματα που έχει ο άνθρωπος μέσα του. Είναι αυτό που ξυπνάει μέσα μας το γκρέιτ των αυτοκρατόρων. Ανεξάρτητα από τα κουσούρια, τις ματαιοδοξίες, τις φοβίες τους, η αύρα του θρύλου σε αιχμαλωτίζει. Μα δολοφόνησε τον Κλείτο ο Αλέξανδρος, λέμε. Αααααχ, ήταν Μεγάλος όμως.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:01:00]