ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Νέα σελίδα για τη χορωδία του Πανεπιστημίου

Πάτρα: Νέα σελίδα για τη χορωδία του Πανεπιστημίου




Με νέο αέρα ξεκινά τη φετινή χρονιά η Χορωδία του ΠΠ η οποία αναδιοργανώνεται και εκσυγχρονίζεται. Ο επί 25 χρόνια χορωδός, Βασίλης Στυλιανάκης, επίκουρος καθηγητής ηλεκτρολόγων μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών και τα τελευταία 8 χρόνια πρόεδρος του μεγάλου αυτού καλλιτεχνικού οργάνου, με τη νέα μαέστρο, Αγγελική Κορδέλλου, ΕΕΠ του τμήματος Θεατρικών Σπουδών, στοχεύουν στη δημιουργία ενός επαγγελματικού χορωδιακού συνόλου με νέες μουσικές τάσεις και σύγχρονες προδιαγραφές. Με αφορμή αυτή την εξέλιξη, ο ίδιος μιλά με σεβασμό και μετριοφροσύνη κάνοντας μία αναδρομή στα πρώτα χρόνια ίδρυσής της αλλά και στην οικονομική δυσπραγία που αντιμετωπίζει ο πολιτιστικός αυτός θεσμός.
Κ. Στυλιανάκη, είστε από τα πρώτα μέλη της Πανεπιστημιακής Χορωδίας. Ποιο ήταν το κίνητρο να δημιουργήσετε τη Χορωδία του ΠΠ;
Το κίνητρο όλων μας ήταν η αγάπη για τη μουσική, και ειδικά τη χορωδιακή, και η αίσθηση της κοινότητας που προσφέρει.
Ποιος είναι ο προσωπικός σας στόχος ως πρόεδρός της, σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο μουσικό σύνολο;
Αρχικά, την «έκτισε» και την έστησε στα πόδια της ο αείμνηστος πρώτος μας μαέστρος, Σταμάτης Βασιλαντωνόπουλος. Στην επόμενη περίοδό της, υπό την διεύθυνση της Λίνας Γερονίκου ανανεώθηκε και εμπλουτίστηκε με φοιτητικό και εν γένει νεανικό δυναμικό, βελτιώνοντας τον ήχο της και την οργάνωσή της. Σήμερα, με τη νέα μαέστρο μας, Αγγελική Κορδέλλου, μέλους του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, ευελπιστώ να αποκτήσει ακόμα πιο σύγχρονη και τολμηρή μορφή, αντλώντας ιδέες και ενέργεια από την τεράστια, και μάλλον ανεκμετάλλευτη μέχρις στιγμής, δεξαμενή των φοιτητών και των νεότερων διδασκόντων και εργαζομένων της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Μία σύντομη ιστορική αναδρομή…
Μετά από ένα πρώιμο χορωδιακό σχήμα που λειτούργησε από τα πρώτα βήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, το 1984 δημιουργήθηκε η Μικτή τετράφωνη Χορωδία του Πανεπιστημίου Πατρών από μικρή ομάδα υπαλλήλων υπό την διεύθυνση του Σταμάτη Βασιλαντωνόπουλου, μέχρι τον πρόωρο θάνατό του. Από το 1986 στελεχώθηκε από φοιτητές και εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ από το 1994 έλαβε τη σημερινή της οργανωτική μορφή, στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Ομάδων του Πανεπιστημίου, υπό την προεδρία του καθηγητή Γρ. Αντωνακόπουλου, ενώ παράλληλα πλαισιώθηκε από ολιγομελή ορχήστρα.
Μέσα σε αυτά τα 25 χρόνια πολιτιστικής δραστηριότητάς της, μπορείτε να μου απαριθμήσετε καλές και κακές στιγμές;
Κάθε συνάντηση με τους υπόλοιπους χορωδούς, κάθε πρόβα, κάθε συναυλία, κάθε γλέντι αφήνουν σε όλους μας από μια ευχάριστη ανάμνηση. Οι πιο αξέχαστες είναι οι συναντήσεις με παλιούς χορωδούς που έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές τους έφυγαν μακριά και εμφανίζονται ξαφνικά σε μια συναυλία για να μας αγκαλιάσουν και να μας πουν πόσο τους έλειψε το σύνολό μας. Αντιθέτως, όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε τις στιγμές έντασης που αναπόφευκτα εμφανίζονται σε ένα μεγάλο σύνολο ανθρώπων, και συχνά οφείλονται στην κούραση και το άγχος για την επιτυχία της προσπάθειας.
Σήμερα, τι περιλαμβάνεται στα καθήκοντά της; Ποια είναι η συμβολή της στα πολιτιστικά δρώμενα της Πάτρας, αλλά και πανελλαδικά;
Η σύσφιξη των φιλικών και συνεργατικών δεσμών μεταξύ των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένας πρωταρχικός σκοπός μας. Η καλλιέργεια του χορωδιακού τραγουδιού και η έκθεση των χορωδών και του μουσικού κοινού στις νέες μουσικές τάσεις συμπεριλαμβάνονται επίσης στους στόχους μια πανεπιστημιακής χορωδίας, η οποία αναπτύσσεται σε έναν χώρο όπου ευδοκιμεί η έρευνα και αναζήτηση.
Οι εκάστοτε πρυτανικές αρχές, οι φορείς της πόλης και γενικότερα οι πατρινοί, είναι αρωγοί στο έργο σας και με ποιον τρόπο;
Το Πανεπιστήμιο, εξαρτώμενο από την εποχή και τις δυνατότητες που προσφέρει η γενικότερη οικονομική κατάσταση, μας έχει υποστηρίξει γενναιόδωρα στο παρελθόν, αλλά σήμερα μπορεί να συνεισφέρει μόνο με φειδώ. Παρομοίως και οι φορείς της πόλης αυτήν την εποχή βιώνουν την ίδια οικονομική δυσπραγία. Ομως, η αγάπη που δείχνουν οι Πατρινοί και η προσέλευση και η ανταπόκριση στις εκδηλώσεις που οργανώνουμε ή συμμετέχουμε είναι μεγάλη.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζετε;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάθε χορωδία είναι το οικονομικό. Το σχετικό κόστος ενίοτε καλύπτεται από τους διοργανωτές, αλλά συνήθως, και ειδικά στην σημερινή εποχή με τη γνωστή οικονομική δυσπραγία, επιβαρύνει τους χορωδούς. Εκτός αυτών απαιτούνται μεταξύ άλλων παρτιτούρες, αντίγραφα, αναλόγια, μουσικά όργανα, στολές και αποζημίωση των τεχνικών ήχου - φωτισμού κ.λπ. Ενα διαφορετικό πρόβλημα, είναι οι συνεχείς αλλαγές στο σύνολο, επειδή το φοιτητικό μέρος, που είναι και το πιο δυναμικό, αναπόφευκτα ολοκληρώνει τις σπουδές του και αναπληρώνεται από νέο, με αποτέλεσμα να απαιτείται εκ νέου χτίσιμο της συνοχής του συνόλου.
Πώς καλύπτονται τα λειτουργικά έξοδα των χορωδών; Εχετε ενταχθεί σε κάποιο πλαίσιο χορηγιών;
Είχαμε χορηγίες κατά καιρούς, ως αποτέλεσμα των προσπαθειών της διοίκησης και των μελών της Χορωδίας, όχι στο βαθμό που θα θέλαμε, αλλά πάντως σημαντικές τόσο για την υλική όσο κυρίως για την ηθική μας στήριξη. Την ετήσια επιχορήγηση του Πανεπιστημίου τη δαπανούμε για την οργάνωση της ετήσιας εκδήλωσής μας στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του ιδρύματος. Από την άλλη, έχουμε το προνόμιο να διαθέτουμε τον δικό μας χώρο στο κτίριο των Χημικών Μηχανικών για τις πρόβες και τις συναντήσεις μας, αλλά και κάποιες εκδηλώσεις μας.
Πότε ήρθαν οι πρώτες επιτυχίες και ποιες ήταν αυτές που καθόρισαν την πορεία της;
Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία της χορωδίας ήταν αρχικώς τα αφιερώματα που πραγματοποίησε σε μεγάλους Έλληνες δημιουργούς πολλά από τα οποία τίμησαν με την παρουσία τους οι ίδιοι οι δημιουργοί καθώς επίσης και θεματικές συναυλίες στο πλαίσιο των ετήσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων του Πανεπιστήμιο. Καθοριστικές ήταν επίσης οι συναυλίες στη Βόννη της Γερμανίας, στο Κάιρο και την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και στο Παλέρμο της Σικελίας και οι συμμετοχές στο Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου, το 3ο βραβείο στο 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορωδιών Ναυπάκτου «Μίκης Θεοδωράκης» και η συμμετοχή στη συναυλία «Ολη η Ελλάδα για το Μίκη.
Θα ήθελα να μου αναφέρετε τους πιο σημαντικούς συναυλιακούς χώρους που έχετε επισκεφθεί και την ανταπόκριση του κοινού.
Ο κορυφαίος χώρος στον οποίο τραγούδησε η Χορωδία μας ήταν ο προαύλειος χώρος του Παλαιού Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας. Εξαιρετικές ήταν οι εμπειρίες επίσης στις συναυλίες στα σκαλιά του Δημοτικού Θεάτρου στην Ερμούπολη της Σύρου, και στο καλλιμάρμαρο για τον Μίκη Θεοδωράκη. Δεν πρέπει βέβαια να παραλείψουμε τα σκαλιά του Δημοτικού Θεάτρου στην πόλη μας, τον Καθολικό Ναό του Αγίου Ανδρέα και το Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου μας, έναν από τους καλύτερους χώρους στην Ελλάδα.
Η συμμετοχή σε μια Χορωδία, ποιες ανάγκες του χορωδού καλύπτει; Πιστεύετε ότι για να πετύχει ένα αποτέλεσμα, είναι σημαντικό να υπάρχει «χημεία» σε μια ομάδα;
Σε ένα χώρο, όπως ο πανεπιστημιακός, με νέους ανθρώπους που φθάνουν σε έναν άγνωστο χώρο, τους δίνεται η ευκαιρία να ενταχθούν σε ένα σύνολο όπου όλοι έχουν τον ίδιο σκοπό, την καλλιέργεια δηλαδή της χορωδιακής μουσικής. Η εξασφάλιση του φιλικού και συνεργατικού πνεύματος είναι πάντα η πρώτη μας προτεραιότητα. Η «χημεία» καλό είναι να υπάρχει από την αρχή, όμως καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να ενσωματώσουμε όσους αγαπούν τη μουσική, ανεξαρτήτως των διαφορών μεταξύ τους και να επιτύχουμε τη συνύπαρξή τους.
Τι έργα περιλαμβάνονται στο ρεπερτόριό σας;
Η κλασική μουσική βρίσκεται πάντα στο ρεπερτόριο κάθε χορωδίας, όπως και τα έργα Ελλήνων συνθετών, λογίων ή λαϊκών, τα οποία ιδίως κρατούν την επαφή με το κοινό που όπως είναι λογικό αγαπά αυτά τα ακούσματα. Με την πάροδο του χρόνου, προστέθηκαν και νεότερα μουσικά ιδιώματα, όπως η τζαζ, το μιούζικαλ ή το τάνγκο.
Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Επιθυμούμε να προσελκύσουμε περισσότερο τη φοιτητική κοινότητα και να ανανεώσουμε και να πλουτίσουμε τη μουσική μας φαρέτρα ώστε να στοχεύουμε συνεχώς σε νέες μουσικές κατευθύνσεις, χωρίς να παραγκωνίσουμε το μουσικό μας παρελθόν. Η αρμονική συνύπαρξη θα εκθέσει τους μεγαλύτερους στις νέες τάσεις, και θα βοηθήσει τους νεότερους να εκτιμήσουν τις παραδόσεις.

*Από την Έντυπη Έκδοση. Συνέντευξη στην Ανθη Ροδοπούλου.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[10:14]  Λίνα Φυτιλή: «Το ποίημα —μικρός...
[χθες 09:17]  Χίλντα Παπαδημητρίου: Το μόνο...
[χθες 14:23]  Νίκος Τσακανίκας: Να διεγείρω νου...
[χθες 10:28]  Η Κέλι Κλάρκσον πουλά την...
[χθες 10:15]  Μουσείο τσαγιού, για τη χαρά της...
[χθες 11:50]  Χρήστος Σωτηρόπουλος: Αναζητώντας...
[χθες 09:18]  Πάτρα: Red Yoga Charity Event αυτή...
[χθες 10:49]  Μαρία Φλωράτου: Μακριά από το...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [21:06:35]