ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Περικλής Μουστάκης: Η πρόταση, η πρόκληση και η αποστολή

Περικλής Μουστάκης: Η πρόταση, η πρόκληση και η αποστολή



«Αυτή η πρόταση που μου έγινε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, για εμένα ήταν μια πρόκληση με όλη την επικινδυνότητα που εμπεριέχει αυτή η λέξη, γνωρίζοντας ή μαθαίνοντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις που είχαν συμβεί στη Δραματική Σχολή». Με αυτή τη φράση μάς απαντά ο νέος υπεύθυνος σπουδών της Δραματικής Σχολής Περικλής Μουστάκης, όταν τον ρωτάμε γιατί είπε το «ναι» και συνεχίζει: «Πέρασα από πολλά στάδια μέχρι να καταλήξω στο "ναι", εκτιμώντας την όλη κατάσταση και αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη αυτής της αποστολής. Ως αποστολή προσλαμβάνω αυτή την πρόταση και επειδή έχω μια προϋπηρεσία σε δραματικές σχολές επί 23 χρόνια συναπτά και η παιδαγωγική είναι ένα πράγμα που με ενδιαφέρει πάρα πολύ, και επειδή ήξερα την αντιξοότητα που βρισκόταν η Σχολή στη συγκεκριμένη φάση, οδηγήθηκα σε αυτή την απόφαση, να πω "ναι"».

Ο Περικλής Μουστάκης έχει πίσω του ένα μεγάλο και βαρύ βιογραφικό. Απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, έχει συνεργαστεί με πολλούς και σημαντικούς σκηνοθέτες, έχει ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους, ενώ διδάσκει το μάθημα της υποκριτικής - αυτοσχεδιασμού στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Ο ίδιος, αν και έχει σκηνοθετήσει αρκετές παραστάσεις, δεν δηλώνει σκηνοθέτης: «Εχω παίξει σε 150 παραστάσεις και έχω σκηνοθετήσει 12» μας λέει και συνεχίζει: «Οπότε ηθοποιός νιώθω ότι είμαι, αλλά με ενδιαφέρει περισσότερο η σκηνοθεσία από την υποκριτική και με ενδιαφέρει περισσότερο η παιδαγωγική. Αυτό απαντά και στο "γιατί" είπα ναι στη συγκεκριμένη θέση: Η προτεραιότητά μου είναι η παιδαγωγική και γι' αυτό ρισκάρω».

ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Η παιδαγωγική αποτελεί τον πρώτο και κύριο άξονα όσον αφορά Στην Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας καθώς όπως επισημαίνει «πιστεύω ότι η εκπαίδευση ενός ηθοποιού πρέπει να βασίζεται στην καθημερινή εξάσκηση των ψυχικών και νευροφυσικών του σωματικών ανακλαστικών, που τους οδηγεί σε μια χάραξη ενός προσωπικού δρόμου εργασίας. Πίσω και από πέρα από τον προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, την πειθαρχία, την οργάνωση, το ζητούμενο είναι μια καθολική και κάθετη όχι αποσπασματική και οριζόντια γνώση, μια διεύρυνση της προσωπικότητας του σπουδαστή που μπορεί να είναι ψυχική και σωματική, μόνο επειδή πρωτίστως είναι πνευματική, ώστε μέσα από αλλεπάλληλες σωματικές ανακαλύψεις να βρει κάποτε το σθένος να κοινωνήσει, αντί μιας υποθετικής και απρόσωπης "τελειότητας", τις ατέλειές του και να διαμορφώσει έναν προσωπικό, εξομολογητικό λόγο που να λέει πώς φαίνεται ο κόσμος κάτω από το ιδιαίτερο φως της δικής του ματιάς, όχι σαν κάτι μια για πάντα δεδομένο, αλλά σαν μια σκηνή που υπάρχει για να προβάλλει οράματα».

Ο Περικλής Μουστάκης επισημαίνει πως η Πάτρα είναι μια παράκτια πόλη και βλέπει κανείς ορίζοντα και η παιδαγωγική είναι ακριβώς αυτό: Να διανοιχθεί κανείς στη φιλοσοφία, στην ψυχολογία, στην ιστορία, γενικά στις ανθρωπιστικές επιστήμες, ώστε να διαμορφωθεί στον νέον άνθρωπο ένα καινούργιο ήθος αλλά όχι μόνο διανοητικά αλλά κυρίως σωματικά.

Αλλωστε, όπως τονίζει: «Είναι πολύ σημαντικό ένας άνθρωπος στην εφηβεία του και στα χρόνια της νεότητάς του να έχει σπαρταρήσει το σώμα του π.χ. διαβάζοντας ένα ποίημα. Πιστεύω πως αν αυτό δεν έχει συμβεί σε αυτή την περίοδο της ζωής του μπορεί κατόπιν να μάθει πάρα πολύ καλά να αναλύει ένα ποίημα, να το κατατάσσει, να το ταξινομεί, αλλά όταν δεν έχει προηγηθεί αυτό το σπαρτάρισμα το σωματικό ουδέποτε πρόκειται να προκύψει».

Αυτή η ανοιχτότητα αποτελεί και τον δεύτερο άξονα του Περικλή Μουστάκη. «Εμαθα ότι ο Τσέζαρις Γκραουζίνις την Ημέρα της Ποίησης είχε κάνει κάποιες εκδηλώσεις αλλά και άλλες δραστηριότητες. Εμένα θα με ενδιέφερε πάρα πολύ κάθε 15 μέρες, κάθε μήνα, να έχουμε μια παρέμβαση μέσα στην κοινωνία της Πάτρας» μας λέει. Οι παρεμβάσεις αυτές θα έχουν τη μορφή περιπάτων, μέσα από τους οποίους οι σπουδαστές με αφορμή τα τοπία θα κάνουν μία «ξενάγηση» τόσο στον τόπο όσο και στην ιστορία του.

ΟΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ο ίδιος μας επισημαίνει πως δεν έρχεται να κτίσει κάτι από την αρχή, καθώς βρίσκει ήδη μια συγκεκριμένη κατάσταση πραγμάτων. Και στο ήδη διαμορφωμένο πρόγραμμα μαζί με αυτόν θα μπουν και δύο νέοι καθηγητές, ο Δημήτρης Καρατζάς και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, ενώ στο πλαίσιο σεμιναριακού κύκλου θα διδάξει ο Σάββας Στρούμπος, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Θόδωρο Τερζόπουλο και συμμετείχε και στην Ομάδα Αττις.

«Δίνετε μεγάλη έμφαση στο σωματικό θέατρο» του λέμε και μας απαντά: «Σαφώς, γιατί πιστεύω ότι και ο ήχος είναι παράγωγο μιας σωματικότητας. Γενικότερα ο λόγος είναι παράγωγο μιας σωματικότητας και αυτό το συνδέω με αυτό που είπα πως αν δεν σπαρταρήσει από συγκίνηση ένα σώμα δεν μπορεί να παραχθεί λόγος».

Ενα από τα πράγματα που υπάρχουν σε αφθονία σήμερα είναι οι δραματικές σχολές και τα θεατρικά εργαστήρια, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να βγαίνουν πολλά παιδιά. «Το ιδανικό για εμένα θα ήταν να ήταν πέντε-έξι σχολές το πολύ. Δεν ισχύει στην περίπτωσή μας ότι μέσα από την ποσότητα προκύπτει η ποιότητα» επισημαίνει ο Περικλής Μουστάκης, υπογραμμίζοντας πως στην υπάρχουσα κατάσταση αυτό που θα μπορούσε να τη σώσει «είναι μια σχολή που προσφέρει παιδαγωγική και τεχνική. Δηλαδή, τρόπους που μπορεί κανείς να βγάλει προς τα έξω τον λόγο, την προσωπική του άποψη».

Και αυτό για να γίνει χρειάζεται εξάσκηση, μια συγκεκριμένη τεχνική. «Η μάθηση για έναν ηθοποιό δεν τελειώνει ποτέ» λέει χαρακτηριστικά. Αλλωστε και ο ίδιος συνεχίζει να μαθαίνει...

Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[10:14]  Λίνα Φυτιλή: «Το ποίημα —μικρός...
[χθες 09:17]  Χίλντα Παπαδημητρίου: Το μόνο...
[χθες 14:23]  Νίκος Τσακανίκας: Να διεγείρω νου...
[χθες 10:28]  Η Κέλι Κλάρκσον πουλά την...
[χθες 10:15]  Μουσείο τσαγιού, για τη χαρά της...
[χθες 11:50]  Χρήστος Σωτηρόπουλος: Αναζητώντας...
[χθες 09:18]  Πάτρα: Red Yoga Charity Event αυτή...
[χθες 10:49]  Μαρία Φλωράτου: Μακριά από το...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [15:02:02]