ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αναπτυξιακό εργαλείο προτεραιότητας ο σιδηρόδρομος για τη Δυτική Ελλάδα

Αναπτυξιακό εργαλείο προτεραιότητας ο σιδηρόδρομος για τη Δυτική Ελλάδα



Του ΘΑΝΟΥ ΒΟΥΡΔΑ*

Η χώρα μας βρίσκεται στην αυγή της μετά την κρίση εποχής. Και η κρίση σίγουρα, εκτός από το τεράστιο κόστος που είχε για τους πολίτες και είναι αναγκαίο να υπάρξουν σταδιακά βήματα επούλωσης των πληγών, δημιούργησε και ανάγκες για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας.
Στην κατεύθυνση αυτή, βασικό αναπτυξιακό εργαλείο εξυπηρέτησης των αναγκών είναι ο εκσυγχρονισμός και η ενεργοποίηση του Σιδηροδρομικού Δικτυού της χώρας μας.
Κάθε επενδυτική διαδικασία αλλά και η ανάγκη προώθησης της εκπεφρασμένης πρόθεσης πολλών χρόνων για να γίνει η Ελλάδα Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο, έχουν ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα καλύπτει ανάγκες γρήγορης μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων.
Η προοπτική αυτή βρήκε σάρκα και οστά τα τελευταία 5 χρόνια με την προώθηση έργων και βημάτων εκσυγχρονισμού του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ο οποίος ζούσε 30 χρόνια στην αφάνια και την παρακμή. Δεν υπάρχει η δυνατότητα για πισωγυρίσματα. Υπάρχουν όλα τα εφόδια για να προχωρήσουμε με γρήγορα και αποτελεσματικά βήματα.
Ειδικά για τη Δυτική Ελλάδα και την Αχαΐα, ο εκσυγχρονισμός και η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου είναι κομβικής σημασίας.
Σήμερα είναι διασφαλισμένοι πόροι, μελέτες, σχεδιασμοί και μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για την ολοκλήρωση του έργου της σύνδεσης του νέου Λιμένα της Πάτρας με ένα Σύγχρονο Σιδηροδρομικό Δίκτυο έως το 2023.
Και μάλιστα σε πλήρη συμφωνία με τους τοπικούς φορείς για τον τρόπο διέλευσης αλλά και με την ΕΕ.
Επομένως, είναι πεδίο δόξης λαμπρό για τους υπεύθυνους του χώρου αυτού αλλά και για την Πολιτεία να προχωρήσει τα επόμενα βήματα υλοποίησης με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Ο Σιδηρόδρομος και η αναγκαιότητα ενίσχυσής του είναι πολιτική επιλογή ουσίας αλλά δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης καθώς αποτελεί βασικό εργαλείο για ουσιαστική και σε βάθος χρόνου ανάπτυξη.
Ο Τουρισμός, η εξυπηρέτηση επενδύσεων αλλά και παραγωγικών μονάδων και πρωτοβουλιών μέσω των εμπορευματικών μεταφορών και η μετακίνηση των πολιτών, θα βιώσουν μία άλλη σύγχρονη, οικονομική, οικολογική και αποτελεσματική πραγματικότητα μέσα από την ενίσχυση του Σιδηροδρόμου.
Αυτή η πραγματικότητα δεν χωρά αντιπαραθέσεις και μάχες χαρακωμάτων που απλά καθυστερούν το αυτονόητο.
Η σύνδεση της Αχαΐας και στη συνέχεια και της Ηλείας με το Διευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Δίκτυο είναι πηγή ζωής για την περιοχή, δύναμη εξυπηρέτησης, ανάπτυξης και ουσιαστικής εξέλιξης. Και σε αυτή την προοπτική δεν μπορούν να υπάρξουν πισωγυρίσματα, καθώς κανείς δεν μπορεί να σταθεί σοβαρά απέναντι σε αυτή την προοπτική τη στιγμή που έχουν υπάρξει διασφαλίσεις σε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Σιδηρόδρομος, Λιμάνι, Βιομηχανική περιοχή, Οδικό δίκτυο μπορούν και πρέπει να είναι τα σύγχρονα εργαλεία για τη νέα αναπτυξιακή πορεία της Δυτικής Ελλάδας και της Αχαΐας δημιουργώντας ένα νέο σύγχρονο τοπίο συνδυασμένων μεταφορών. Παράλληλα βέβαια είναι δεδομένη η αναγκαιότητα ενίσχυσης και δημιουργίας ενεργειακών υποδομών αλλά και υποδομών σύγχρονων Logistics Center, τόσο για αστική όσο και για υπεραστική χρήση, όπου η προοπτική αυτή προϋποθέτει και ενεργοποίηση τόσο των φορέων της επιχειρηματικότητας όσο και ιδιωτικών κεφαλαίων.

* Ο Θάνος Βούρδας είναι πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 15:53]  Η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει...
[χθες 14:50]  Η νεανική επιχειρηματικότητα...
[χθες 10:23]  Η σημασία των αρνητικών επιτοκίων
[χθες 09:49]  Σαχάρ Κογιαρντί, μια σύγχρονη...
[χθες 12:23]  H λαϊκή κουλτούρα του «Τραμπάκουλα»
[χθες 11:28]  Αναγκαίος ο μετασχηματισμός ...
[χθες 09:35]  Αν οι ευθύνες ήταν και ποινικές...
[χθες 15:40]  Η προσφορά της γυναίκας...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:38:47]