ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Με μία μαρίνα γιοτ δεν φέρνεις

Πάτρα: Με μία μαρίνα γιοτ δεν φέρνεις



Αναξιοποίητο κεφάλαιο παραμένει το γιότινγκ για την ευρύτερη περιοχή. Η πρόσφατη απόφαση για δημιουργία τουριστικού καταφυγίου σκαφών στο Γρίμποβο Ναυπάκτου, ήρθε να δώσει νέα επικαιρότητα στο θέμα. Η μαρίνα της Πάτρας, η Ναυπακτία, τα Τριζόνια, η Ιτέα, αποτελούν «νησίδες» ανάπτυξης της συγκεκριμένης μορφής θαλάσσιου τουρισμού, αλλά λειτουργούν αποσπασματικά.
Ανοίξαμε αυτή τη συζήτηση με τον πρόεδρο του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πατρών, Κώστα Καλογερόπουλο, ο οποίος παρακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις στο γιότινγκ εδώ και αρκετά χρόνια.
Ο συνομιλητής μας δηλώνει υπέρμαχος του σχεδιασμού και εκφράζει την άποψη ότι θα πρέπει να προηγηθεί ένας εθνικός σχεδιασμός δικτύου αντί να επιλέγεται η ανάπτυξη μίας ή περισσότερων υποδομών ανάλογα με το βαθμό της πολιτικής επιρροής κάθε περιοχής.
«Το γιότινγκ έχει δικούς του κανόνες» πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΙΟΠ και επεσήμανε ότι ο Πατραϊκός και ο Κορινθιακός έχουν υψηλότερο βαθμό δυσκολίας σε σύγκριση με το Ιόνιο Πέλαγος στην πλεύση και για αυτό το λόγο δεν έχουν υψηλή επισκεψιμότητα. Αυτό από την μία πλευρά μπορεί να θεωρείται μειονέκτημα, αλλά αποτελεί παράμετρο βαρύνουσας σημασίας για τον σχεδιασμό και τις υποδομές που χρειάζεται η περιοχή για την ανάπτυξη του γιότινγκ. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα και τα υψηλά κύματα αποτελούν χαρακτηριστικά του απρόβλεπτου Κορινθιακού ενώ τα μελτέμια του Αυγούστου είναι συνηθισμένα στη θαλάσσια ζώνη από το Αίγιο μέχρι το Ρίο.
«Οποιαδήποτε επένδυση θα αξιολογηθεί για μένα στο πλαίσιο μιας παράλληλης ανάπτυξης συναφών δραστηριοτήτων του γιότινγκ, δηλαδή ελλιμενισμού, διαχείμαση, συντήρηση, επισκευές. Επίσης, το γιότινγκ χρειάζεται αεροδρόμιο, κοντινά σημεία για αρόδου επισκέψεις (σ.σ. έξω από το λιμάνι ή μακριά από το αγκυροβόλιο), διεθνείς ρεγκάτες κ.ά.» πρόσθεσε ο Κ. Καλογερόπουλος.
Ο Κορινθιακός έχει κάποια πολύ σημαντικά αξιοθέατα σε σχετικά κοντινή απόσταση (Δελφοί, Αρχαία Κόρινθος κ.ά.) με τουριστικό ενδιαφέρον. Χρειάζεται, όμως, ένα δίκτυο στο οποίο αυτοί που θα έλθουν με σκάφος να γνωρίζουν εκ των προτέρων πού θα βρουν καύσιμα, νερό, ρεύμα, ασφαλή αγκυροβόλια για την περίπτωση που συναντήσει δυσμενείς καιρικές συνθήκες και σε ποια απόσταση.
Ποια είναι η κατάσταση σήμερα; Η εκτίμηση του Κ. Καλογερόπουλου είναι ότι υπάρχουν κάποιες υποδομές, όπως είναι για παράδειγμα στα γειτονικά Τριζόνια και το λιμάνι της Ιτέας αλλά δεν υπάρχει κάποια σύνδεση (δίκτυο). Μία από τις βασικές ελλείψεις αφορά στη διαχείμαση και τις επισκευές των σκαφών σε μια έκταση περίπου 100 μιλίων από την άκρη του Κορινθιακού μέχρι την άκρη του Πατραϊκού. Εκτιμά ότι αυτό δίνει την ευκαιρία να γίνει ένας σχεδιασμός από την αρχή. Αλλά μέχρι τότε η περιοχή θα εξακολουθεί να στερείται υποδομών.
Για την Πάτρα ο Κ. Καλογερόπουλος θυμίζει ότι οι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Ο Δήμος διεκδίκησε τη μαρίνα θαλασσίων σκαφών πριν από δύο χρόνια. Στο ίδιο διάστημα είδε να υφίσταται σοβαρές ζημιές λόγω της κακοκαιρίας και διαπίστωσε ότι δεν είναι όσο διαχειρίσιμη, ίσως, φανταζόταν. «Εχουμε χάσει χρόνο και πιστεύω ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος. Είμαστε πολύ πίσω» εκτιμά ο πρόεδρος του ΙΟΠ. Παράλληλα, όμως, επισημαίνει ότι η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού φέρνει κόσμο με μέγκα γιοτ στην μαρίνα για μεγάλα σκάφη του ΟΛΠΑ (Αγίου Νικολάου) και συνδέει το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με την Πάτρα μέσα σε δύο ώρες.
Πιστεύει ότι σε ένα σχεδιασμό υψηλού τουριστικού προϊόντος, προσδοκώντας και σε ανάλογα έσοδα, χρειάζεται να προσφέρεις υποδομές υψηλού επιπέδου. Στη «παλιά» μαρίνα σκαφών σήμερα δεν υπάρχει νερό και ρεύμα. Τα σκάφη απλά δένουν… Ομως αυτό δεν ικανοποιεί τον επισκέπτη με γιοτ. «Έχουν περάσει δύο χρόνια. Πρέπει να μας απασχολήσει τι θα γίνει στη μαρίνα… Εμείς (σ.σ. ΙΟΠ), είχαμε προβλέψει εγγράφως τις καταστροφές λόγω των καιρικών συνθηκών, αφού είχαν να συντηρηθούν δέκα χρόνια οι πλωτές εξέδρες. Πρέπει να τα δούμε όλα αυτά, αν θέλει η Πάτρα να παίξει κάποιο ρόλο στο γιότινγκ. Εκτός αν μας ικανοποιεί να έρχονται οι επισκέπτες, να πίνουν ένα καφέ και να φεύγουν για άλλες περιοχές…».

Του ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ (vasilak@pelop.gr)





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 20:42]  Αίγιο: "Λαβράκι" από έλεγχο της...
[χθες 20:32]  Δυτική Ελλάδα: Πλησιάζει η ώρα της...
[χθες 20:16]  Κουπόνια κόμματος αντί αποδείξεων...
[χθες 18:42]  Αχαΐα: Ενας υπέροχος γάμος στον...
[χθες 18:14]  Πάτρα: Αρχίζουν οι Αγώνες -...
[χθες 17:48]  Οινοξένεια 2019: «Ξαναζωντανεύει»...
[χθες 17:36]  Διοικητής της 6ης ΥΠΕ ο Γιάννης...
[χθες 16:56]  Πάτρα: Ο Αμάρ Αντάντι έμεινε...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:30:17]