ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι 40 απορίες της Σαρανταπόρου

Οι 40 απορίες της Σαρανταπόρου



Περιφέρονται με ειδικές θήκες, τετράπλευρες, πλαστικές, με φερμουάρ. Σε παλιές κατασκοπευτικές ταινίες, θα περίμενες ότι η θήκη περιείχε τμήματα συναρμολογούμενης καραμπίνας, ενός όπλου πρόδρομου εκείνου που είχαμε μικροί και αλληλοπυτοροβολούμαστε με μπαλάκια του πινγκ πονγκ (γιατί όχι πονγκ πινγκ;- γράψε σημείωση). Η παράνομη οργάνωση έχει καμουφλάρει εκτελεστή που έρχεται να εξοντώσει τον Τζέιμς Μποντ που έχει ξενυχτήσει στης κυρίας Χρυσοδακτύλου για να της αποσπάσει πληροφορίες, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να της αποσπάσει τον στηθόδεσμο, στο πλαίσιο των σεναρίων που καλλιέργησαν στους άνδρες την ψευδαίσθηση ότι οι γυναίκες πάντα σε θέλουν, κάτι που δεν είναι και τόσο ακριβές. Αλλά σε ποιό σπίτι βρίσκεται ο αχρείος 007; Ο εκτελεστής κοντοστέκεται, κοιτάει τους αριθμούς, τα κουδούνια, τα μπαλκόνια, ύστερα συμβουλεύεται το χαρτί του. Σε ποιά διεύθυνση τον έστειλαν; Φρίξου και Ελλης 50, ή 50Α; Οθωνος- Αμαλίας ή Οθωνος και Αμαλίας; Και σε ποιόν όροφο; Και τι επώνυμο γράφει στο θυροτηλέφωνο; Και πώς να δεις, εάν η πολυκατοικία δεν φωτίζεται; Το σασπένς ανεβαίνει. Ο Τζέιμς Μποντ θα γλυτώσει τη ζωή του, αλλά θα χάσει τον καφέ του. Ο εκτελεστής μεταφέρει καπουτσίνους με αφρόγαλα και κάποιο είδος σακχάρεως. Λειτουργεί με κάλυψη εταιρίας διανομής καφέ. Στα ελληνικά λέγεται ντελιβεράς. Οδηγεί με φουτουριστική ταχύτητα, σαν να έχει απογειωθεί από το κέντρο ελέγχου του Πολέμου των Αστρων. Κινείται σαν να είναι το όχημα μαγνητισμένο από τον στόχο ή ο κινητήρας του να είναι ένας βαλλιστικός πύραυλος. Αλλά το ερώτημα παραμένει βασανιστικό. Ποιό στα κομμάτια κουδούνι να χτυπήσει; Ο εκτελεστής πέφτει θύμα της οικιστικής αοριστίας. Ποιοί είναι οι δρόμοι, ποιοί είναι οι αριθμοί; Πού είναι οι αριθμοί; Πού είναι τα ονόματα των ενοίκων; Ενα τρομακτικό «περίπου» διέπει τους όρους εγκατάστασης και διαμονής των πολιτών. Το ακριβές δεν έχει πάρει και πολύ μεγάλα δικαιώματα. Ασάφεια και σύγχυση στις γειτονιές, στις διασταυρώσεις, στα ανώνυμα κτίσματα. Ασάφεια και σύγχυση στον άξονα μεταξύ παραγγελίας, προώθησης, εκτέλεσης. Εν μέσω άγχους και θορύβου καταγράφονται στοιχεία σε χαρτάκια, εν μέσω άγχους και βιασύνης ο εκτελεστής παραλαμβάνει τους καφέδες και απογειώνεται. Τι κατάλαβε ο τηλεφωνητής; Τι κατέγραψε; Τι κοπάνησαν τα σέικερ; Τι σερβιρίστηκε; Ποια ζαχαρίνη πήρε τη θέση μαύρης ζάχαρης και ποιός ζεστός καπουτσίνος δολοφόνησε και αντικατέστησε έναν παγωμένο; Πού πάμε ακριβώς; Πώς πάμε; Πού θα τους βρούμε; Πώς θα εντοπίσω το κατάλληλο σοκάκι μέσα στα μυστικά του βάλτου των οδών που κουβαλούν την ιστορία των ελληνουρκικών και ελληνοβουλγαρικών συγκρούσεων; Από τη μάχη της Δοϊράνης, πώς έφτασαν τα στρατεύματα ως την Κιλκίς; Με ποιό χάρτη πήραμε το Σαραντάπορο; Σε ποιό πηγάδι τάφηκαν οι ένοικοι της Πέντε Πηγαδίων;
Η διανομή είναι μια σάτιρα, μια μαύρη ποίηση, ένας αστείος ή άγριος στίχος που ζουζουνίζει στις παρυφές μεταξύ βαρύγδουπης απότισης τιμής στην ιστορία, και αφασικού εγκλωβισμού στο κενό του εαυτού μας. Διαβιούμε ανώνυμοι ενώ τριγύρω μας τα μεγάλα ονόματα- σταθμοί απόκαμαν να παρελαύνουν και απολιθώνονται στα νεκρά μας απογεύματα και τις σβησμένες νύχτες μας. Στα διαμερίσματα αχνοφέγγουν οθόνες. Η κυρία Χρυσοδακτύλου κείται άψυχη, ακινητοποιημένη σε μια επάλειψη ασήμαντης χρυσόσκονης. Ο Μποντ ανοίγει την πόρτα, παίρνει τον καφέ του. Δεν είναι ο πραγματικός Μποντ, το καταλάβατε. Αλλά ο καφές του, ευτυχώς, είναι ο πραγματικός.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [22:56:15]