ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κ.Σπαρτινός: Γιατί είπα «Πελετίδης» στο  β

Κ.Σπαρτινός: Γιατί είπα «Πελετίδης» στο β' γύρο των δημοτικών εκλογών



Από την επομένη σχεδόν των εκλογών για δήμαρχο, διατελούσαμε με την απορία που αποτυπώνουμε στο πρώτο μας ερώτημα. Αλλά καθώς ο Κώστας Σπαρτινός δέχθηκε να μας «αντιμετωπίσει», η συζήτηση δεν θα έμενε μόνο σε μία απορία.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον Κ. Μάγνη
Αφήνουμε πίσω μας τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά έχει μείνει ασχολίαστο ότι δεν φάνηκε να συμπορεύεστε με τη Νομαρχιακή του ΣΥΡΙΖΑ ως προς το ερώτημα του β' γύρου της Πάτρας. Πελετίδη εσείς, «προοδευτικό» ψηφοδέλτιο η Νομαρχιακή. Τι συνέβη;
Η τοποθέτησή μου δεν ήταν σε αντίθεση με αυτή του ΣΥΡΙΖΑ και της ΩΡΑΣ ΠΑΤΡΩΝ. Απλώς θεώρησα υποχρέωσή μου να διευκρινίσω σύμφωνα με το δικό μου «κατά συνείδησιν» τα όρια του «προοδευτικού», χωρίς να υποδείξω την ψήφο. Ξέρετε, κύριε Μάγνη, για μένα η πολιτική δεν υπήρξε ποτέ μια υπόθεση δημοσίων σχέσεων, παρόλο που -νομίζω θα το έχετε διαπιστώσει κι εσείς- σέβομαι πάντα τους πολιτικούς αντιπάλους. Ομως, ταυτόχρονα θέλω να μιλάω με ειλικρίνεια και καθαρότητα. Δεν θα μπορούσα να καλυφθώ πίσω από γενικόλογες διατυπώσεις απέναντι σε εκείνους που διακηρύσσουν τη στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ, που καταψηφίζουν τον συνδυασμό Κατσιφάρα γιατί τον στηρίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ - παρόλο που ανήκουν στο ίδιο κόμμα, που χαρίζουν τελικά την Περιφέρεια στη ΝΔ. Πράγματα γνωστά πολύ πριν το δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών.

Αν νικούσε ο Απ. Κατσιφάρας, θα ήταν νίκη δική του, του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΚΙΝΑΛ; Μας μπερδέψατε.
Εμείς δεν μπερδέψαμε κανένα. Τιμήσαμε την επιλογή μας με απόλυτο τρόπο. Αλλοι μπερδεύτηκαν και δεν καταλαβαίνει κανείς πώς θα ξεμπερδέψουν το δικό τους κουβάρι. Η νίκη θα ήταν προφανώς όλων. Κάποιοι όμως προτίμησαν να πανηγυρίσουν τη νίκη του κ. Φαρμάκη.

Πώς μπορείτε να θέλετε το ΚΙΝΑΛ για σύμμαχο, με τόσα που έχετε καταλογίσει στο παλιό ΠΑΣΟΚ για τα αίτια της κρίσης;
Το πραγματικό εμπόδιο είναι ότι η ηγεσία του ΚΙΝΑΛ καλοβλέπει ακόμα τη συμπόρευση με τη ΝΔ. Απορεί κανείς γιατί η κ. Γεννηματά απόπεμψε τον κ. Βενιζέλο συνεχίζοντας την ίδια πολιτική που αυτός εισηγήθηκε και επέβαλε. Γνωρίζουμε όμως ότι στο ΚΙΝΑΛ υπάρχουν μέλη και οπαδοί που θέλουν να ξεκόψουν οριστικά τις σχέσεις τους με τη Δεξιά, που έχουν κι αυτοί μια κριτική στάση για διάφορες περιόδους του παλιού ΠΑΣΟΚ. Εμείς θα επιμένουμε: Η Αριστερά και η Κεντροαριστερά και το προοδευτικό Κέντρο έχουν κοινό συμφέρον να συζητούν και να συνεργάζονται. Και αυτό ταυτίζεται με το συμφέρον των πολλών.

Χρειάζεται να είναι κανείς αντικυβερνητικός για να του κακοφανεί ότι η συγνώμη της κ. Χριστοδουλοπούλου προορίζεται μόνο στο κόμμα της; Μήπως αυτά σας έβλαψαν περισσότερο από τη φορολόγηση;
Το πρόβλημα και η ζημιά προηγήθηκαν από τη συγνώμη. Αυτά τα γεγονότα βλάπτουν πολύ τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί η κοινωνία είναι πολύ πιο αυστηρή με εμάς -και καλά κάνει- απ' ό,τι με τους αντιπάλους μας, τους οποίους τους έχει οριστικά κατατάξει από ηθικο-πολιτική σκοπιά και δεν περιμένει τίποτε καλύτερο από αυτούς. Και βέβαια πρέπει να πούμε ότι από την πλευρά των αντιπάλων μας, που μάλιστα προήλθε η επίδικη ρύθμιση, δεν ακούστηκε καμία συγνώμη προς καμία κατεύθυνση.

ΣΥΡΙΖΑ και Αχαΐα. Ο απολογισμός της κυβερνητικής θητείας;
Το 2015 η Αχαΐα ήταν ένας ξεχασμένος Νομός. Γιατί το ΠΑΣΟΚ όταν κυβερνούσε τον θεωρούσε ότι τον έχει σίγουρα δικό του και η ΝΔ τον θεωρούσε χαμένη περίπτωση. Χτυπημένος από την αποβιομηχάνιση πριν ακόμα από την κρίση. Με τις υποδομές παρατημένες και με άγνωστη προοπτική. Ενα δις ευρώ είχαν αναλωθεί για φτάσει η Ολυμπία Οδός στην Τσακώνα και βλέπαμε μόνο κορύνες στην Κορίνθου -Πατρών. Ολοκληρώσαμε λοιπόν τις οδικές αρτηρίες (Ολυμπία-Ιονία), ξεκινήσαμε την Πατρών-Πύργου, προχωρήσαμε την έλευση του τρένου (φθάνει πια μέχρι το Αίγιο και προχωράει με συγκεκριμένο σχέδιο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας), οριστικοποιήθηκε η υπόγεια διέλευσή του από τον Καστελλόκαμπο μέχρι την άλλη άκρη της πόλης, μελετήθηκε η τροφοδότηση της περιοχής με φυσικό αέριο, παραδόθηκε το φράγμα Πείρου-Παραπείρου, ξεκινάει η σύνδεση της Πάτρας με τα Ιόνια νησιά με υδροπλάνα. Επιπλέον εγκρίθηκε η σύνδεση του Αιγίου με την Ολυμπία Οδό.
Στηρίχθηκε, όπως και πανελλαδικά, ο πρωτογενής τομέας, η γεωργία και η κτηνοτροφία. Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στα Καλάβρυτα και η υποδοχή του από τους κτηνοτρόφους και τους συνεταιριστές είναι αδιάψευστος μάρτυρας.
Ιδρύθηκε Νομική και Γεωπονική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Πατρών, επιχορηγήθηκαν οι δήμοι του Νομού με πολλά εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Φιλόδημος και άλλα σχετικά προγράμματα, παραχωρήθηκε με νόμο το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας στον Δήμο και άλλα πάρα πολλά. Θα χρειαζόμαστε πολύ χρόνο και χώρο της εφημερίδας για να τα απαριθμήσουμε αναλυτικά.
Ειδικά η Πατρών-Πύργου σας -και μας- ταλαιπώρησε. Τι πήγε στραβά;
Η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου είχε απεντάξει από το 2013 το έργο από την παραχώρηση, δεν είχε προβλέψει κανένα κονδύλι για την υλοποίησή του και το έργο βρισκόταν στον αέρα.
Οταν αναλάβαμε την Κυβέρνηση υπήρχε σε εξέλιξη μία διαγωνιστική διαδικασία ενός ενιαίου διαγωνισμού και ήταν βέβαιο ότι εάν συνεχίζαμε και δεν ακυρωνόταν αυτή η διαγωνιστική διαδικασία στις 26 Μαρτίου του 2015, ο δρόμος δεν θα γινόταν.
Αυτός ο δρόμος σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές προβλέψεις και το μοντέλο της αναθεώρησης του 2013, προέβλεπε 9.100 οχήματα ανά ημέρα. Σύμφωνα με τους όρους που δίνουν την έγκριση μεγάλου έργου από την ΕΕ, για την Ελλάδα ισχύουν τα 15.000 οχήματα. Οι προβλέψεις που υπήρχαν με το παλιό μοντέλο του 2013, ήταν ότι αν το έργο γινόταν, θα φτάναμε το 2040 περίπου τα 14.000 οχήματα. Που σημαίνει ότι δεν θα παίρναμε πότε την έγκριση μεγάλου έργου και την αντίστοιχη χρηματοδότηση.
Ετσι, για να τρέξει ο διαγωνισμός, έπρεπε να γίνει η μελέτη κόστους - όφελος για την έγκριση μεγάλου έργου. Αυτό σήμαινε ότι πρέπει να είχαμε εύλογη έκπτωση ώστε η μελέτη να οδηγούσε στην έγκριση. Γνωρίζουν όλοι ότι, για παράδειγμα, στην παραχώρηση όπου συμμετείχαν μόνο εταιρείες 7ης τάξης η έκπτωση ήταν 0% και στα πρόσθετα έργα πήγαινε μέχρι 12%. Αυτό σημαίνει ότι θα οδηγούμαστε στην απόρριψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της χρηματοδότησης του έργου. Επιλέξαμε, λοιπόν, να πάμε σε αυτό που η κοινοτική Οδηγία έχει και ως πνεύμα, αλλά και ως άρθρο, να βγαίνουν πολλαπλές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων, για να μπορέσει ο ανταγωνισμός να είναι μεγαλύτερος, να έχουμε μικρότερο κόστος και, επομένως, να μπορέσουμε να πάρουμε την έγκριση από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
Διαφορετικά θα είχαμε ένα αυτοκινητόδρομο με διατομή 11 μέτρων. Δηλαδή, μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 7,5 μέτρων, δύο εξωτερικές λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 0,5 μέτρου και δύο λωρίδες ασφαλτοστρωμένου ερείσματος, συνολικού πλάτους 3 μέτρων. Δηλαδή, ό,τι έχουμε και σήμερα.
Συγνώμη που ήμουν τόσο αναλυτικός, αλλά θεωρώ ότι είναι καλό να ξέρουν όλοι την αλήθεια και τις αιτίες της καθυστέρησης.

Σαν άνθρωπος του τεχνικού κόσμου, σας πείθει η προοπτική της πλήρους υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα;
Νομίζω ότι η πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα είναι απόλυτα καθαρή και δεν αφήνει χώρο για κακόβουλες παρερμηνείες. Είναι τουλάχιστον αστείο να μιλάνε κάποιοι περιφερόμενοι πολιτικοί παράγοντες του Νομού για ανοιχτά ορύγματα και άλλα ευτράπελα. Το ντουέτο των κυρίων Νικολόπουλου και Σπηλιόπουλου ας βρει κάτι λιγότερο ευτράπελο για να οικοδομήσει τη συμμαχία του. Ιδιαίτερα ο δεύτερος έχει κάθε λόγο να είναι πιο προσεκτικός όταν αναφέρεται στα ζητήματα του σιδηροδρόμου.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [22:53:48]