ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κουτσούκης: Οι απαρατήρητες σκηνές της ζωής

Κουτσούκης: Οι απαρατήρητες σκηνές της ζωής



«Ρευστότητα» είναι ο τίτλος της έκθεσης του γνωστού εικαστικού Χρήστου Κουτσούκη που θα φιλοξενείται έως τις 25 Μαΐου στην γκαλερί Cube. Μετά τις «Στιγμές» το 2012 και το «Ελα να παίξουμε…» το 2016 πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά ατομική του έκθεση που φιλοξενείται στην Cube.

Σήμερα, ο Χρήστος Κουτσούκης, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες, μιλά στην «Π» για το αστικό τοπίο και τα χρώματά του, την ανθρώπινη παρουσία στα έργα του κ.ά.

Αρτα - Αθήνα - Πάτρα - Βρυξέλλες. Τέσσερις πόλεις στις οποίες έχετε ζήσει, τέσσερα διαφορετικά αστικά τοπία. Πού μοιάζουν και πού διαφέρουν;
Η ζωή στις πόλεις έχει πολλά κοινά αλλά και ουσιαστικές διαφορές. Στις μεγάλες πόλεις η ζωή είναι πιο έντονη και πιο απρόσωπη, κάτι που αντίθετα δεν συναντούμε στις πιο μικρές. Στις Βρυξέλλες που ζω τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονο το στοιχείο της συνύπαρξης διαφορετικών πολιτισμών με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οι άνθρωποι ακολουθούν τον ρυθμό της πόλης και προσαρμόζουν ανάλογα τα θέλω τους. Μου θύμισε περισσότερο την εποχή που έζησα στην Αθήνα ως φοιτητής στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Τι χρώματα μπορεί να μας δώσει το αστικό τοπίο, πόλεις που συνήθως χαρακτηρίζονται από ουδέτερες αποχρώσεις και «γκρίζο»;
Τα ουδέτερα χρώματα και το γκρίζο αν και υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό δεν είναι μόνο αυτό. Παρατηρώντας πιο προσεκτικά μπορούμε να αναδείξουμε αρκετές χρωματικές πηγές. Στην τελευταία μου δουλειά, που εκθέτω στην γκαλερί Cube, το χρώμα είναι κυρίαρχο. Μάλιστα την ημέρα των εγκαινίων, μια συνάδελφος εικαστικός μού είπε ότι θα φέρει τους μαθητές της να τους κάνει μάθημα πάνω στο χρώμα, και μιλάμε καθαρά για αστικά τοπία.

Τίτλος της έκθεσης «Ρευστότητα». Πόσο ρευστή μπορεί να είναι μια παγωμένη στιγμή;
Τα έργα μου είναι πράγματι στιγμιότυπα της καθημερινότητας στην πόλη. Αν και μιλάμε για δισδιάστατες χρωματικές επιφάνειες, η έννοια της ρευστότητας προκύπτει μέσα από την κίνηση των μορφών. Το έργο μάς καλεί να δούμε τη δικιά μας ζωή και να κάνουμε τις ανάλογες προσωπικές προβολές.

Οι άνθρωποι, αν και αποτελούν ζωντανό μέρος του τοπίου, εμφανίζονται χωρίς πολλές λεπτομέρειες. Γιατί;
Δεν με ενδιαφέρει η λεπτομέρεια, αλλά η κίνηση και το στήσιμο του ανθρώπινου στοιχείου στην πόλη.

Στο κείμενό σας που συνοδεύει την έκθεση ρωτάτε: «Είναι άραγε μια ακούσια αποξένωση ή μια συνειδητή επιλογή;». Υπάρχει απάντηση;
Η απάντηση, πιστεύω, είναι προσωπική υπόθεση. Καθένας μπορεί να δώσει τη δικιά του ερμηνεία. Ο ζωγράφος, μέσα από τη δουλειά του προσπαθεί κάθε φορά, να μεταφέρει στο θεατή κάποιους προβληματισμούς. Η συγκεκριμένη δουλειά μάς μεταφέρει σκηνές της ζωής μας, οι οποίες ίσως να περνάνε απαρατήρητες.

Τα τελευταία χρόνια ο τρόπος ζωής έχει αλλάξει. Πώς περνάει αυτό μέσα από τους πίνακές σας;
Θα αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα, που δεν είναι άλλο από το κινητό τηλέφωνο. Εχει τύχει να είμαι στο μετρό και να βλέπω στην απέναντι σειρά καθισμάτων όλους να κοιτούν το κινητό τους τηλέφωνο. Ολα όσα συμβαίνουν τριγύρω περνούν απαρατήρητα. Εδώ έρχεται πάλι το ερώτημα, αν και κατά πόσο αυτή η αποξένωση γίνεται συνειδητά ή απλά είναι μοτίβο της εποχής μας; Στο έργο μου «αφηρημένος πεζός» αυτό είναι εμφανές.


Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[13:39]  Γλυκερία - Μελίνα Ασλανίδου στην Πάτρα
[09:27]  Καστρίτσι: Η Σκεπαστή ταξιδεύει και...
[χθες 09:06]  Το «Χρυσό Κασκέτο»
[χθες 16:19]  Το Φεστιβάλ Βενετίας βραβεύει τον...
[χθες 14:20]  Πανσέληνος στο Αρχαιολογικό Μουσείο
[χθες 12:39]  Η τρίτη και τελευταία παράσταση...
[χθες 18:53]  Δεσμώτης ιλίγγου: Παράσταση-...
[χθες 13:55]  ΥΠΠΟΑ: Σημαντικά ευρήματα από την...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [14:42:03]